Gå till innehåll

$30 försvann när jag tog ut med Neteller!


KniveN

Recommended Posts

Tog ut 1128$ från neteller, när jag får hem lappen från min bank som visar vad jag har fått för kurs mm. Så har min bank bara fått 1098$ det står att annan banks kostnader är 20$ då är ju 10$ helt borta. Är det någon annan som har råkat ut för detta? Tycket det är helt sjukt då jag har tagit ut från neteller flera gånger förut utan den avgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

 

Har ju tagit ut pengar flera gånger utan att råka ut för detta? Kan det bli så ibland eller kommer det alltid bli så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

 

kan de alltså låta bli att växla till can$ när man sätter in pengar på sitt debit card? så det bara blir US$ o sen växlingen i bankomat till svenska när man tar ut? för nu är det ju US$ sen can$ o sen kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

 

kan de alltså låta bli att växla till can$ när man sätter in pengar på sitt debit card? så det bara blir US$ o sen växlingen i bankomat till svenska när man tar ut? för nu är det ju US$ sen can$ o sen kronor.

Nej det går inte. Neteller är en virtuell bank. När Neteller ska skicka pengarna till din svenska bank ger dom det uppdraget till en riktig kanadensisk bank. Neteller "växlar" med sig själv dina virtuella US$ till Can$ och "ger dom" till banken. Psycho men sant.

Skulle inte Neteller etablera sig i Europa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

 

Nu snackar du skit. Detta gäller endast för Neteller Debitcard. Ligger absolut ingen sanning i detta när det gäller bank transfer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har hänt mig också nyligen (och endast nyligen, tidgare uttag har inte debiterats denna konstiga avgift.)

Klipper in ur en tråd jag startade om det:

 

Jag har ett valutakonto i USD på handelsbanken som jag använder för wiretransfers från neteller. Det har funkat hur bra som helst och man får bra kurs när man tar ut pengarna i SEK.

Vid min senaste utbetalning uppstod det dock lite komplikationer. På avin som skickades hem till mig så står det at jag endast fått $1979 (ursprungliga $2k minus netellers avgift om $1). Det står även att det ursprungliga beloppet är $1999 samt att mottagaren skall betala alla eventuella avgifter. Avgifter som ska vara 0kr enligt uppgift från banktjänsteman som öppnade kontot åt mig.

Denna avgift har inte drabbat mig förut när jag tagit ut pengar på exakt samma sätt.

Jag har pratat med neteller och handelsbanken vardera 3 gånger men båda skyller på varandra. När jag pratade med netellers livehelp så var det första de sa att det var en växlingsavgift till SEK, men sa sedan att det är handelsbankens avgift efter det att jag påtalat att mitt bankkonto var i USD.

 

Har ni varit med om något liknande eller har någon aning om vad det kan röra sig om? Det är ju inte direkt några jättesummor men man vill ju gärna veta vad det är sedan man fått uppgifter om tjänsten ska vara avgiftsfri.

 

peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit ut pengar två gånger från neteller.

 

vardera¨gång har det stått att $20 har tagits av annan bank.

 

sen senast var det en avgift från nordea också på 60SEK.

 

blev minst sagt snopen med tanke på att jag förde över så lite pengar.

 

Frågade neteller varför inte alla mina pengar kommer fram men dom sa att jag skulle kolla med min bank här i stället.

Men jag antar att det är någon bank som skall föra över pengar till Nordea (i mitt fall) som tar ut denna avgift. skulle bara vara kul om man skulle få se vilken bank det är.

Är lite olustigt när det bara står "annan bank"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ett kanadensiskt företag. För att du ska få dina US$ till din svenska bank måste pengarna tvättas..förlåt, växlas... Först från US$ till Can$ och sen är Neteller så jävla korkade att dom tror att ditt konto är i US$ (går på automatik) att dom skickar US$ till dig, så pengarna skall växlas från Can$ till US$ igen.

Hade samma problem då jag skulle ta ut med Netller Debit Card och av 350€ fick jag ut 300€.

Någon tjänar jävligt bra med d€g och ca$h på det här med pengatransaktioner tror jag :roll:

Det sägs att Moneybookers är billigare då.

 

kan de alltså låta bli att växla till can$ när man sätter in pengar på sitt debit card? så det bara blir US$ o sen växlingen i bankomat till svenska när man tar ut? för nu är det ju US$ sen can$ o sen kronor.

Nej det går inte. Neteller är en virtuell bank. När Neteller ska skicka pengarna till din svenska bank ger dom det uppdraget till en riktig kanadensisk bank. Neteller "växlar" med sig själv dina virtuella US$ till Can$ och "ger dom" till banken. Psycho men sant.

Skulle inte Neteller etablera sig i Europa?

 

NETeller är ett brittiskt företag, dom har inget med Kanada att göra förutom debit-kortföretaget de anlitar som ligger i Kanada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några svar från Neteller

 

Dear Joakim,

 

Unfortunately any additional charges through out the bank wire payment process is not the responsibility of NETeller. These fees can be processing fees taken from the corresponding banks through out the payment process.

 

Thank you,

Cindy

 

 

Jocke,

 

As stated in the previous email NETeller is not responsible for any corresponding bank charges that may occur through out the payment process. These are not taken by us nor do we have any control of any additional fees being taken.

 

Cindy

 

 

The IBAN’s are automatically taken from the site. We do not do this manually. As stated in my last emails these fees are not that of NETeller or Barclays bank. These are corresponding bank charges for processing the payment to the beneficiary bank.

 

Regards,

Cindy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om man ska ta ut via partypoker vad är det som gäller då ? Måste man omsätta en viss del av de pengar man sätter in på PP via Neteller.

 

Eller kan man bara föra över pengar direkt från Neteller till PP och de skickas direkt till svenskt bankkonto eller har de uttag direkt via VISA kort. Kan man isåfall ange sitt vanliga Nordea bankkontonummer eller IBAN direkt där ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett till svar från neteller

 

The transaction was made the exact same way they have always been. An International Payment cannot be sent directly you’re your account. USD is sent to your bank account. Because of this the payment needs to go through the US, the US needs to control all of their currency. It is the US charging the fees. There is nothing else that I can say in this matter. If you are not satisfied with the fees that the US charges please try one of our other payment options.

 

 

 

Cindy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde du inte kunna skicka ett mail till neteller och fråga om de inte kan ta reda på vart avgifterna kommer ifrån? Det borde faktiskt kunna ses som en service de borde vara villiga att erbjuda sina kunder, såvida det nu är någon "okänd" som drar pengarna.

 

Kanske har mailat dom 10-15 ggr har fått 6-7 var och alla har varit samma i princip. "Det är inte vårat annsvar"

 

Alla kommer ju sluta köra med Neteller om det kommer kosta 30-40$ att ta ut pengar

 

 

Edit:

"USD is sent to your bank account. Because of this the payment needs to go through the US, the US needs to control all of their currency. It is the US charging the fees."

 

 

Men det verkar ju oxå drabba dom som har så att neteller skickar i SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Jag har gjort 3 uttag den senaste tiden med ungefär en veckas mellanrum. De första två uttagen drabbades av den mystiska $30-avgiften. Det sista uttaget gjorde det dock INTE, ingen extra avgift är dragen.

 

Det som skiljer uttagen åt enligt avin från Nordea är uppgiften uppdragsg. bank/ordering bank. Där uppges JPMORGAN CHASE BANK, N.A. på de avgiftsbelagda uttagen. På det avgiftsbefriade uttaget uppges BARCLAYS BANK PLC, med tillägget cover through/täckning genom JP MORGAN CHASE BANK NA USA.

 

På nåt sätt verkar alltså uttagen gått via olika banker. Kan detta bero på klagomål angående den här avgiften måntro? Eller slumpen? Eller beror det på att det senaste uttaget var på drygt $10k, medan de två första var på strax under $10k (långsökt kanske)? Har vi nån Sherlock som kan lösa mysteriet?

 

(Edit: Jag har ett svenskt bankkonto och Neteller skickar $.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Uppdatering: Jag har gjort 3 uttag den senaste tiden med ungefär en veckas mellanrum. De första två uttagen drabbades av den mystiska $30-avgiften. Det sista uttaget gjorde det dock INTE, ingen extra avgift är dragen.

 

Det som skiljer uttagen åt enligt avin från Nordea är uppgiften uppdragsg. bank/ordering bank. Där uppges JPMORGAN CHASE BANK, N.A. på de avgiftsbelagda uttagen. På det avgiftsbefriade uttaget uppges BARCLAYS BANK PLC, med tillägget cover through/täckning genom JP MORGAN CHASE BANK NA USA.

 

På nåt sätt verkar alltså uttagen gått via olika banker. Kan detta bero på klagomål angående den här avgiften måntro? Eller slumpen? Eller beror det på att det senaste uttaget var på drygt $10k, medan de två första var på strax under $10k (långsökt kanske)? Har vi nån Sherlock som kan lösa mysteriet?

 

(Edit: Jag har ett svenskt bankkonto och Neteller skickar $.)

 

Hej, det var ett tag sedan någon skrev något om $30-avgiften.

Är det fortfarande så eller är något ändrat på den fronten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det var ett tag sedan någon skrev något om $30-avgiften.

Är det fortfarande så eller är något ändrat på den fronten?

 

Jag försöker fortfarande få svar på detta. Neteller är inte så bra på att svara på mina mail längre...

 

 

Senaste svaret:

"These are fees from the US banking system not us. We do not know why it is all the sudden happening. Again because the control is not on us nothing was provided to us or will be."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...