Gå till innehåll

NLT - Fyrtal i äss, hur få in mer pengar i potten?


Vitae

Recommended Posts

Vad jag vill ha hjälp med i denna handen är hur jag skulle få in mer pengar i potten. Att höja mer preflop är självklart, men ville inte skrämma ut någon. Under denna sessionen hade jag ca 14% sedda floppar och folk lade sig väldigt snabbt när jag höjde, varför jag inte vågade höja mer preflop. Fick ändå bara 2 med mig. Fyrtalet i äss kom och jag slowplayade med förhoppningen att någon skulle träffa.

 

Texastimmy hade tidigare spelat löst och agressivt. Bl.a. synat potbett ända till rivern (tre-flush på floppen, med 910s på hand - inget stegdrag) och snott halva stacken, varför jag verkligen ville fånga in honom i en all-in. Själv känner jag nog att jag kanske skulle gjort några mes-bet tidigare för att få honom att tro att jag var osäker på mina kort och förhoppningsvis höja mig.

 

Nåväl. Kommentarer och råd, tack!

 

----

 

$25 NL Hold'em - Thursday, January 20, 05:27:41 EDT 2005

Table Table 12679 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: texastimmy ( $76.4 )

Seat 2: Scottieh14 ( $43.9 )

Seat 3: kickxxx ( $10.25 )

Seat 4: DrNateDawgMD ( $8.75 )

Seat 5: VitaeX ( $33.75 )

Seat 6: DSBMJB ( $32.7 )

Seat 7: AzyWasCrazy ( $7.95 )

Seat 8: cab6564 ( $42.75 )

Seat 9: Dan85under ( $4.75 )

Seat 10: stockcat2 ( $0 )

kickxxx posts small blind [$0.25].

DrNateDawgMD posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to VitaeX [ As Ad ]

VitaeX raises [$1].

DSBMJB folds.

AzyWasCrazy folds.

cab6564 folds.

Dan85under folds.

stockcat2 has left the table.

texastimmy calls [$1].

Scottieh14 folds.

kickxxx calls [$0.75].

DrNateDawgMD folds.

** Dealing Flop ** [ 6d, 5h, Ac ]

kickxxx checks.

VitaeX checks.

texastimmy checks.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

kickxxx checks.

VitaeX checks.

texastimmy bets [$2].

kickxxx folds.

VitaeX is all-In [$32.75]

texastimmy folds.

VitaeX does not show cards.

VitaeX wins $37.9

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående inlägg!

 

Det bordet ger ju inte betalt så ofta. Det ska vara om han träffat en triss då, eller om han är tomtig nog att syna ner med nötfärgdraget. Du har ju så nära de absoluta nötterna man kan komma (Det skulle vara om han drar till en låg färgstege och sätter den som du är slagen, men det är ju inte överdrivet troligt).

 

Det enda vettiga du kan göra här är att syna turnen och hoppas att han träffar något på rivern alternativt får för sig att bluffa. Hans bet på turn tyder ju bara på att han inte ville ta en stab på potten på flop, men tar sina chanser på turn eftersom ingen representerat äss. Checkar han ner rivern så tycker jag att ett litet bet är på sin plats, 2$ kanske han betalar av med mellanpar här. Alternativt kan du faktiskt trycka in på rivern och hoppas att han drog in något mirakelkort eller sätter dig på en bluff.

 

All in på turn här kan man inte se som något annat än tecken på ett monster. Varför skulle du bluffa och riskera hela din stack för de fem dollar som ligger i potten? Finns ju ingen anledning alls att göra det bettet med ett så snällt bord, med de vanliga förbehållen att jag ju inte har koll på motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte preflop höjningen och checken på floppen riktigt. Höj mer preflop och betta halvpott till pott på floppen. Bygg en pott som är värd att slåss om. Nu vet jag iofs inte hur tighta dina motståndare var men ändå.

 

Checka turn skulle jag oxå ha gjort sen vet jag inte riktigt men i alla fall inte all-in. Jag lutar åt en höjning här oxå. Dels för att jag vill ha in pengar innan han missar sitt drag och foldar på rivern och dels för att det är så otroligt vanligt att folk slowplayar sina monster så det ger nästan mer information än att spela dom hårt. Det förutsätter kanske iofs att man inte är bordets tightaste spelare och att man kan tänkas spela även marginella händer hårt.

 

EDIT: Såg nu att Texastimmy dessutom kunde tänkas syna tre pottbets ända ner på rivern vilket gör det ännu mer befogat att höja mer redan på floppen. På turn är det redan så jobbigt bord att man knappt kan få ut några fler bets men av en uber-LAG+villig synare så borde man kunna mjölka fram lite mer ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...