Gå till innehåll

Freerolls?


MarkusYngvesson

Recommended Posts

Om du inte lyckas vinna pengar på att spela freerolls så behöver du bli en bättre pokerspelare.

 

För nybörjare så rekomenderas det som ett sätt att prova på att spela poker utan att det kostar något och där man kan vinna pengar.

 

Vad menar du?

Vinner man pengar i freerolls så krossar man ju cashgames.

Det är ju 100ggr lättare att vinna pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Du blir bara uppäten senare och det ger inga stålar.

 

Det måste väl vara bra övning att lära sig att spela på frirullar.

Man får ju lite rutin och kan kanske börja läsa brädan någorlunda bra.

Börja sätta FI på händer och inte bara stirra sig blind på sin egen hand.

 

Det kan väl inte enbart vara för mig som det fungerade. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att spela frirullar är en jättebra ide att lära sig poker eftersom spelet i frirullar är extremt löst och man kan lätt få en skev bild av t.ex. starthänderna. Då jag lirar frirullar är min taktik att bygga en stor stack så fort som möjligt och ha kontroll över situiation istället för att ligga på 15BB igenom hela turneringen och åka på bubblan efter 2,5 timmars spel. Istället tycker jag att det är bättre att spela på play money borden, men detta kanske är något som inte du vill eftersom du redan lirar lite CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: Det är inte så mycket pengar på freerolls, men visst får du en placering mellan 1-5 så vinner du väl mellan 75-150 $

Skulle ändå inte tro att du kommer ITM 8 av 10 ggr. Inte om du kör Primas som du väl gör?

 

8 av 10 så kommer han topp-100 skrev han,och det är ju inte 100 prisplatser i varje frirulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: Det är inte så mycket pengar på freerolls, men visst får du en placering mellan 1-5 så vinner du väl mellan 75-150 $

Skulle ändå inte tro att du kommer ITM 8 av 10 ggr. Inte om du kör Primas som du väl gör?

 

8 av 10 så kommer han topp-100 skrev han,och det är ju inte 100 prisplatser i varje frirulle.

Läs vad jag skrev, jag frågar honom om han kör Primas 1000-frirullar, där det är mer än 100 prisplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: Det är inte så mycket pengar på freerolls, men visst får du en placering mellan 1-5 så vinner du väl mellan 75-150 $

Skulle ändå inte tro att du kommer ITM 8 av 10 ggr. Inte om du kör Primas som du väl gör?

 

8 av 10 så kommer han topp-100 skrev han,och det är ju inte 100 prisplatser i varje frirulle.

Läs vad jag skrev, jag frågar honom om han kör Primas 1000-frirullar, där det är mer än 100 prisplatser.

 

Jag har läst vad du skrivit och du påstod att han kom ITM 80% INNAN du frågade om det var Prima eller inte han lirar på..Det hade kanske varit smartare att fråga först och dissa sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...