Gå till innehåll

Omöjligt att inte vinna WSOP ME?


OV1

Recommended Posts

Jag har funderat lite och om möjligt blivit ännu säkrare att oavsett vad skulle man antagligen ha en jättechans att vinna samt med stor sannolikhet komme på finalbord.

 

De som postat motsatsen förutsätter nästan följande

 

* Att man synar allinsituationer med nån som täcker en eller ens har hälften av ens stack

 

* Att alla spelar sina egna kort optimalt

 

* Att alla på nåt vis samarbetar mot just en själv

 

 

Om man bara väljer att gå upp mot shortstacks eller stackar som motsvarar max 10-20% av ens egna, samt bara spelar där du har ett gigantiskt överläge. Så ser jag inga möjligheter att du ska kunna torska, åker du på 10 badbeats ökar du bara kraven på att spela händer.

 

Du kommer alltså under ett antal 1000 händer dessa dagar bara spela 100% matematiskt korrekt, se när det finns läge att bluffa, läsa andras bluffar. Har svårt att se att den som vinner har så pass mycket tur att det skulle väga upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett software som heter " UK tournament poker" som på Hedenhös tid (4-5 år sedan) slogs med Wilson om att vara bästa pokersimulatorn och träningsprogram.

 

(Wilson vann men det är oviktigt här)

 

Man kunde i alla fall spela i Practice Mode, vilket innebar att man kunde sätta upp valfritt antal motståndare, upp till 130 tror jag, och sedan köra med öppna kort.

 

Visst hade man fördel av att se alla kort men man hamnade ändå i race-situationer där AI vann på sina drag.

 

Jag hade hoppats kunna ge er länken för att testa själva, men sidan är tydliger "under construktion" just nu. Om ni vill/orkar så håll koll på

http://www.pokersoft.co.uk där kan man så småningom hämta programmet.

 

Om jag hittar programmet på nån av de gamla datorerna som står i ungarnas rum så återkommer jag om nån är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer vi till den verkligt intressanta frågan. Hur ska du kunna veta fis hålkort?

 

Allt står och faller med detta.

 

Nå HUR? Jag vill veta för det är nog enda sättet för mig att vinna WSOP.

 

Detta är en hypotetisk fråga...

 

Och intressant kanske av den anledningen av vilken edge man skulle ha om man hela tiden kan sätta FI på en hand som var väldigt träffsäker. Så detta är faktiskt i grunden en intressant disskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett software som heter " UK tournament poker" som på Hedenhös tid (4-5 år sedan) slogs med Wilson om att vara bästa pokersimulatorn och träningsprogram.

 

(Wilson vann men det är oviktigt här)

 

Man kunde i alla fall spela i Practice Mode, vilket innebar att man kunde sätta upp valfritt antal motståndare, upp till 130 tror jag, och sedan köra med öppna kort.

 

Visst hade man fördel av att se alla kort men man hamnade ändå i race-situationer där AI vann på sina drag.

 

Jag hade hoppats kunna ge er länken för att testa själva, men sidan är tydliger "under construktion" just nu. Om ni vill/orkar så håll koll på

http://www.pokersoft.co.uk där kan man så småningom hämta programmet.

 

Om jag hittar programmet på nån av de gamla datorerna som står i ungarnas rum så återkommer jag om nån är intresserad.

 

Svårt att tro detta, men ok säger du så är det väl så. Finns säkert många skillnader iofs som talar till vår fördel.

 

* Djupare stack i wsop

 

* Fler motståndare i wsop

 

Jag skulle åtmindstone garantera att jag kommer till finalbord alla turrar med 500 pers eller mer med någorlunda långsam struktur på nätet.

 

Tänk bara alla blinds du kan stjäla när du ser att de 3 efterföljande har skräp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett software som heter " UK tournament poker" som på Hedenhös tid (4-5 år sedan) slogs med Wilson om att vara bästa pokersimulatorn och träningsprogram.

 

(Wilson vann men det är oviktigt här)

 

Man kunde i alla fall spela i Practice Mode, vilket innebar att man kunde sätta upp valfritt antal motståndare, upp till 130 tror jag, och sedan köra med öppna kort.

 

Visst hade man fördel av att se alla kort men man hamnade ändå i race-situationer där AI vann på sina drag.

 

Jag hade hoppats kunna ge er länken för att testa själva, men sidan är tydliger "under construktion" just nu. Om ni vill/orkar så håll koll på

http://www.pokersoft.co.uk där kan man så småningom hämta programmet.

 

Om jag hittar programmet på nån av de gamla datorerna som står i ungarnas rum så återkommer jag om nån är intresserad.

 

Svårt att tro detta, men ok säger du så är det väl så. Finns säkert många skillnader iofs som talar till vår fördel.

 

* Djupare stack i wsop

 

* Fler motståndare i wsop

 

Jag skulle åtmindstone garantera att jag kommer till finalbord alla turrar med 500 pers eller mer med någorlunda långsam struktur på nätet.

 

Tänk bara alla blinds du kan stjäla när du ser att de 3 efterföljande har skräp

 

 

På, nätet är det klart farligare att spela! Då är det svårt att sno blinds, någon kan trycka fel, någon tiltar, någon har något ouppgjort med dig eller liknande. Detta minimeras vid WSOP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan hypotetisk fråga:

Skulle man vinna om man hela tiden visste vilka kort som skulle landa på brädet men inte vilka kort motspelarna har?

 

Känns som det är en mer fördelaktig situation att veta motståndarens kort än vilka som ska komma på bordet, även om det sistnämnda skulle underlätta en del också.

 

Fördelen med att veta motståndarens kort är ju att du vet samtliga kort efter rivern och vet hur du ska betta/syna för att vinna. Här vet du också hela tiden om du leder och kan därav bestämma hur stort ditt bet ska vara för att få din motståndare att lägga en draghand t ex. Finns ju aldrig några garantier förvisso men om du bara skulle veta vad som kommer på bordet så känns det ju bara som du kan spela nötterna. Farligt att spela en färg och ska du få väck övriga med "färg" måste du eventuellt betta så hårt att du inte får speciellt bra betalt, eller tänker jag helt fel nu på morgonkvisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett software som heter " UK tournament poker" som på Hedenhös tid (4-5 år sedan) slogs med Wilson om att vara bästa pokersimulatorn och träningsprogram.

 

(Wilson vann men det är oviktigt här)

 

Man kunde i alla fall spela i Practice Mode, vilket innebar att man kunde sätta upp valfritt antal motståndare, upp till 130 tror jag, och sedan köra med öppna kort.

 

Visst hade man fördel av att se alla kort men man hamnade ändå i race-situationer där AI vann på sina drag.

 

Jag hade hoppats kunna ge er länken för att testa själva, men sidan är tydliger "under construktion" just nu. Om ni vill/orkar så håll koll på

http://www.pokersoft.co.uk där kan man så småningom hämta programmet.

 

Om jag hittar programmet på nån av de gamla datorerna som står i ungarnas rum så återkommer jag om nån är intresserad.

 

Man kan ju spela WSOP-struktur i Poker Academy och ställa in så att man ser allas kort. Jag provade lite för att lattja och hade typ 140k marker innan första blindsnivån var slut, och innan jag tröttnade. Har extremt svårt att tänka mig att det går att inte vinna turren under de förutsättningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...