Gå till innehåll

Kapat konto på unibet


bulten08

Recommended Posts

I Juni blev mitt konto kapat på unibet. Någon loggade in och snodde alla pengar..jag ringde till unibet och dom sa "vi kan inte rå för att du inte kan hålla koll på ditt lösenord"...Efter det ringde jag och polisanmälde händelsen. 5 månader senare och x antal mail till unibet har det inte hänt ett skit?! Hanterar alla pokersajter sånt här lika värdelöst som unibet? Det handlar om 10 000 euro. Vad ska man göra? Tips tack!!

 

SPELA INTE PÅ UNIBET, DERAS SÄKERHET ÄR VÄRDELÖS!! FÖR ATT INTE TALA OM DERAS SÄTT ATT HANTERA INCIDENTER PÅ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har du råkat ut för en trojan. Det finns inte mycket just du kan göra, men Unibet borde kunna ta reda på vart pengarna tagit vägen, alltså om de spelats bort (och isf till vem) eller om de tagits ut. Om du får ett IP-nummer av Unibet får du lämna över det till polisen, du har ingen nytta av det personligen då du inte kan få fram vem IP-adressen tillhör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får ett IP-nummer av Unibet får du lämna över det till polisen, du har ingen nytta av det personligen då du inte kan få fram vem IP-adressen tillhör.

 

Jo man kan få tag på vem som använder ip-adressen,men sen kan dte va så att den som har den ip-adressen oxo ha blivit kapad..

 

Hur hade du tänkt lyckas med det? Tror knappast operatören lämnar ut uppgifter om det till en vanlig privatperson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom ska väl iaf kunna hjälpa till med att ge dig ip-adresser, uppgifter på konton som varit inblandade, se vart pengarna tagit vägen osv.

Dvs nödvändiga uppgifter för att kunna göra brottsanmälan iaf

 

sedan är ju en annan sak, hur dom kommit över kontot, är de pga bristande säkerhet hos dig så kan väl inte Unibet göra så mycket mera, det är ju inte som banker som ersätter trots eget slarv...beror väl på bolaget ifråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska jag kunna förhindra att nån kapar mitt konto?

 

massor, leta på datasäkerhet tex

 

men tex...

router

brandväggar

antivirus program

kör ej trådlöst

eget förnuft, inge p2p, msn eller andra instant message program på pokerdatorn, klicka inte på länkar i mail osv..

 

den allra bästa lösningen är ju poker only dator, ha en annan som inte tillåts kommunicera med poker burken om du absolut måste använda sårbara program osv ....

 

Där finns en ok guide att läsa iaf:

Preventing hackers from stealing your money - please read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...