Gå till innehåll

NLT - SH, TPGK mot oväntad riverpush.


Gyre

Recommended Posts

Killen stats är 37/14/5.2 efter 200 händer.

 

Lite historia. Jag har varit rätt LAG på bordet och har en image där efter, killen i fråga C/Rade mig på turn jag när jag var tom för kanske 6-8 händer sedan efter att jag höjt pre, bettat flopp och turn (A på turn som gav bordet 3-färg). Ett par händer efter det hamnar vi all-in pre med AKs vs hans QQ efter att jag slagit om hans höjning från CO och han ställde, jag hittar ett ess på river. Jag såg inte några tiltspel efter det men 5 händer senare kommer denna handen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($202.50)

BB ($209.85)

UTG ($189.15)

Hero ($404.30)

Button ($1140.74)

 

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $1.

UTG calls $2, Hero raises to $10, 1 fold, SB (poster) calls $9, BB calls $8, UTG calls $8.

 

Flop: ($40) 8club.gif, 3spade.gif, 4heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks.

 

Turn: ($40) 6heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks.

 

River: ($40) Jdiamond.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $22, SB ställer för $190 , BB folds, UTG fold, Hero WTF?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knivigt läge... Han måste ju vara rättså säker på att ingen av er har något att syna med i vilket fall, vilket gör det hela väldigt psykologiskt.

 

Spontant känns det dock som ett tiltställ med monster (set lr stege), less över att ingen ger honom chansen att checkraisa. Jag själv har aldrig riktigt förstått vitsen med att monsteröverbetta allin tom när inga scarecards faller, men det kan man ju inte veta om fi har förstått eller ej.

 

Men jao.. Jag tror iaf att det är större chans att han tilt-ställer monster än tilt-ställer tom. Tilt äre nog i vilket fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men LOL, vilket...strul.

 

Tänkte först skriva att här synar jag fan för att jag är nyfiken (även om det kostar en hel jävla del), men ärligt talat kan det nog vara fold, va? Funderade mest på om fi inte kan ha turnat stegen (vill inte semibluffa nöthålpipedraget i en multipott ur position), och när han kom till river, efter att ingen till hans besvikelse ville betta turn, tänkte att nån borde kunna värdebetta knekten (eller att du skulle försöka köpa med Ak/AQ), och att det är hans chans att få iaf lite pengar på handen, därav checken även där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...