Gå till innehåll

NLT - Vekt spelat?


Isha

Recommended Posts

Har ingen read på FI. Har kommit in i liten oturs period där jag märker att jag inte spelar överpar bra. Spelar dom inte alls med samma självförtroende som förr.

 

$0.10/$0.20 NL Texas Hold'em - Thu, Oct 26, 01:09:55 2006

Table Captain Masr (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: X ($10.12)

Seat 2: HERO ($18.07)

Seat 3: XX ($22.51)

Seat 4: XXX ($8.46)

Seat 5: FI ($40.36)

HERO posts small blind [$0.10]

AB posts big blind [$0.20]

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jd Jh ]

ABC calls [$0.20]

FI calls [$0.20]

A folds

HERO raises [$0.90]

AB folds

ABC calls [$0.80]

FI calls [$0.80]

 

** Dealing Flop ** [ Td 5d 2h ] Pot $3.10

HERO bets [$2.00]

ABC folds

FI raises [$4.00]

HERO calls [$2.00]

 

** Dealing Turn ** [ Ac ] Pot $11.10

HERO checks

FI checks

 

** Dealing River ** [ 4s ]

HERO checks

FI bets [$10.50]

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du tappar handen på turn då du checkar istället för att beta ut,

 

Eftersom fi bara synade pre så kan han mycket väl sitta på en hand som J10-A10 och då leder du. han kanske slog om på flopp för att se om du satt på överpar, du spelar turn som att du inte har det,

 

DÅ kommer esset på river och du checkar igen, då tror han såklart du är tom och slår knapp pott, då han förmodligen tror att han leder leder med en 10, eller så satt han med A10 och klonka tvåparet. så en syn kanske är svår att hitta.

 

Dock så är det 0.10/0.20 så det skulle inte förvåna mig om fi hade 34 och klonkade in stegen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: Jag checkade turn för att esset kom, var rädd för händer som AT, Axd eller set.

 

River: Här trodde jag att jag hade bäst hand men valde att checka. Hade inte haft något emot om han checkade men om han skulle beta så hade jag tänkt syna. Var dock inte beredd på att han skulle beta ut nästan pott..

 

Hur skulle jag spelat?

 

Turn: Jag har runt $13 kvar i stacken. Beter jag ut och får omslag igen så måste jag lägga mig. Synar han så check/synar, check/foldar jag på river?

 

River: Borde kanske höjt här iom att han checkade turn? Skulle han haft AT eller Axd borde han väl höjt turn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle jag spelat?

 

Som du spelade. De som säger att du ska betta turn skämtar. På river är det en solklar check eftersom du checkade turn och för att inducera en bluff om han spelat färgdraget. Nu är det upp till dig om du ska syna. Tycker det är en linje som faktiskt liknar bustat färgdrag en del, eftersom han borde bettat turn med set i hopp om att du satt med AK eller dylikt, för att få in mer pengar i potten. Jag skulle säga att han allra troligaste holdings här är a, bustat FD, b, stegen c, 44. Det som talar för bustat drag är att du har visat väldigt mycket svaghet genom hela handen och storleken på hans bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...