Gå till innehåll

NLT - HU, trips.


Recommended Posts

Vid detta tillfälle spelar jag två bord HU mot fi. Han har spelat ganska passivt, bara juckat mot när han haft en hand. Precis innan tog han ett inköp avmig då jag raisade pre med a9s, han synar. Flopp JhTh2s, jag betar han raisar jag stoppar in han synar med JT.

 

Vi spelar på party så strukturen är omvänd, BB är button.

 

Jag har $5.4k och han täcker. 25/50.

 

Han slår upp $200 pre, jag synar med 76o.

 

Floppen är 7h 7d 5c. Han checkar, vilket han har gjort med skit (han la iaf till mitt andra skott på turn) samt med TPGK. Jag bettar $300, han c/r till $1k. Jag synar.

 

Turn är 8d. Han checkar, jag checkar bakom.

 

River är Jc. Potten är $2.4k, vi är ca $4200 djupa. Han bettar $1850, jag synar.

 

Kommentarer kring spelet på alla gator är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt spel på floppen. Många trycker tillbaka där och dödar potten direkt. Mycket värde går förlorat på sånt spel enligt mig.

På turn antar jag att du försöker maskera ditt set, det är helt okay, du får inte syn av många händer där ändå.

Tack vare turn-spelet lyckas du klämma ur honom pengar som du nog inte skulle fått annars, det är onödigt att raisa. Möjligt han kan tänkas syna allin med ett bra överpar men oftast i den situationen så har han dig nog slagen om han synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 10 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...