Gå till innehåll

$22 Speed på Party: Drag på bubblan


Jackrabbit Slim

Recommended Posts

NL Texas Hold'em $22 Buy-in

Level:5 Blinds(200/400)

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 4

 

Seat 1: $3705

Seat 2 (Villain): $4050

Seat 10 (Hero): $4890

Seat 8: $7355

Trny:29918573 Level:5

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 9h 6h ]

Villain calls [400].

Seat 8 folds.

Hero calls [200].

Seat 1 checks.

** Dealing Flop ** [ 3h, 8h, 7s ]

Hero bets [800].

Seat 1 folds.

Villain raises [1600].

Hero?

 

För ovanlighetens skull stötte jag nyligen på en hand där jag var riktigt osäker på hur jag skulle spela. Fi i denna hand är en sopig limpfisk med en VP$IP på runt 25-30. När han limpar UTG kan man således sätta honom på kanske 55+, Axs, A8o+, QJ+ eller nått i den stilen. Spelet har varit rätt passivt och därför valde jag (förmodligen ändå felaktigt) att komplettera i SB med monstret 96s.

 

Floppen ger mig ett monsterdrag och jag väljer att beta ut då det verkar rätt troligt att den missat mina motståndare. Efter att BB lagt sig höjer nu limpfisken lite oväntat och jag blir osäker på hur jag ska fortsätta handen. När en passiv spelare som Fi höjer kommer han aldrig att lägga sig, så jag har ingen folding equity alls här, eller i sånt fall väldigt liten. Fi:s range här kan väl skäras ner till ett överpar, set eller möjligtvis TPTK.

 

Detta betyder att jag är i snitt 50/50 med ingen folding equity vilket verkar dumt på bubblan, men samtidigt finns det massor av döda marker i potten. Med tanke på hur passivt bordet har varit skulle jag gärna ta tillbaka mina marker och stjäla mörkar hej vilt. Är det för vekt att syna höjningen och sen vika på en missad turn med ungefär 2500 kvar i stacken? Borde jag checkat floppen? Andra synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, limpen preflop är dålig.

 

På flop har jag svårt att tro att fi är så tight som du säger. Kan han verkligen inte ha TPGK eller toppar med dassig kicker?

 

När floppen kommer så vet vi att vi sannolikt är stor favorit, men vi vill gärna plocka hem den här och då. Alltså förordar jag en checkraise.

Checkas det bakom och turn blankar...tough luck.

 

Som spelat pushar jag och förväntar mig vik var 3:e 4:e gång nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...