Gå till innehåll

NLT - SH, KK med 200BB stackar.


Gyre

Recommended Posts

Allt jag har på killen är hans stats: 41/16/1.6 efter 65 händer.

 

Min fold känns rätt given, det jag är mer fundersam över är om jag ska betta turn?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($298.95)

UTG ($197)

MP ($509.02)

Hero ($396.50)

SB ($79.26)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Kclub.gif. SB posts a blind of $1.

1 fold, MP raises to $4, Hero raises to $14, 2 folds, MP calls $10.

 

Flop: ($31) Tspade.gif, 5heart.gif, 3heart.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $24, MP calls $24.

 

Turn: ($79) 7diamond.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $55, MP raises to $160, Hero fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker alltså att jag ska ställa turn mot hans omslag?

 

Jag tycker inte det, inte alls. Jag vill ha mer än 65 händer mot nån för att spela om 200BB mot hans linje på den här brädan, helt klart. Allting talar för att du är slagen där. Tror det är väldigt få på den här nivån (och även högre) som spelar hans spel som en bluff mot en okänd fi med 200BB i stacken. Och du har ju rätt mycket definerat din hand pre också, så jag har svårt att han ska chansa på att du är en kille som kan vika de stora överparen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker alltså att jag ska ställa turn mot hans omslag?

 

Jag tycker inte det, inte alls. Jag vill ha mer än 65 händer mot nån för att spela om 200BB mot hans linje på den här brädan, helt klart. Allting talar för att du är slagen där. Tror det är väldigt få på den här nivån (och även högre) som spelar hans spel som en bluff mot en okänd fi med 200BB i stacken. Och du har ju rätt mycket definerat din hand pre också, så jag har svårt att han ska chansa på att du är en kille som kan vika de stora överparen här.

 

Instämmer. Killen checkraisar dig ur position när du har visat stor styrka. Din hand luktar starkt överpar och då blir hans bluff milt uttryckt rätt vågad. Den stora frågan här är väl huruvida du skall checka turn eller beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog checkat turn där.

Varför, färgdrag ute bättre o få betalt av det?

 

Ibland måste du prioritera pottkontroll över att skydda handen. Men nu slarvläste jag HH:n och har ändrat mitt svar. Finns ju en del händer som är sämre än vår som fi synar med. Men som psatiw säger, med JJ börjar det definitivt bli skakigt att beta turn här, alltså trots draget, åtminstone mot en mer standardartad fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...