Gå till innehåll

Satellit - Bubbla med QQ, finns folden?


Lolle

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1143719514: Tier One $8+$0.70 (Turbo) (7807445), Table 1 - 120/240 - No Limit Hold'em - 17:52:23 ET - 2006/10/24

Seat 1: TheThing1 (885)

Seat 2: sanfuey (2,880)

Seat 4: Emilia86 (2,495)

Seat 5: wyocowboy (1,055)

Seat 6: Stickdigga (9,170)

Seat 7: Katalack (2,210)

Seat 8: raybob0022 (3,785)

Seat 9: Lancealatte (4,520)

Emilia86 posts the small blind of 120

wyocowboy posts the big blind of 240

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emilia86 [Qc Qs]

Stickdigga folds

Katalack folds

raybob0022 calls 240

Lancealatte calls 240

TheThing1 raises to 885, and is all in

sanfuey folds

Emilia86 raises to 1,530

wyocowboy folds

raybob0022 folds

Lancealatte raises to 4,520, and is all in

Emilia86 calls 965, and is all in

Lancealatte shows [Ad Ah]

TheThing1 shows [9c 9s]

Emilia86 shows [Qc Qs]

Uncalled bet of 2,025 returned to Lancealatte

*** FLOP *** [3s 3c Ks]

*** TURN *** [3s 3c Ks] [8c]

*** RIVER *** [3s 3c Ks 8c] [8d]

Lancealatte shows two pair, Aces and Eights

Emilia86 shows two pair, Queens and Eights

Lancealatte wins the side pot (3,220) with two pair, Aces and Eights

TheThing1 shows two pair, Nines and Eights

Lancealatte wins the main pot (3,135) with two pair, Aces and Eights

TheThing1 stands up

Emilia86 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 6,355 Main pot 3,135. Side pot 3,220. | Rake 0

Board: [3s 3c Ks 8c 8d]

Seat 1: TheThing1 showed [9c 9s] and lost with two pair, Nines and Eights

Seat 2: sanfuey (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Emilia86 (small blind) showed [Qc Qs] and lost with two pair, Queens and Eights

Seat 5: wyocowboy (big blind) folded before the Flop

Seat 6: Stickdigga didn't bet (folded)

Seat 7: Katalack didn't bet (folded)

Seat 8: raybob0022 folded before the Flop

Seat 9: Lancealatte showed [Ad Ah] and won (6,355) with two pair, Aces and Eights

 

Informationen är väl att satelliten är ganska lös och att 6 pers får pris varav 5 får till nästa turnering och 6an 14$. Tar med resultatet i den här för att rent allmänt fråga om jag borde foldat här istället, hans spel tyder ju på AA eller nåt grymt starkt med den syn reraisen.

 

Är det då bättre att hitta folden vid just detta viktiga ögonblick? QQ är ju ändå en stark hand och det ligger väldigt mycket i potten men ska jag ignorera det och ta folden och folda in mig till finalen om möjligt istället då helt enkelt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du väl tomtat in dig i potten så är det vär bara att syna, men du ska inte höja först över huvud tahet - du har 2500 ungefär och det är två spelare som har 1000. Du behöver bara sitta och titta på medans dessa spelare gör upp om vem som ska åka först

Det är ju 8 pers kvar och det är 5 som går vidare. Knappast läge att sitta på händerna och vänta på att någon av de två 1000-stackarna ryker, eller? Förstår inte vad du menar riktigt eftersom det inte är på bubblan. :?

 

Lolle: Folden finns absolut inte. Du får bita i det sura äpplet då du är pottcommittad. Däremot borde du ha tryckt all in direkt när det var din tur. I en turbo och som shortstack (vilket i princip alla är) hinner du inte vänta på bättre lägen.

 

Edit: 8 var kvar, inte 9 som jag skrev. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du väl tomtat in dig i potten så är det vär bara att syna, men du ska inte höja först över huvud tahet - du har 2500 ungefär och det är två spelare som har 1000. Du behöver bara sitta och titta på medans dessa spelare gör upp om vem som ska åka först

 

Utan att veta hur jag skulle gjort i detta läge vill jag bara påpeka att även om en av kortisarna, på ca: 1000 marker, åker ut så är det fortfarande 7 pers kvar och därmed fortfarande bubbla.

 

För att försöka gissa vad jag skulle gjort hade jag nog helst bara synat den första kortisens all-in för att inte som i detta fallet investera för mycket i potten. Jag hade nog synat och lagt mig om jag mött motstånd på flop då den innehåller A, K eller nåt annat jobbigt. Att syna den re-raisen från Lancealatte känns inte så skoj.. Jag hade nog lagt mig men jag är en fegis också. En fegis som jag gissar har större chans att klonka i detta läge. Även om det är -cEV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta hur jag skulle gjort i detta läge vill jag bara påpeka att även om en av kortisarna, på ca: 1000 marker, åker ut så är det fortfarande 7 pers kvar och därmed fortfarande bubbla.

 

Jag tror du missuppfattat begreppet. Bubblan är när det är en kvar till utdelning, inte fyra eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given push, tryck in allt för att få en allinsituation mot killen som gick allin endast. Antagligen sitter han på Ax eller lägre PP oavsett vad är det ett perfekt läge att plocka hem lite marker utan att riskera eliminering.

 

Enda du kan få syn på av de andra är om de har AK,AA eller KK,och faktum är det att om de har dessa händer finns det stor risk att du torskar oavsett efter floppen. Du kommer mao inte undan om nu inte du synar och A el K kommer på floppen.

 

För jag hoppas inte fold preflopp finns på kartan för dig, alldeles för långt till bubblan för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta hur jag skulle gjort i detta läge vill jag bara påpeka att även om en av kortisarna, på ca: 1000 marker, åker ut så är det fortfarande 7 pers kvar och därmed fortfarande bubbla.

 

Jag tror du missuppfattat begreppet. Bubblan är när det är en kvar till utdelning, inte fyra eller två.

 

Jo jag uttryckte nog mig också lite slarvigt när jag skrev. Det jag menar är att nu är vi 8 spelare. Åker en spelare ut är det dags för bubbla och då först bubbel-spel eftersom det är 6 priser.

 

Dock har 5 av priserna högre värde än det 6:e. (Om man på full tilt börjar på 1500 marker så borde det här kunnat varit en 18 pers SnG vilket betyder att pris 1-5 är värt $26 och pris 6 värt $14.) Mao när det är 6 pers kvar tycker jag det är rimligt att spela för att inte åka ut för att maximera sin avkastning och bli sämst 5:a. Så på så sätt är det ju en form av bubbelspel även här, även fast det inte är bubbla som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev var folket väldigt lösa trots att det snart var "itm" och jag skulle dessvärre nog lyckats komma bland de första 5 om jag bara foldade allt jag fick. Jag kunde dessvärre inte lägga QQ här då jag ville ha ut honom innan mig som en försäkring, borde ha callat hans raise istället där. Så måste säga att gdaily känns närmast spiken, så att döma går det inte att lägga sig efter all in där ändå.

 

Boman visst säger limpallinen allt men frågan är då om jag med ca 900 kvar kan folda den =/

 

Och till er andra, att skriva bubbla var lättaste sättet att förklara hur situationen ungefär var i topic.

 

Tack för era tankar ändå ingen viktig satellit precis men behöver veta sånt här rent allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...