Gå till innehåll

RADIO: Front i P3 om poker


ziddax

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Förstår inte alla ungdomar att det inte går att gå från ingenting till pokerproffs längre, vem tutar i dem de här lögnerna?

 

Egentligen är det ju inte konstigt alls. När media pumpar info om killar som Erik123 som ibland vinner och ibland förlorar en miljon på en session, så är det klart att drömmar föds. TexasLimitKing är ett annat exempel. Unga killar som har byggt upp sina rullar till offantliga nivåer på relativt kort tid (sen att dom förmodligen suttit i princip varje dag i flera år framgår ju sällan) lockar givetvis unga spelare som tror man kan göra det klippet på en vecka eller en månad eller kanske ett år.

 

Det är ju lite den drömmen vi alla lever efter, flertalet av oss på forumet har dock insikten att det inte kommer att gå över en natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte alla ungdomar att det inte går att gå från ingenting till pokerproffs längre, vem tutar i dem de här lögnerna?

Varför skulle inte det gå?

 

Det är ju fortfarande jäkligt otroligt, men jag ser inget jättehinder för en begåvad spelare med tur att fort komma upp i proffsnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte alla ungdomar att det inte går att gå från ingenting till pokerproffs längre, vem tutar i dem de här lögnerna?

Varför skulle inte det gå?

 

Det är ju fortfarande jäkligt otroligt, men jag ser inget jättehinder för en begåvad spelare med tur att fort komma upp i proffsnivå.

 

Innan proffsen här på forumet blev stora så spelade de mot massor av dåliga spelare, dessa spelare finns knappt kvar längre. De dåliga spelarna idag är ändå mycket bättre än de som fanns för några år sedan. Tror det är helt omöjligt att gå från noll idag till en BR på miljoner. Visst, klonka en turnerning, men det är ju inte samma sak..........

 

Edit: grammatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte alla ungdomar att det inte går att gå från ingenting till pokerproffs längre, vem tutar i dem de här lögnerna?

Varför skulle inte det gå?

 

Det är ju fortfarande jäkligt otroligt, men jag ser inget jättehinder för en begåvad spelare med tur att fort komma upp i proffsnivå.

 

Innan proffsen här på forumet blev stora så spelade de mot massor av dåliga spelare, dessa spelare finns knappt kvar längre. De dåliga spelarna idag är ändå mycket bättre än de som fanns för några år sedan. Tror det är helt omöjligt att gå från noll idag till en BR på miljoner. Visst klonka en turnerning men det är ju inte samma sak..........

 

 

hur menar du? att det är omöjligt att plussa på poker längre för raken>skicklighetsövertaget numera? eller att det skulle mycket mycket längre tid bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du? att det är omöjligt att plussa på poker längre för raken>skicklighetsövertaget numera? eller att det skulle mycket mycket längre tid bara?

 

Både och. Även om spelaren skulle vara bra nog för att vinna så kommer han/hon knappast ens i närheten av att kunna vinna lika mycket som man kunde göra för några år sedan. Mindre ROI > längre tid att gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du? att det är omöjligt att plussa på poker längre för raken>skicklighetsövertaget numera? eller att det skulle mycket mycket längre tid bara?

 

Både och. Även om spelaren skulle vara bra nog för att vinna så kommer han/hon knappast ens i närheten av att kunna vinna lika mycket som man kunde göra för några år sedan. Mindre ROI > längre tid att gå upp.

 

det stämmer säkert. tycker att även om många NL100-spelare inte är särskitl duktiga så de är de grymt tighta och svåra att få ut så mycket värde av.

 

 

när jag spelar omaha ibland tänker jag att det är såhär det måste varit att spela texas för ett par år sedan, många har inte en suck om vad de håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan proffsen här på forumet blev stora så spelade de mot massor av dåliga spelare, dessa spelare finns knappt kvar längre.

Jag håller faktiskt inte med.

 

"Jag tycker inte jag ska diska lika mycket som flickvännen för att jag är rik" //Mats I

Tja, han har ju en poäng. Han kan ju pröva att slänga åt henne en hundring per disk så att det blir jämnt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är fel ställe att diskutera det men:

 

"Jag tycker inte jag ska diska lika mycket som flickvännen för att jag är rik" //Mats I

 

Hörde jag rätt? :shock:

Med tanke på att jag skulle tycka unga finansvalpar med ett liknande synsätt inte är speciellt mogna så blir mitt svar rätt lika här

 

Om det inte var ett skämt förstås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är fel ställe att diskutera det men:

 

"Jag tycker inte jag ska diska lika mycket som flickvännen för att jag är rik" //Mats I

 

Hörde jag rätt? :shock:

Med tanke på att jag skulle tycka unga finansvalpar med ett liknande synsätt inte är speciellt mogna så blir mitt svar rätt lika här

 

Om det inte var ett skämt förstås

 

Är man rik så köper man en diskmaskin, och sen slipper man problemet....

 

Men för att diskutera kärnfrågan:

Om Mats försörjer sin flickvän så att hon inte behöver jobba, då kan han slippa disken för att han är rik. Det är ju inget konstigt med det, om den ena parten i ett förhållande drar in pengarna, oavsett hur, och den andra är hemmafru/hemmaman. Däremot, om tjejen jobbar lika mycket som Mats (och då räknar jag givetvis hans spelande som jobb) så ska det inte vara någon skillnad i arbetet hemma. Om Mats verkligen sagt så och menat det så måste jag omvärdera honom, jag har alltid tyckt han verkat vara en hyvens kille med fötterna på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är fel ställe att diskutera det men:

 

"Jag tycker inte jag ska diska lika mycket som flickvännen för att jag är rik" //Mats I

 

Hörde jag rätt? :shock:

Med tanke på att jag skulle tycka unga finansvalpar med ett liknande synsätt inte är speciellt mogna så blir mitt svar rätt lika här

 

Om det inte var ett skämt förstås

Det lät verkligen inte som ett skämt och därför måste jag säga att jag tycker att han gjorde bort sig ganska så rejält.

 

Orka whina om matpengar när man drar in typ 1000 dollar i timmen.

 

Om det är nåt jag missförstått eller om det trots allt var ett skämt så är jag beredd att krypa till korset och be om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...