Gå till innehåll

Johan Storåkers & Bo Sehlstedt klara för kryssningen!


Recommended Posts

Vi har nöjet att meddela att två av Sveriges bästa pokerspelare är klara för turneringen ombord på Silja Festival den 18:e november!

 

Vi utlovar några smaskiga high-stakes SnG's :D !

 

Skulle det vara något positivt för en presumtiv spelare ? :?

 

Därom kan man tvista :D men vi tror ändå att värdet är grymt och att deras närvaro förhöjer både stämning och känsla. Du får hålla tummarna för en gynsam lottning ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har nöjet att meddela att två av Sveriges bästa pokerspelare är klara för turneringen ombord på Silja Festival den 18:e november!

 

Vi utlovar några smaskiga high-stakes SnG's :D !

 

Skulle det vara något positivt för en presumtiv spelare ? :?

 

 

Det finns många som är kändisgalna.

 

Gissar att pga SM på Klubben ställdes in så blev pokerkryssningen ett alternativ för storspelare.

 

 

PS Johan är även känd som Nytorget - men deltager inte här på pokerforum men väl på ett annat svenskt pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte uttala mig för Johan, men för min egen del så följer jag med därför att jag tror det blir skoj :)

 

Jag hade faktiskt inte ens reflekterat över det faktum att det blir just Johan och jag. Lite roligt att just vi följer med på pokerforums kryssning med tanke på att båda jobbar med forumet http://www.wsop.info.

 

Pokerevent är duktiga på att arrangera turneringar, och jag tycker det är kul att vara med på stora turneringar med lite lägre buyin då och då av två skäl:

 

1.) Det är kul att spela mot unga "nya" talanger.

2.) Det är nyttigt att träna sitt spel i ett startfält med lite fler oerfarna spelare än man är van vid.

 

Sen ska tilläggas att jag råkade glömma att jag egentligen skulle försvara min titel i det tredje forumets turnering: Prosharks Invitational samma helg... Synd när grejjer krockar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer flera från Svenska Pokerförbundet inkl. dess tillförordnade ordförande att finnas med ombord. Efter all turbulens kan det vara bra för oss spelare att personligen få träffa både gamla och nya personer som för vår talan gentemot myndigheter etc.

 

Men varför då inte bjuda in någon person från dessa myndigheter, ex Lotteriinspektionen samt någon politiker (dock ej inkluderat buy-in då de ej ska spela) för att de ska få se hur väl organtiserat ett arrangemang som kryssningen kan vara?.

 

Kommer man in med inställningen att Pokerförbundet ska föra talan gentemot myndigheter anser jag att approachen är helt felaktig. Resultatet kommer då vara precis som det alltid varit, myndigheterna säger stopp med stöd av lagen.

Varför inte försöka komma in med inställningen att få till en gemensam dialog med myndigheterna för att arbeta fram ett nytt lagförslag anpassad till situationen vi har i dagens pokersverige? Där kan väl kryssningen vara början på en sådan dialog?

 

En sådan inbjudan bör därför inte räknas som muta i lagens mening utan mer som en förundersökningsresa till ett nytt lagförslag och spelet sker på internationellt vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer flera från Svenska Pokerförbundet inkl. dess tillförordnade ordförande att finnas med ombord. Efter all turbulens kan det vara bra för oss spelare att personligen få träffa både gamla och nya personer som för vår talan gentemot myndigheter etc.

 

Men varför då inte bjuda in någon person från dessa myndigheter, ex Lotteriinspektionen samt någon politiker (dock ej inkluderat buy-in då de ej ska spela) för att de ska få se hur väl organtiserat ett arrangemang som kryssningen kan vara?.

 

Kommer man in med inställningen att Pokerförbundet ska föra talan gentemot myndigheter anser jag att approachen är helt felaktig. Resultatet kommer då vara precis som det alltid varit, myndigheterna säger stopp med stöd av lagen.

Varför inte försöka komma in med inställningen att få till en gemensam dialog med myndigheterna för att arbeta fram ett nytt lagförslag anpassad till situationen vi har i dagens pokersverige? Där kan väl kryssningen vara början på en sådan dialog?

 

En sådan inbjudan bör därför inte räknas som muta i lagens mening utan mer som en förundersökningsresa till ett nytt lagförslag och spelet sker på internationellt vatten.

 

Det vi vill är att hjälpa pokerförbundet att informera om sin verksamhet och komma spelarna så nära som möjligt. Det ser vi som service till SVEPOF samt till spelarna. Politiska debatter får hållas på annat håll. Här skall vi ha roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer flera från Svenska Pokerförbundet inkl. dess tillförordnade ordförande att finnas med ombord. Efter all turbulens kan det vara bra för oss spelare att personligen få träffa både gamla och nya personer som för vår talan gentemot myndigheter etc.

 

Men varför då inte bjuda in någon person från dessa myndigheter, ex Lotteriinspektionen samt någon politiker (dock ej inkluderat buy-in då de ej ska spela) för att de ska få se hur väl organtiserat ett arrangemang som kryssningen kan vara?.

 

Kommer man in med inställningen att Pokerförbundet ska föra talan gentemot myndigheter anser jag att approachen är helt felaktig. Resultatet kommer då vara precis som det alltid varit, myndigheterna säger stopp med stöd av lagen.

Varför inte försöka komma in med inställningen att få till en gemensam dialog med myndigheterna för att arbeta fram ett nytt lagförslag anpassad till situationen vi har i dagens pokersverige? Där kan väl kryssningen vara början på en sådan dialog?

 

En sådan inbjudan bör därför inte räknas som muta i lagens mening utan mer som en förundersökningsresa till ett nytt lagförslag och spelet sker på internationellt vatten.

 

Det vi vill är att hjälpa pokerförbundet att informera om sin verksamhet och komma spelarna så nära som möjligt. Det ser vi som service till SVEPOF samt till spelarna. Politiska debatter får hållas på annat håll. Här skall vi ha roligt.

 

 

Om pokerförbundet vill att myndighetspersoner får bevittna en pokerkryssning och tar initiativ till att få med dessa på en kryssning är vi självklart beredda att ge dessa personer utrymme och logi. Jag kan dessutom personligen bjuda på en pilsner. Tanken är intressant. jag är säker på att poker.se bjuder på en pilsner också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vi vill är att hjälpa pokerförbundet att informera om sin verksamhet och komma spelarna så nära som möjligt. Det ser vi som service till SVEPOF samt till spelarna. Politiska debatter får hållas på annat håll. Här skall vi ha roligt.

 

Jag håller helt med. Det absolut viktigaste för spelarna på kryssningen är att ha roligt och få spela en bra pokerturnering. Det är också huvudprioritet.

Men att exempelvis ett par personer från SVEPOF som inte ska spela är värdar för två myndighetspersoner hindrar inte spelarna från att ha roligt eller upplägget av arrangemanget. Ej heller SVEPOF att samtidigt promota pokerförbundet och upplysa spelarna om vad man jobbar för.

 

Bara mina två cents... Att ta vara på ett så pass bra arrangemang som pokerkryssnignen, som är lagligt då pokern spelas på internationellt vatten, till att bjuda in myndigheterna samtidigt som SVEPOF ändå ska vara där, kan vara en bra inkörsport till att skapa en dialog....

 

Jaja, jag kanske tänker lite för mycket och det ovanstående är givetvis inget som ligger på arrangörernas bord utan det ligger på SVEPOFs bord...

 

Sry om det alltså blev lite OT ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...