Gå till innehåll

NLT - AKo omslag på flopp


Dooken

Recommended Posts

TEXAS NL 1/2$

 

Fi1 $268.00 [sB]

Fi2 $350.50 [bB]

Fi3 $125.00

HERO $190.15

Fi5 $194.00

Fi6 $1.00

 

HERO: A :spade: K :diamond:

 

Fi3 CALL 2$

HERO RAISE 12$

Fi2 CALL 10$

Fi3 CALL 10$

 

POT: 37$

 

** Flop ** A :heart: 6 :heart: 2 :club:

 

Fi2 CHECK

Fi3 CHECK

HERO BET 32$

 

POT: 69$

 

Fi 2 ALL IN 338$

 

Fi 2 är en semiloose agressive agressive spelare med 27% FS, 3.5% AF..

 

Floppen känns tämligen ofarlig men vilken hand sitter fi på? Känns som om enda möjliga händer är 66 eller 22, givetvis finns också AA med men tror att fi skulle reraise pre med AA. A6s känns också som en möjlighet. Gör en normalduktig spelare ett sånt här move med ett färgdrag? Med tanke på att han har ytterligare 10$ att syna på floppen känns dock en A6 väldigt långsökt så 66 eller 22 sätter jag som ända möjliga händer.. AK kan ju även det spelas?

Hur spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt om jag spelat bra :) Finns inte så jäkla många händer du kan leda mot här om Fi spelare hyffsat. Och ligger du efter så är du långt efter.

 

Helt rätt! Det som dock konfunderar mig är varför han ställer redan på floppen med en hand som A6 alternativt ett set. Givetvis för att försvara sig mot eventuellt färgdrag, men det känns som om han skulle få ut mer genom att trippla min bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan jag säga med säkerhet (eftersom jag är jag): du är uppe emot FD eller ett 2-par.

 

Hans 3,5% post-flop agr gör att det är möjligt att syna ner det, och eftersom hans 27% vpip talar för att han inte synar feta höjningar med A6/A2 så är det en instasyn. I värsta fall är du uppe mot kombodraget.

 

(Med reservation för statsens tillförlitlighet vill säga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske har förstått så la jag mig på floppen pga. att samma sak hade inträffat 2 dagar tidigare mot en liknande typ av spelare och då var jag upp emot A6.

 

Men jag måste nog börja tänka över hur jag spelar dessa händer i fortsättningen.. Jag kan ju erkänna att AK är den hand jag har absolut mest problem med att lira.. på 20K händer har jag alldeles för dålig vinst mot vad resultatet borde vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...