Gå till innehåll

Vilken nivå bör jag spela??


Puppa

Recommended Posts

Vilken nivå bör jag spela på om jag har 9000$ i bankrulle och spelar på 5 st 1-2 bord just nu. Jag har spelat i 8 månader och plussat varje. Jag bränner ganska mycket pengar och tar ut c:a 3500$ varje månad.

 

Jag vet inte, men du verkar iaf ha lärt dig väldigt mycket på de åtta månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare, tar man inte ut 3500$ /månad på 1/2 och spelar hyfsat aktivt så är man inte nå vidare bra.

LOL är du ironisk?

du menar att om man snittar 17-18 inköp i månaden är man inte nå vidare bra? vad ska man dra in då? 30 inköp i månaden?

 

Jag tror killen som starta tråden, säkert är en bra lirare, men han har förmodligen haft en bra start på karriären! Jag säger bara vänta tills dooooooowwn perioden kommer!! och ja den kommer att komma!

 

Om jag var i din sits skulle jag inte ta ut 3,5K imånaden utan istället satsa på att utvecklas och spela högre!

Men jag har ochså en fundering till dig, Om de nu går så bra som du skrvit ovan har du aldrig tänkt själv på att spara lite mer cash och spela högre och på det sättet vinna mer?? eftersom de går så onekligen bra för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har och så en fundering till dig, Om de nu går så bra som du skrvit ovan har du aldrig tänkt själv på att spara lite mer cash och spela högre och på det sättet vinna mer?? eftersom de går så onekligen bra för dig?

 

Jo, jag har tänkt det, men jag är en jävel på att bränna cash. Fast nu är ju sommaren slut så det kanske inte blir lika dyrt. Funderar på att börja spela 2-4, men är tveksam om 11000$ (har vunnit 2000$) är tillräckligt mycket om man ska spela på 5 bord.

 

Glömde säga att jag spelar 10-manna bord. Det börjar bli ganska långtråkigt och man känner sig som en robot. Man vet exakt vad man ska göra i alla situationer. Kanske man ska byta till SH för att utvecklas, men har hört att det kan vara ganske stora svängningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå bör jag spela på om jag har 9000$ i bankrulle och spelar på 5 st 1-2 bord just nu. Jag har spelat i 8 månader och plussat varje. Jag bränner ganska mycket pengar och tar ut c:a 3500$ varje månad.

 

Ghaaaa..

 

Jag har samma problem...

spelat i 1 månad å bränner cashen illa fast asså... deposittade 50 dollars förra månaden och lirade upp rullen till 50 K typ, men cashat ut typ 25k i veckan till friday för on weakends its party.

 

Mannen vilken level ska jag lira på?

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli ganska långtråkigt och man känner sig som en robot.

 

Om du spelar som en robot har du en mycket ovanligt bra egenskap! mitt tips är väl om du ska gå upp till 2/4, dra ner på borden till 2-3 i början, du kommer inte att få de så passv långtråkit att du måste kruta 5st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå bör jag spela på om jag har 9000$ i bankrulle och spelar på 5 st 1-2 bord just nu. Jag har spelat i 8 månader och plussat varje. Jag bränner ganska mycket pengar och tar ut c:a 3500$ varje månad.

 

Det beror helt på varför du spelar. Om du har det som enda inkomst så måste du vara väldigt försiktig och aldrig riskera rullen. Jag skulle rekommendera runt $0.25:0.5 upp till $1:2 nivån.

Har du däremot en stadig inkomst ändå och bara lirar för att det är så tokigt roligt, plus att du vill tjäna en extra hacka och se hur bra du kan bli, så skulle jag säga att du lugnt kan lira $2:4 och kanske t.o.m. ibland skotta lite $5:10 när borden ser bra ut!

 

Lycka till med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare, tar man inte ut 3500$ /månad på 1/2 och spelar hyfsat aktivt så är man inte nå vidare bra.

LOL är du ironisk?

du menar att om man snittar 17-18 inköp i månaden är man inte nå vidare bra? vad ska man dra in då? 30 inköp i månaden?

 

30 inköp är väl också rätt lite om man spelar heltid. Som Myssion skrev, 5PTBB/100 i 50k händer/månad blir ju 50 inköp, vilket är $10k. 50k händer går ju att klara av om man spelar hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hållå, ja e typ jävla grym på poker jag också. 5/10 känns för lätt , men på 25/50 har killarna så sjuk jävla tur. Vilken nivå ska jag spela på? Är också jävligt grym på Omaha, men 4 är mitt olyckstal, så jag antar att jag kommer få en sjuk downswing om jag spelar ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Snarare, tar man inte ut 3500$ /månad på 1/2 och spelar hyfsat aktivt så är man inte nå vidare bra.

LOL är du ironisk?

du menar att om man snittar 17-18 inköp i månaden är man inte nå vidare bra? vad ska man dra in då? 30 inköp i månaden?

 

30 inköp är väl också rätt lite om man spelar heltid. Som Myssion skrev, 5PTBB/100 i 50k händer/månad blir ju 50 inköp, vilket är $10k. 50k händer går ju att klara av om man spelar hela dagarna.

 

För det första har han inte sagt hur mycket han spelar. Han kanske bara spelar en timma om dagen, och då blir snittet jävligt bra. Sen att det är en försvinnande liten del som överhuvudtaget plussar (eftersom poker med rake har ett förväntat negativt värde till att börja med)gör att hans resultat är bra. Alla som överhuvudtaget plussar är ju bevisat bättre än snittet. Vad tjänar ni själva? en ziljon inköp eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå bör jag spela på om jag har 9000$ i bankrulle och spelar på 5 st 1-2 bord just nu. Jag har spelat i 8 månader och plussat varje. Jag bränner ganska mycket pengar och tar ut c:a 3500$ varje månad.

 

Ghaaaa..

 

Jag har samma problem...

spelat i 1 månad å bränner cashen illa fast asså... deposittade 50 dollars förra månaden och lirade upp rullen till 50 K typ, men cashat ut typ 25k i veckan till friday för on weakends its party.

 

Mannen vilken level ska jag lira på?

 

:shock:

 

 

wow. du måste vara en sådan där elite player, va?[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första har han inte sagt hur mycket han spelar. Han kanske bara spelar en timma om dagen, och då blir snittet jävligt bra. Sen att det är en försvinnande liten del som överhuvudtaget plussar (eftersom poker med rake har ett förväntat negativt värde till att börja med)gör att hans resultat är bra. Alla som överhuvudtaget plussar är ju bevisat bättre än snittet. Vad tjänar ni själva? en ziljon inköp eller?

 

Med tanke på att posten ligger i gruppen "Poker som yrke" så tänkte jag iofs att det skulle vara rimligt att anta att man 1) spelar mer än 1/h per dag och 2) är en duktig spelare (dvs som plussar mer än marginellt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...