Gå till innehåll

NLT - Live CG, Asjobbigt river beslut!


styris

Recommended Posts

satt och lirade cashgame efter en turnering idag. och då inträffade detta.

1/2 blinds i SEK då.

 

UTG = Hero

UTG+1 = FI

BB = FI2

 

orkar inte ta med dom andra runt borde vi var 5 manna..

iom att dom inte är relevanta.

FI1 är en hyffsad LAG spelare, rätt duktig på hitta lägen att bluffa!

FI 2 är en total megafisk synar på allt och allting.

HERO jag då hade spelat aggresivt näst intill LAG

 

pre:

HERO 9 :club: 9 :spade: höjjer till 8 kr

FI1 syn

FI2 syn

 

FLOP

9 :diamond: 8 :heart: 6 :diamond:

 

fan så trevligt tänker jag kanon flop :D

FI2: checkar

HERO bet 14 kr

FI1 syn

FI2 syn

 

Turn : 3 :diamond:

 

FAN! bland de sämsta kort jag kan få.. jaja tänker jag.

 

FI2 check

HERO bet 50 kr

FI1 syn

FI2 Fold

 

yes nu fick jag bort mega fisken.. men har ett problem varför har LAG:en kallsynat hela vägen, har haft några duster tidigare och han vet att jag är aggro

 

River : 4 :spade:

 

rivern blankar.. men ser inte att jag kan dra ett värdebet iom att han bara kallsynat så jag räknar med att få en billig showdown då

 

HERO check

FI1 ALL IN han ställer in ungefär pott som motsvarar 145~ SEK nå sånt..

 

HERO= ?!?!?!? vafan gör man?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar fold. Han har 33 och kissar dig i ansiktet 10/10 gånger, om du hade pushat så kanske han foldat o tron att du fuskat och hade 4 äss på hand.

Kankse skulle synat om han betat 2 kr, men inte mer... :roll:

 

som sagt detta är ingen bad beat whine tråd, råkade bara skriva fel river.. ändrat nu.. vill bara höra synpunkter om spel på river här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan väl mycket väl ha inducerat en bluff så det är väl bara att calla.

du behöver ju bara vinna en gång av 3 för att det ska vara rätt.

 

jo sant.. men killen jag möter vill ändå ha nånting på handen innan han trycker in resten av pengarna..

 

Jag satt och funderade iom att han vet att jag är aggro och kan ändra spelstil ingen avg. tomte om man säger så.

 

satt och funderade på händer jag kunde slå på river efter hans spel hela vägen och sen movet på river och de kändes som att de var väldigt få händer som jag kunde klå just denna hand..

Så jag viker river efter mycket till och från :cry:

Sen kom Steamen när killen viker upp JTo :shock:

 

då var de inte lika roligt vara bästa lirarn på bordet längre :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade försökt check-raisa floppen om det nu är en LAG bakom mig. På river hade jag nog singlat slant eller nåt, syn på klave, fold på krona. Sedan hade jag nog synat ändå om det blivit krona. ;)

 

Genomsnittsspelaren i min bekantskapskrets hade jag placerat på färg eller 75/T7 för stege. Det är ju också naturligtvis vad FI1 vill att du ska tro också... så inte så lätt, nej. Det är väl bara att betala av för att stilla sin egen nyfikenhet och köpa in sig igen. ;)

 

EDIT: Aha, han bluffade. Så vackert! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Aha, han bluffade. Så vackert! :lol:

 

 

jao han bluffade dock.. kan ju inte annat än gratulera till den snygga bluffen.

jag ville inte checkraisa flop pga fisken aldrig höjjer bara syna och FI1 vet om de, s

å han vill inte bygga pot föränn han har en hadn de var de som gjorde att jag foldade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill ha mer utvecklad svar!

 

En av anledningarna är att du har toppset, du har inducerat bluff och att du med en del av din HD måste syna på river där för att inte alltid vara så exploaterbar för bluffar på farliga brädor, och toppsettet borde ligga i rangen av händer du synar med. Om din preflophöjningsrange är stor så har ju han sjukt värde att floata alla semiläskiga floppar i position, och ta potten på en senare gata, med typ any two, om det här är en hand du inte synar med. Dessutom finns det ett flertal händer han kan spela sådär som du faktiskt slår, och du får fina odds. Han vet ju dessutom att den linje du valt ganska ofta kommer vara den linje du väljer med ett överpar och att du det är jobbigt att syna river med typ QQ där. Nu är du mycket starkare än så, och ska därför syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill ha mer utvecklad svar!

 

En av anledningarna är att du har toppset, du har inducerat bluff och att du med en del av din HD måste syna på river där för att inte alltid vara så exploaterbar för bluffar på farliga brädor, och toppsettet borde ligga i rangen av händer du synar med. Om din preflophöjningsrange är stor så har ju han sjukt värde att floata alla semiläskiga floppar i position, och ta potten på en senare gata, med typ any two, om det här är en hand du inte synar med. Dessutom finns det ett flertal händer han kan spela sådär som du faktiskt slår, och du får fina odds. Han vet ju dessutom att den linje du valt ganska ofta kommer vara den linje du väljer med ett överpar och att du det är jobbigt att syna river med typ QQ där. Nu är du mycket starkare än så, och ska därför syna.

 

 

fan dom banorna skulle jag tänkt på igår då blev ju synen mycket mer tänkbar.. :oops:

 

men nu spelade jag som jag spelade.. men på river vart de som att de var en 50/50 bluff lr stål, så jag visste inte riktigt vars jag hade han..

har inte lirat så där jättemycket mot han, men vet hur han lirar och han vet hur jag lirar osv.

 

Ivf så gjorde han ju en snygg bluff mot mig kan ju inte säga annat.. iom att jag hade styrkan/svagheten att lägga en så pass bra hand.. vet inte vars jag ska dra linjen om min fold på river var helt åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt mig är det skitsamma vad som ligger i potten... skulle kunnat synat 300 på river om det så låg 1kr i potten, orka vela om 150,-

 

poker är nog ingenting för dig med dom nerverna....

 

handlade inte om beloppet.. hade lika väl kunnat vara 5000 SEK jag skullit synat utan de handlar om vad som är rätt lr fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...