Gå till innehåll

Onlinepoker ger fetma?


quizz_kid

Recommended Posts

en något otydlig rubrik(låter QoS koka ihop något snyggt), men det handlar i alla fall om onlinepoker och kaggar... vi snackar och fettma... i mitt fall snackar vi inte om några större massor, jag är bara lite allmänt smågo i hullet... men det är helt och hållet pokerns förtjänst... förslappat sitter jag framför datorn ett par timmar om dagen... brevid mig finns allt jag behöver, nära till hands... läskhelvetet, sötsakerna och snabbmaten... jag spelar, snusar, dricker och tuggar, allt i en orolig takt... jag har gått upp några kilon sedan jag började ett par månader sen, och det kommer ju fortsätta i samma vända om jag inte gör något åt saken...

jag ska börja röra mig och sluta med pokerdieten...

 

känner ni igen det, eller är det bara jag?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det syndromet väldigt väl. Efter det att jag började studera blev det väldigt mycket stillasittandes vid datorn, varpå kilona sakta smög sig på. Nu har jag iofs gjort någonting åt situationen och har sen dess skalat bort 15 kilo. Men jag känner fortfarande att det är på tok för mycket dötid vid datorn för att det skall vara nyttigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där. Började jobba med 3D för ett par år sen, sen dess har jag vuxit i sakta men säkert tempo... Kaggen heter för övrigt Bengt :D

 

Så har man nu börjat sitta med pokern på regelbunden basis, det hjälper ju inte direkt...

 

Har lite tankar på att hänga upp en sandsäck att puckla på efter varje session, förmodligen lite mer de gånger det har gått dåligt :evil:

Nån som har provat på detta, kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...