Gå till innehåll

Köpa klocka.


Falcy

Recommended Posts

Hej.

Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka.

Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid :roll:

 

Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka.

Då undrar jag vilka märken är prisvärda.

 

Breitling och Rolex går fet bort. Ingen lust att ha en klocka för över 60k på armen, så dem undanbedes.

 

Gärna länkar, bilder och prisuppgift.

 

Tack, tack.

 

/ Peace :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan väl tipsa eftersom jag var precis i samma situation som du för någon vecka sedan och jag sitter nu med en Certina DS Titan som jag tycker både är riktigt snygg och funkar bra (3.8k SEK). Men det är en djungel beroende på exakt din smak och plånbok. Gå till en urmakare och fråga så mycket som möjligt och se olika modeller är nog det bästa.

 

Certina DS Titan: länk till ricardo.ch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl tipsa eftersom jag var precis i samma situation som du för någon vecka sedan och jag sitter nu med en Certina DS Titan som jag tycker både är riktigt snygg och funkar bra (3.8k SEK). Men det är en djungel beroende på exakt din smak och plånbok. Gå till en urmakare och fråga så mycket som möjligt och se olika modeller är nog det bästa.

 

Certina DS Titan: länk till ricardo.ch

 

Jag kände på den där för en timme sen, otroligt vad lätt den var.

Det blev till slut en Certina Podium, ljus lila/blå tavla, riktigt jävla snygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Omega. De finns i en hel del olika utföranden. Själv så gillar jag Omegas Ocean planet (27k). Väldigt trevlig klocka.

 

Men passa dig för att köpa klockor ifrån USA eller nätet. De finns de som säljer klockor med bortfilat ID nummer och då kan man inte skicka klockan på service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka.

Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid :roll:

 

Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka.

 

Lite OT här...

 

Du är gift och har barn, men du har aldrig använt dig av armbandsur på grund av att du alltid haft mobiltelefon till hands.

 

Hur gammal är du?

15? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt den här;

 

B000DT8DA2.01-A2E7J74KJYV9ZH._AA280_SCLZZZZZZZ_V56135986_.jpg

 

En Tag Heuer Carrera - marknadens snyggaste klocka. Du får den för 22 papp ungefär. Bra mycket billigare om du lyckas köpa den från USA.

 

Snygg men det nya utförandet med röda visare för att fira Carrera tycker jag är snäppet vassare. Väldigt snygg klocka i vilket fall. :D

 

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/movadobaby_1920_29335782

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag-klockan var riktigt fin!

Klocktips: satsa svenskt ( Sjöö Sandström eller Epoch)

Köp flera, för olika tillfällen kräver olika klockor.

 

Att ha flera klockor är knappast ett måste. Jag satsar i alla fall hellre hellre pengarna på en grym klocka än tre halvgrymma. Bara man köper en hyfsat stilren klocka så har jag svårt att se vilka tillfällen som man inte skulle kunna bära denna. Men visst, om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag inte tacka nej till en schysst klocksamling..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag-klockan var riktigt fin!

Klocktips: satsa svenskt ( Sjöö Sandström eller Epoch)

Köp flera, för olika tillfällen kräver olika klockor.

 

Att ha flera klockor är knappast ett måste. Jag satsar i alla fall hellre hellre pengarna på en grym klocka än tre halvgrymma. Bara man köper en hyfsat stilren klocka så har jag svårt att se vilka tillfällen som man inte skulle kunna bära denna. Men visst, om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag inte tacka nej till en schysst klocksamling..

 

Ett alternativ är en grym och två halvgrymma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka.

Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid :roll:

 

Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka.

 

Lite OT här...

 

Du är gift och har barn, men du har aldrig använt dig av armbandsur på grund av att du alltid haft mobiltelefon till hands.

 

Hur gammal är du?

15? :lol:

 

:lol: Jag säger ju det, smått otroligt, dock inte farsa riktigt än, kommer i april. Samma månad som jag fyller 28 för övrigt. Måste dock säga att jag känner mig fortfarande som 15.

Och här är klockan...på min svarta håriga aparm. :lol:http://www.nordichardware.se/galleri/bilder/557/557_stor_154644_bild01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...