Gå till innehåll

SNG:s och tracker/live trackers


allt

Recommended Posts

Vilken tracker rekommenderar ni som lirar SNG:s? Poker Office, Poker Tracker eller kanske någon annan? Och varför tycker ni att trackern ni använder är lämpad för SNG spel?

 

Och använder ni någon live tracker funktion (table overlay)? Isf: vilka stats tycker ni att det är bäst att visa?

 

Jag är färsk på detta ämnet och skulle jättegärna ha lite rekommendationer, jag är ganska säker på att det finns andra som också skulle vilja ha det.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också PAHUD och Pokertracker.

 

Mina stats är vpip, pfr, tap, won at showdown, attempt to steal, folded SB to steal, folded BB to steal, total hands.

 

vpip, pfr och tap är nog dom viktigaste.

Won at showdown känns inte som en viktig stat men har den där ändå.

attempt to steal, folded SB/BB to steal säger inte så mycket under 1 SnG men om man möter personen igen så är det trevligt att lätta kunna se när man ska stjäla. Andra kanske säger att det räcker att kolla på vpip för det men jag gillar statsen.

Total hands bör även vara med.

Alla dessa stats på bordet kan dock uppfattas som grötigt men det är ju rätt subjektivt. Kör dom viktigaste först och lägg till fler om du tycker det funkar.

I PAHUD filter-funktioner kan du ställa in hur många händer som krävs för att stats ska visas på de andra. Jag tror att 10 händer kan vara lagom från början. Jag kör med 1 hand men då jämför jag alltid antal händer med stats innan jag skapar mig en bild av spelaren.

Finns även en inställning för player ranges i PAHUD. Den tycker jag du kan låta vara som den är..

 

/Sinja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni svarar!

 

Vad är tap och hur räknas det ut?

Hur räknas postflop agg. factor ut? Vilka siffror är "normala"?

Kan inte Continuation Bet % också vara något att ha (finns iaf i PO2)?

 

tap= Total Aggression Postflop

För närmare förklaringar och uträkningar kolla i manual/help till Pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...