Gå till innehåll

Allt om låsta trådar


Klyka

Recommended Posts

Tänkte man kunde samla alla "varför-låstes-min-tråd"-inlägg här.. Det kan finnas ett berättigat intresse av att ställa sådana frågor, men de får lätt karaktären av spam. Med hjälp av denna tråd kan frågorna flöda fritt.

 

Jag börjar:

 

Varför låstes Allt om AnnaDea? Den låg i OT-avdelningen och AnnaDea själv tcktes inte ha nåt emot den. Visst, den var tramsig, men inte mer tramsig än exempelvis "Historien utan slut" eller "The Variance Beta of all OT threads".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Hinner du spela poker, med tanke på antalet inlägg du gör i alla trådar...?

Lol.

 

Sen den här Ken- och förbundssoppan startade så har jag inte spelat mer än en timme... Iofs inte bara enbart på forumet..

 

På vissa fronter är jag helt enkelt ganska effektiv. Gäller inte i livet i stort, men vid datorn. Så ja, jag hinner spela poker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Hinner du spela poker, med tanke på antalet inlägg du gör i alla trådar...?

Lol.

 

Sen den här Ken- och förbundssoppan startade så har jag inte spelat mer än en timme... Iofs inte bara enbart på forumet..

 

På vissa fronter är jag helt enkelt ganska effektiv. Gäller inte i livet i stort, men vid datorn. Så ja, jag hinner spela poker. :)

 

Skönt att du tog det på rätt sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ni diskutera anledningen till att en viss tråd låses gör ni det med lämplig moderator via PM.

 

Ang. tråden om Anna:

 

Syftet är förstås att försöka leda bort off-topic-diskussionen om dig från fusk-tråden. Jag bryr mig helt enkelt inte ett skit om dig, AnnaDea, men desto mer om Ken-historien.

 

Såna trådar vill vi helt enkelt inte ha i forumet och skulle tråden ha nån form av existensberättigande så tog det slut i samma stund som jag förbjöd Anna att uttala sig i Ken-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna trådar vill vi helt enkelt inte ha i forumet och skulle tråden ha nån form av existensberättigande så tog det slut i samma stund som jag förbjöd Anna att uttala sig i Ken-tråden.

Det var lite tanken med tråden - att slippa alla såna här trådar, utom just den här. :D

 

Dvs samla allas varförlåstesmintråd-whine i en tråd. Då har folk fortfarande möjlighet att ifrågasätta låsningar, men forumet blir inte spammat med den skiten.

 

Är det inte rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs samla allas varförlåstesmintråd-whine i en tråd. Då har folk fortfarande möjlighet att ifrågasätta låsningar, men forumet blir inte spammat med den skiten.

 

Är det inte rimligt?

 

Som sagt, alla har rätt att ifrågasätta trådlåsningar, till lämplig moderator via PM.

 

Är inte det rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, alla har rätt att ifrågasätta trådlåsningar, till lämplig moderator via PM.

 

Är inte det rimligt?

Förvisso. Men ibland kanske fler än en vill ta del av skälen. Då funkar inte PM. Sen är det en annan sak att en mod inte ska behöva motivera allt, men ibland kan det vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, alla har rätt att ifrågasätta trådlåsningar, till lämplig moderator via PM.

 

Är inte det rimligt?

Förvisso. Men ibland kanske fler än en vill ta del av skälen. Då funkar inte PM. Sen är det en annan sak att en mod inte ska behöva motivera allt, men ibland kan det vara bra.

 

De flesta trådlåsningar motiveras i den tråden vid tillfället för låsningen, så alla får ta del av skälen till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte göra en stor grej av detta i onödan, det är verkligen inte en stor grej. Tänkte bara att alla forumfiskar kunde få nånstans att lufta sina åsikter om diverse låsningar. Så kan vi andra förklara för dem vad det är som gör att vissa trådar låses. Tror det kan innebära en förbättring av forumet.

 

Vad gäller AnnaDeas tråd så kunde jag inte bry mig mindre om den. Men nåt material måste jag ju ha till tråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland förstår jag mig inte på när ni låser trådar som t.ex. denna

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=575538&highlight=#575538

 

Skrivet: 2006-10-04 09:18:44 Tråd: Vem är Tystnaden

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

1. Vad spelar det för roll vem h*n är?

 

2. Varför hålla på och spä på ryktesspridningen?

 

 

Efter allt som kommit fram/inte kommit fram i "Ken-affären" så är det väl jävligt intressant att få reda på vem som har tillräckligt med information för att ett flertal personer ur Sveriges pokerelit ska kunna sättas dit för diverse "skumraskaffärer". Rykten sprids här på pf varje dag. Varför stoppa just detta?

 

Mvh

Patrik Sommar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rykten sprids här på pf varje dag. Varför stoppa just detta?

 

Mvh

Patrik Sommar

 

Vi gör vad vi kan för att stoppa så mycket ryktesspridning vi kan. Det här är ett pokerforum, inget skvallerforum.

 

Om någon gör ett uttalande likt tystnadens och väljer att vara anonym finns det antagligen en bra anledning till det, alternativt är det bara skitsnack. Vill personen bakom nicket träda fram gör han det självmant. Dessutom huserar inte den personen här (iaf inte under samma nick) och då känns det rimligare att spekulationerna kring vem han eller hon är sker där han eller hon de facto läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rykten sprids här på pf varje dag. Varför stoppa just detta?

 

Mvh

Patrik Sommar

 

Vi gör vad vi kan för att stoppa så mycket ryktesspridning vi kan. Det här är ett pokerforum, inget skvallerforum.

 

Givetvis, men relevanta rykten måste ju få diskuteras.

 

Om någon gör ett uttalande likt tystnadens och väljer att vara anonym finns det antagligen en bra anledning till det, alternativt är det bara skitsnack. Vill personen bakom nicket träda fram gör han det självmant. Dessutom huserar inte den personen här (iaf inte under samma nick) och då känns det rimligare att spekulationerna kring vem han eller hon är sker där han eller hon de facto läser.

 

Tycker att "Tystnaden" kommit med så pass intressant information att det är värt att diskuteras. Det känns relevant för debatten som nu uppstått.

 

Men givetvis respekterar jag vad pf anser och ska släppa det här nu.

 

Är ändock ganska säker på vem tystnaden är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...