Gå till innehåll

PLO - Allin på flopp mot förmodade AAxx, rätt eller fel?


mgps

Recommended Posts

synar omlsaget preflop för att det är Omaha och där slaksar jag mycket och jag tror han har AAxx och med min hand är det nästan en coinflip fast lite till hans fördel om han inte har starka AAxx.

 

Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50

 

Players:

Ior (EUR 36,45 in seat 1)

Hero (EUR 56,75 in seat 3)

HerrDaniel (EUR 115,75 in seat 4)

Zorny (EUR 5,75 in seat 5)

Juti_1974 (EUR 73,33 in seat 6)

 

Dealer: Ior

Small Blind: Hero (0,25)

Big Blind: HerrDaniel (0,50)

 

Hero was dealt: Td - 9s - Ts - 7d

 

Zorny Fold

Juti_1974 Call (0,50)

Ior Raise (2,25)

Hero Call (2,00)

HerrDaniel Raise (9,00)

Juti_1974 Fold

Ior Fold

Hero Call (7,25)

 

Flop 3h - 8h - 7c

 

Får inga superträff men om han inte har färgdraget eller något annat drag till sina AA leder jag och tror han är för dålig för att lägga nakna AAxx.

 

 

Hero Bet (21,75)

HerrDaniel Raise (60,00)

Hero All-In (25,50)

HerrDaniel Payback (12,75)

 

 

 

rätt fel var??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före floppen had jag nog spelat likadant, du har ju TT97ds

 

Får inga superträff men om han inte har färgdraget eller något annat drag till sina AA leder jag och tror han är för dålig för att lägga nakna AAxx.

 

Rätt risig träff du får och leder marginellt mot naket AAxx

 

pokenum -o td 9s ts 7d - ad ac kc kd -- 3h 8h 7c

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 7c 8h 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ts 9s Td 7d 423 51.59 397 48.41 0 0.00 0.516

Ac Kc Ad Kd 397 48.41 423 51.59 0 0.00 0.484

 

Om han har färgdraget är du rejäl dog:

 

pokenum -o td 9s ts 7d - ah ac kc kh -- 3h 8h 7c

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 7c 8h 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ts 9s Td 7d 228 27.80 592 72.20 0 0.00 0.278

Ac Kc Ah Kh 592 72.20 228 27.80 0 0.00 0.722

 

Sen är det ju möjligt att träffa med sina sidokort när man har AA i omaha. Jag skulle checkat floppen och sen troligtvis foldat (kanske checkraisat om han bettar fegt och verkar svag), finns bättre lägen att stoppa in pengarna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parade händer är inte så lyckade att busta AA med, vare sig de är dubbelsuitade eller ej. Bland annat så stryper du dina tvåparsmöjligheter rejält.

 

Jag skulle spelat handen rätt annorlunda. Typ slagit om första omslaget och foldat mot ett ställ jag kan vara säker på är AA. Om jag bara synat första omslaget så skulle jag vikt mot andra. Parad hand och antiposition är inte världens bästa läge att försöka busta AA direkt. Plus att det är så lite pengar kvar att han knappast gör särskilt fel om han degar in på alla floppar, vilket gör att man inte får loss så där väldigt mycket värde av honom. Antingen behövs det mer pengar och en ovillighet att vika, eller så behövs det större foldbenägenhet för att en syn ska funka.

 

När du väl synat så får du väl ta och dega in känns det som. Åtminstone om presynen ska ha varit nära rätt eftersom du sällan kommer träffa bättre än så här. Att syna pre för att sen vika bortåt 2/3 av flopparna och dega in utan särskilt stort equityövertag resten av tiden är inte vidare hett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrdaniel är en STOR FISK!

Han släpper inte AAXX för 400 BB där!

a

 

Grov underdrift.. iaf när vi snackar omaha! :D

 

För 400bb skulle ja nog folda men för dessa summor.. njaa.. men sen är ja ju fisk me som sagt! Särskilt när ja är i slaskmode som mynnat ut i tiltmode! ;)

 

 

hehe. gg btw.

 

han hade AA45 utan färgdraget och jag fick in stegen mot hans lägre stege(färgen satt på turn så jag blev ganska rädd då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe. gg btw.

 

han hade AA45 utan färgdraget och jag fick in stegen mot hans lägre stege(färgen satt på turn så jag blev ganska rädd då).

 

Javisst, gg! :D

 

Kul att slaska lite omaha ibland även om man som sagt är kass! :)

 

Jo klart det skulle klonkas.. inte nog med att man är dålig man ska ha riggen emot sig me! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...