Gå till innehåll

Monsterfinalen Inställd?


STO

Recommended Posts

Beloppen är ett skämt, skickade följande mail till Party:

 

Hi!

 

When the Monster tournament disappeared from Party, the Prize pool was $14.4M. Since Party put in $5M , that means that the players have paid $9.4M of that prize pool. I did some calculations using the cash equivalents used for the weekly, monthly and grand final freerolls.

 

Grand final: 1800*1000=$1.8M

Monthly: 350*10000=$3.5M

That leaves 9.4-3.5-1.8=4.1M for the weekly freerolls.

4.1M/100=41000 players.

 

No way there are 41000 weekly freerolls! That shows that you (PartyPoker) don't even have the decency to return the players' money!

 

Now that you have lost all the American players, wouldn't it have been nice to at least try to keep the Europeans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hasselby, din länk kräver att man är inloggad på ditt konto... kan du klipa in hela texten?

 

Cash values for each freeroll (not taking into account any future value):

 

Grand final: ( $14,405,786 Prize Pool / 8,000 players ) = $1,800.72 per player

 

Monthly: ( $1,000,000 Prize Pool / 8,000 players ) = $125.00 per player

 

Weekly: ( $100,000 Prize Pool / 8,000 players ) = $12.50 per player

 

Probability of advancing from one tournament to another:

 

Weekly to Monthly = ( 2,000 players advancing / 8,000 players advancing ) = 1 out of 4

 

Monthly to Grand Final = ( 1,000 players advancing / 8,000 players advancing ) = 1 out of 8

 

 

Future values for each freeroll:

 

Value of a Monthly freeroll to a player with a Weekly freeroll

 

( 1 out of 4 ) * $125 = $31.25

 

Value of a Grand Final entry to a player with a Weekly freeroll

 

( 1 out of 4 ) * ( 1 out of 8 ) * $1,800.72 = $ 56.27

 

Value of a Grand Final entry to a player with a Monthly freeroll

 

( 1 out of 8 ) * $1,800.72 = $225.09

 

 

Total value for each unused freeroll:

 

Weekly: $12.50 + $31.25 + $56.27 = $100.02

 

Monthly: $125+$$225.09 = $350.09

 

Grand Final: = $1,800.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löjliga är att man försöker göra sken av att ha gjort en seriös uträkning när man inte ens är i närheten av att ge tillbaka spelarnas deras pengar, och ännu mindre dela ut några av de egna avsatta pengarna (vilket jag i o f s skulle haft överseende med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ra.. feta pengar fick man..

 

Date Type Amount ($) Transaction ID Status

13-okt-06 04:44 ET

Taken from Monster Grand Final $00.00 --- Success

 

Någon av er andra som fått era pengar?

 

(jag har skickat ett mail till supporten och frågat vad de håller på med)

 

Edit: Jag hittade någon mumbo-jumbo "convert freerolll to money" knapp nu och vips så kom $1,800.72 in på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beloppen är ett skämt, skickade följande mail till Party:

 

Hi!

 

When the Monster tournament disappeared from Party, the Prize pool was $14.4M. Since Party put in $5M , that means that the players have paid $9.4M of that prize pool. I did some calculations using the cash equivalents used for the weekly, monthly and grand final freerolls.

 

Grand final: 1800*1000=$1.8M

Monthly: 350*10000=$3.5M

That leaves 9.4-3.5-1.8=4.1M for the weekly freerolls.

4.1M/100=41000 players.

 

No way there are 41000 weekly freerolls! That shows that you (PartyPoker) don't even have the decency to return the players' money!

 

Now that you have lost all the American players, wouldn't it have been nice to at least try to keep the Europeans?

Var fick reda på hur många som har kvalificerat sig till Grand final och Monthly?

När Hässelby gjorde sin uträkning så verkade som en månadsfinal var värd $250 men han fick ju $350?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beloppen är ett skämt, skickade följande mail till Party:

 

Hi!

 

When the Monster tournament disappeared from Party, the Prize pool was $14.4M. Since Party put in $5M , that means that the players have paid $9.4M of that prize pool. I did some calculations using the cash equivalents used for the weekly, monthly and grand final freerolls.

 

Grand final: 1800*1000=$1.8M

Monthly: 350*10000=$3.5M

That leaves 9.4-3.5-1.8=4.1M for the weekly freerolls.

4.1M/100=41000 players.

 

No way there are 41000 weekly freerolls! That shows that you (PartyPoker) don't even have the decency to return the players' money!

 

Now that you have lost all the American players, wouldn't it have been nice to at least try to keep the Europeans?

Var fick reda på hur många som har kvalificerat sig till Grand final och Monthly?

När Hässelby gjorde sin uträkning så verkade som en månadsfinal var värd $250 men han fick ju $350?

 

Skillnaden på min uträkning och deras är att de hade 14,4 M som nominellt vinstvärde i finalen istället för 8M som jag räknade efter. Sätter man in 14,4M i toppen av min "formel" blir summorna samma.

 

Det jna invänder mot, och har en poäng, är att Party nu kommer "billigt" undan och knappast behöver betala ut hela beloppet eftersom platserna i delfinalerna långt ifrån är fyllda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, om det varit två monthly blir det 2000 i GF.

 

I övrigt, exakt hur många som gått vidare, vet nog bara Party. I varje fall vad gäller weekly.

När jag själv spelade weekly var det långt ifrån 8000 deltagare som exemplen utgår efter, jag tror det var 4470st och i monthly var platserna inte heller fyllda.

 

Personligen tycker jag att summorna var rätt "ok", men det är mest för att jag trodde att Party skulle försöka med skambud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har varit en månadsfinal, vilket ger 1000 deltagare till Grand final.

 

Det har varit 9 veckofinaler, vilket ger 18000 biljetter till Monthly. 8000 av dessa användes i den månadsfinal som hann gå, vilket ger att 10000 biljetter återstår.

 

Med tanke på att de veckofinalerna brukade ha 4-5000 deltagare och att de flesta nog inte bunkrar jättemånga freerolls skulle jag tippa att max 10-15000 veckofreerolls var oanvända.

 

Detta gör att Party förmodligen bara delar ut $6-7M när en minsta gräns för anständighet borde varit $9.4M. Efter att ha räknat noggrannare på det (tar eventuellt metoden i ett senare inlägg) kom jag fram till att Grand final borde gett $3.5-4k, Monthly c:a $400 och Weekly drygt $100.

 

Det är alltså främst de som kvalat in till Grand Final som missgynnats som jag ser det. Jag känner mig blåst på minst $1.5k, vilket man kan ha mycket kul för. T ex 7 st söndagsturneringar på Party...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som Hässelby sa så var inte månadsfinalen full så du kan inte räkna bort 8000 Monthly freerolls.

Dessutom kunde man genom ett erbjudande få 1 Monthly freeroll genom att spela ihop 40000 vip-poäng, eller 1 weekly för 15000 vip-poäng.

Har du räknat med det?

 

Det var c.a 7800 deltagare i den första måndsafinalen. Att spela ihop 40000 VIP tar också sin tid. Tror absolut inte att det rör sig om mer än 11000 månadsbiljetter, vilket inte ändrar beräkningarna jättemycket.

 

Och oavsett hur mycket som betalas ut har jag svårt att smälta hur mycket Grand Final undervärderas jämfört med Monthly och Weekly. Inte utan att man tänker att 95% av alla som får betalt inte kvalat till Grand Final, och det viktigaste är att den stora massan är hyfsat nöjda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och oavsett hur mycket som betalas ut har jag svårt att smälta hur mycket Grand Final undervärderas jämfört med Monthly och Weekly. Inte utan att man tänker att 95% av alla som får betalt inte kvalat till Grand Final, och det viktigaste är att den stora massan är hyfsat nöjda...

Det håller jag definitivt med om!

Men jag tror att de betalar ut de $9.4M som vi spelare har bidragit med.

1000 x $1800 = 1.8M

12000 x $350 = 4.2M

9.4 -6.2 = 3.2M dvs 32000 Vecko freerolls vilket jag absolut inte ser som omöjlighet. Kan t.o.m tänka mig att det är fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag har ingen åsikt om beloppen men jag blev erbjuden runt 100$ för min plats i en weekly 100K. Problemet är att Monsterjackpotten föll ut en gång när jag satt vid ett Monsterbord vilket gjorde att jag kvalificerade mig till en weekly till. Detta meddelade mig Party med ett fläskigt meddelande mitt nyllet när jackpotten föll ut. Dock fanns den inte registrerad nu när jag skulle konvertera till dollars. Den platsen borde ju rimligtvis ha samma värde. Kolla detta om ni själva suttit vid ett monsterbord när jackpotten fallit ut. Har mailat party men ännu ej fått något svar. det kanske är småpengar för många av er men det är dina pengar, inte partys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kvalade in till finalen och fick bara $1300 för det. Jag hade sett fram emot att vinna ca $3M och är alltså sjukt missnöjd.

 

Fick du inte $1800 som alla andra?

 

OK, jag har ingen åsikt om beloppen men jag blev erbjuden runt 100$ för min plats i en weekly 100K. Problemet är att Monsterjackpotten föll ut en gång när jag satt vid ett Monsterbord vilket gjorde att jag kvalificerade mig till en weekly till. Detta meddelade mig Party med ett fläskigt meddelande mitt nyllet när jackpotten föll ut. Dock fanns den inte registrerad nu när jag skulle konvertera till dollars. Den platsen borde ju rimligtvis ha samma värde. Kolla detta om ni själva suttit vid ett monsterbord när jackpotten fallit ut. Har mailat party men ännu ej fått något svar. det kanske är småpengar för många av er men det är dina pengar, inte partys

 

Nej, det är inte småpengar och dessutom är det en principsak. Jag mailade AP nån gång när de försökte sno några cents när jag gjorde ett uttag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten varför står det så här:

Unfortunately, due to recent changes in the laws of the United States, we will not be able to let you wager in our real money games, including freerolls. This is because you are registered with our cashier with an address in the United States.

 

Fan, när blev jag amerikan?? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag har ingen åsikt om beloppen men jag blev erbjuden runt 100$ för min plats i en weekly 100K. Problemet är att Monsterjackpotten föll ut en gång när jag satt vid ett Monsterbord vilket gjorde att jag kvalificerade mig till en weekly till. Detta meddelade mig Party med ett fläskigt meddelande mitt nyllet när jackpotten föll ut. Dock fanns den inte registrerad nu när jag skulle konvertera till dollars. Den platsen borde ju rimligtvis ha samma värde. Kolla detta om ni själva suttit vid ett monsterbord när jackpotten fallit ut. Har mailat party men ännu ej fått något svar. det kanske är småpengar för många av er men det är dina pengar, inte partys

måste man inte sitta på samma typ av bord (nivå och spel) som det som jackpotten föll ut på för att få plats i en weekly 100k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag var kvalad in till $1M, men har inte fått något. Hur hittade ni era pengar?

 

Hade en biljett till månadsfinal+ en till veckofinal. Hur får man pengar för dessa nu?

 

Logga in på hemsidan --> "Events & Promotions" --> "Partypoker.com Monster" --> "Convert Your Monster Freerolls"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag var kvalad in till $1M, men har inte fått något. Hur hittade ni era pengar?

 

Hade en biljett till månadsfinal+ en till veckofinal. Hur får man pengar för dessa nu?

 

Logga in på hemsidan --> "Events & Promotions" --> "Partypoker.com Monster" --> "Convert Your Monster Freerolls"

 

TY!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...