Gå till innehåll

Yoga gör dig komplett?


emil_c

Recommended Posts

Man hör ju en hel del om proffs som kör yoga och grejjor för att bli avslappnade till pokerbordet! Är det någon här som gjort/gör yoga och vet om det funkar.. får man sinnesfrid? Känns inte som jag får sinnesfrid när jag går upp kl 2 på eftermiddagen, käkar våfflor med 3kg socker på varje och dricker 7 liter oboy och slår mig ner vid datorn o grindar pokern.

 

Skulle vara grymmt om man hittade "sinnesfrid" och på så sätt blev mer koncentrerad vid bordet..

 

Är inte så insatt i yogavärlden så därför jag frågar.. kanske är en bra investering? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat yoga en gång och det var något av det värsta jag har gjort med tanke på att jag är stel som ett betongfundament och knappt kunde göra hälften av alla rörelser.

Jag avråder dig självklart inte från att testa yoga då jag är helt övertygande om att det förbättrar båda smidighet och blodcirkulation, men i ditt fall så kanske lite vanlig och hederlig motion skulle hjälpa att behålla fokusen under långa sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara grymmt om man hittade "sinnesfrid" och på så sätt blev mer koncentrerad vid bordet..

 

Är inte så insatt i yogavärlden så därför jag frågar.. kanske är en bra investering? :D

 

Brukar själv hitta sinnefrid de få gånger jag tar tag i saker man skjutit på för länge. Har svårt att tro att en grej, t.ex yoga, skulle vara en komplett lösning till sinnesfrid, även om det säkert hjälper. Ken håller väll på med yoga och jag tror inte han har så mycket sinnesfrid just nu. En kompis tipsade om en meditationsform som visst skulle vara bra(har inte testat själv). Den försöker ha en vetenskaplig inriktnining och saknar gurudyrkan och liknande.

 

Antar att du känner att dygnsrytmen och kosten inte är den bästa. Kommer du fram till en lösning får du gärna tipsa, skrämmande hur lite man vet om vägar till sitt eget välbefinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig galen men jag har en idé, möjligtvis är den kanske lika förkastlig som att jorden är platt, men jag ger det ett försök ändå.

 

Vad sägs om att gå upp en vettig tid, kanske 8-9, börja dagen med en ordentlig och hälsosam frukost. Kanske ta en morgonpromenad också, en promenad innan frukosten bränner mycket fett förövrigt. Sen skaffar du ett gymkort och börjar träna lite.

 

Tro inte att yoga kommer att lösa alla dina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Bump.

 

Nämen är det några som har erfarenhet av yoga eller annat hokus pokus? Jag och en polare har seriöst funderat på att gå en kurs eller lära sig avslappningsövningar eller liknande. Obs, vi är bara vänner:)

 

Vi är hursomhelst HU-spelare på heltid båda två och resonerade lite kring att man har mer att tjäna på att alltid va tiltfri, objektiv, spela sitt A-game konstant, snarare än att hitta små förbättringar i sitt spel. Inte så att någon av oss har stora tiltproblem eller så, men målet är ju att va en robot som bara tar rätt beslut hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...