Gå till innehåll

hAAj Bästa svensk i online VM


Recommended Posts

KÄLLA:Expressen.se

 

 

"Att vara bästa svensk känns djävligt kul"

Den sista blågula spelaren, Rickard "hAAj_fkp" Ingvarsson, åkte ur online-VM i morse - på plats 43.

- Det är min bästa onlineprestation hittills, säger han till Expressen.se.

 

Amerikanen "area23JC" vann World Championship of Online Poker. Och fick totalt 670 000 dollar i belöning. Bästa svensk blev Rickard "hAAj_fkp" Ingvarsson, 22, från Falköping. Han lämnade turneringen vid halv nio-tiden på måndagsmorgonen. 112 000 rikare. När Expressen.se når Rickard är han just på väg till Ikea, dit han lovat att åka med sin fickvän.

- Jag har ju spelat hela natten, men har man lovat så har man. Nu kanske man kan unna sig något extra, efter den här vinsten. Just att bli bästa svensk, det känns djävligt kul, säger han.

 

Heltidproffs

Rickard Ingvarsson hade AK i klöver, och åkte ut mot par i tior när motståndaren träffade 10 på floppen. Då hade han spealt i 10 timmar.

- Det var lite tråkigt. Så nära men ändå så långt borta. Hade jag satt den potten hade jag haft chans att ta mig till final, säger han.

Hur höll du dig vaken under natten?

- Jag försökte dricka mycket vatten, och så åt jag en del frukt. Jag hade en kompis med mig, som jag brukar spela med, och han var ett riktigt nervvrak.

Nu ska Rickard fortsätta att spela poker. För bara en månad sedan slutade han sitt jobb som snickare och bestämde sig för att bli heltidsproffs.

- Jag bestämde mig när jag var i Las Vegas och spelade sidoturneringar under WSOP. Jag har känt att det börjat gå väldigt bra, och att jag klarar av det.

Prispotten i WCCOP var den största i nätpokerns historia - med sina 6,275 miljoner dollar.

 

Av EMMA BOËTHIUS emma.boethius@expressen.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...