Gå till innehåll

Omvänd NL


Pepperpum

Recommended Posts

Jag kan se problemet med att det bara är att dega in om fi har lägre än q7, men skulle man inte kunna stävja det genom att spela fixed limit istället?

 

tänk efter lite.... :roll:

 

får se om jag hittar nåt som gör att det är möjligt att spela live men omöjligt online...

 

edit: Ja, jag förstår ju att enda sättet är HU, som jag skrev i början

 

Collusion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju bara som att spela Texas Holdem Low, låter tråkigt

 

Vet inte vad "low" innebär, men här ser du alltså motståndarnas kort men inte ditt eget. Tror inte det är samma.

 

Med low menar jag sämsta handen vinner.

 

Om man ser motståndarens kort och det går ut på att själv ha bäst hand är detta precis likvärdigt med att du ser dessa kort som dina egna och det går ut på att ha sämst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med low menar jag sämsta handen vinner.

 

Om man ser motståndarens kort och det går ut på att själv ha bäst hand är detta precis likvärdigt med att du ser dessa kort som dina egna och det går ut på att ha sämst hand.

 

Nej, det blir inte likvärdigt med "low". I båda fallen vinner lägst hand, men i "low" spelar man sin lägsta hand, här spelar man sin högsta.

 

Tomas Ahlstrand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indianpoker är grymt kul och underskattat.

 

Att spela med bara ett kort i pannan är egentligen roligare än att ge sig på mer avancerade varianter såsom att ha två kort och använda community cards.

 

HU kan det bli lite trist men spela 5-6 handat med ett kort var i pannan och det blir genast jäkligt kul och intressant spel som omväxling.

 

Även om jag inte tror att de är så intressant att lira på nätet så säger det sig självt att det inte är omöjligt. Lågt IQ om man inte kan pussla ihop hur det skulle gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har testat att spela dead mans bluff i NL cashgame format live och det blir totalt galet eftersom man måste beta och raisa hela tiden för att få information om sin egen hand. Detta resulterar ofta till en skrattkavalkad i kaos där man till slut kommer all in i var och varannan hand vilket i längden kan bli dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...