Gå till innehåll

NLT - Förlorad all in, bra i längden?


Vitae

Recommended Posts

Satt och lirade NL på PartyPoker. Den här handen gjorde mig lite frustrerad men samtidigt glad eftersom de förhoppningsvis synar i framtiden också. Det är ju bara var sjätte gång stegen klonkas... Angående floppen så var jag rätt säker på att ingen av dem satt med 7-10 eller 10-Q, då skulle de inte synat höjningen preflop.

 

Kommentarer?

 

 

$25 NL Hold'em - Thursday, January 20, 02:19:56 EDT 2005

Table Table 11389 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Cedroc ( $31.35 )

Seat 4: VitaeX ( $37.85 )

Seat 5: gatto1 ( $91.12 )

Seat 6: mailg ( $31.1 )

Seat 8: ozz151 ( $31.9 )

Seat 9: Pumpuff ( $50.5 )

Seat 3: grumpy23 ( $28.75 )

Seat 10: electra71 ( $25.8 )

Seat 7: celxies ( $13 )

Seat 1: Reed410 ( $25 )

celxies posts small blind [$0.25].

ozz151 posts big blind [$0.5].

Reed410 posts big blind [$0.5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to VitaeX [ Jd Jh ]

 

Höjer som vanligt för att rensa ut det absoluta skräpet som bildar osannolika stegar etc.

Pumpuff folds.

electra71 folds.

Reed410 checks.

Cedroc calls [$0.5].

grumpy23 folds.

VitaeX raises [$2].

gatto1 calls [$2].

mailg folds.

celxies folds.

ozz151 folds.

Reed410 calls [$1.5].

Cedroc folds.

 

** Dealing Flop ** [ 9d, 8s, Jc ]

Yes! Top-triss. Möjlig stege, men mycket osannolikt att någon av de andra som gick med på höjningen har de korten som bildar stege.

 

Reed410 bets [$4].

VitaeX raises [$10].

gatto1 calls [$10].

Reed410 raises [$12].

VitaeX is all-In [$25.85]

gatto1 calls [$25.85].

Reed410 is all-In [$7]

Ojdå, de gick med båda två! Känner att glädjen över att plocka hem såpass stor pott på det här bordet stiger. Lite, men mycket lite, orolig för att någon av dem faktiskt hade stegen..

 

** Dealing Turn ** [ 3d ]

** Dealing River ** [ 7h ]

Reed410 shows [ 9h, 9s ] three of a kind, nines.

VitaeX shows [ Jd, Jh ] three of a kind, jacks.

gatto1 shows [ Th, Ts ] a straight, seven to jack.

gatto1 wins $25.7 from side pot #1 with a straight, seven to jack.

gatto1 wins $73.25 from the main pot with a straight, seven to jack.

 

FAAAN!!! Blir både glad och arg över detta. Satte genast upp han som synade med otillräckliga potodds på min buddylist... ;)

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ingen av er spelade dåligt. Rimligtvis tror ni allihop att ni leder och då är det ju bara att gasa.

Med så små stackar kan man ju aldrig folda trissen och att TT tror att han är uppe mot överkort/stegdrag/underpar är ju långt ifrån konstigt, dessutom har han som bekant ett gäng stegouts om han skulle vara uppe mot överpar/triss, så kombinationen av att han eventuellt leder redan och möjligheten att klonka stege gör hans spel rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med nusse om att ingen av er spelade direkt dåligt. Du kan ju omöjligen släppa din hand här. Även om du är uppe mot en gjord stege så har du ganska många kåk-eller-bättre-outs.

 

gatto1 spel är väl inte helt galet, det hade dock varit bättre om han hade semi-bluffat er och inte bara callat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjlig stege, men mycket osannolikt att någon av de andra som gick med på höjningen har de korten som bildar stege.

 

Varför är det de så osannolikt? QT spelar ju ganska många.. t om T7s spelas av många ?!

 

 

Precis. Jag har sett betydligt sämre händer calla betydligt större höjningar, ocg det hör inte till ovanligheterna, särskilt på dessa bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer!

 

Nej, helt omöjligt är det inte, men jag hade spelat med en av dem ett tag och inte sett honom syna höjningar med sådana kort. Den andra var ny, så han visste jag inte mycket om, men det var inte tillräckligt för att lägga ner knektarna vid ett mindre bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...