Gå till innehåll

Nytänkande tråd.


andpet

Recommended Posts

Ok, har en hand jag minns men inte har "datan" för. Något märkligt spelad och vet inte om jag gör rätt "but here it goes!:

 

2/4 shorthanded 6 spelare. Stack hos fi är strax över 300$, vet ej mycket om spelaren, jag täcker. Plockar upp 35 i klöver på sb. UTG synar, hela bordet utom UTG 2 följer med. Floppen kommer 4 6 10 i klöver, potten liggger på 20$.

 

Alla chekar fram till mig, jag betar 10 i potten. UTG re-raise till tot 45. Alla andra lägger sig, jag ställer in(Överbet så det knakar) med hopp om syn då jag hunnit med ett par hyfsat wilda händer han kanske sett mig spela. Kanske får syn av set eller AK med A i klöver tänker jag.

 

Får syn, turn och river kommer blankt och jag vinner en pott typ 650$. Någon som skulle få för sig att spela floppad färg så här i multipott? Funderar på riskt att han floppat färg, trots allt en oraisad flop? Hur ofta tror ni man kan få en svag syn som detta måsta varit? Hur spelar ni floppa "mellan" färg i multipot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Har du en tajt image när du höjer med 68s pre? När du höjer här, är det för att du mixar upp det, eller är det standard för dig. För att diskussionen ska bli bra känns det väsentligt att inkludera så mycket som möjligt i OP.

 

Denna hand är väldigt INTE standard så att säga.

 

Anledningen till att jag kan göra detta move är att jag nästan uteslutande spelar premiumhänder (förutom händer som denna som jag spelar för att mixa upp spelet). Dessutom höjer jag nästan uteslutande alla händer jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du har på känn att fi gör en "standard själ" varför inte köra på KQ? Ok att du kan vara dominerad med du vill inte vänta på topp händer... Och får du syn av ex 10 10 eller jj så har du outs, eller ett straight drag..

 

Men håller med dig. Gör själv hellre re-raise med tex 67 i färg och hoppas på att floppen passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psatiw skrev: "Alltså, jag är ju dum som lägger mig i, men jag måste bara säga att jag har lite svårt att förstå en del av det du skriver, och dessutom förstår jag inte alls vad den där färghanden hade med saken att göra?"

 

Alltså, om jag sitter i situation att jag har topp par och min motståndare gö rre-rasie på floppen med två hjärter kan jag inte utesluta att han sitter på färg drag. samma ska med straight drag. Det ger mig mer anledning att pusha... även om det är farligt med topp par.

 

Finns inga drag är jag mer benägen at lägga topp par mot re-raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du har på känn att fi gör en "standard själ" varför inte köra på KQ? Ok att du kan vara dominerad med du vill inte vänta på topp händer... Och får du syn av ex 10 10 eller jj så har du outs, eller ett straight drag..

 

KQ är helt enkelt inte en hand du vill spela en stor pott med.

 

Om han har något legitimt så sätter du dig i skiten genom att höja med KQ.

Om han inte har något legitimt så vinner du en liten pott pre där KQ fungerar precis lika bra som 23o. Om du synar så förlorar du mindre när fi har en legitim hand, och vinner mer när han inte har det.

 

Slå om med stål eller de händer som är på gränsen till för svaga med att syna med. KQ är helt ok att syna med.

 

EDIT: 76s är ju en hand som du dödar de implicita oddsen med vid reraise. Bättre rr-hand än KQ iofs, men oftast bättre värde i den genom att bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men behöver du inte re-raisa en som stjäl ur bra position ibland utan premium händer.

 

Behöver och behöver... Men nej, det har väl inte direkt något egenvärde bara sådär.

 

Förelsår du att jag lika gärna kan göra det med 23 off istället och "spara" KQ till syn...

 

Syna med de händer som är bättre att syna än att höja med. KQ är en sådan. Höj med de händer som är 1) Bättre att höja med än att syna med (duh) och 2) för svaga för att syna med. Självfallet bör man inte höja med samtliga händer som faller i den senare kategorin, då blir man alldeles för vid, så sortera ut de bästa händerna i den kateogorin och höj med dem istället. Fast det vete iofs fan om det inte t.o.m. är bättre att rr:a med 32o här än med KQ. Inte för att jag rekommenderar att rr:a med 23o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bidra med en hand från kvällens session.

 

Har spelat LAG som vanligt, höjt först in när jag ska spela, reraisat

lite då och då. Har inga exakta reads på Fi men dom borde ha snappat upp att jag inte är snortight precis.

 

- Expedition sitting in seat 1 with $45.10 [sitting out]

- Ellinorcita sitting in seat 2 with $333.82

- uhkapeluri sitting in seat 3 with $184.00 [Dealer]

- westfelt sitting in seat 4 with $217.15

- Minucci sitting in seat 5 with $191.75

- cosmosbuddha sitting in seat 6 with $42.20

 

westfelt posted the small blind - $1.00

Minucci posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to Minucci: 3 :club: , 5 :club:

cosmosbuddha folded

Ellinorcita called - $2.00

uhkapeluri folded

westfelt raised - $9.00

Minucci called - $9.00

Ellinorcita called - $9.00

 

Westfelt höjer i sb, synar såklart. Och Ellinorcita hänger på med.

 

** Dealing the flop: 7 :club: , 4 :spade: , 4 :diamond:

 

Får hålstege på floppen men det är ganska irrelevant.

Ger mig några outs men jag spelar brädan här.

 

westfelt checked

Minucci checked

Ellinorcita bet - $2.00

westfelt raised - $20.00

Minucci raised - $60.00

Ellinorcita called - $60.00

westfelt folded

 

Westfelt är nästan "tvungen" att höja efter att Ellinorcita

har minibetat. Han är ofta tom där så jag slår om igen för att representera 4:an. Hej och hå, Ellinorcita hittar synen.

 

** Dealing the turn: 7 :heart:

Minucci checked

Ellinorcita checked

 

På turn checkar jag, nästan beredd på att ge upp potten.

Men när Ellinorcita checkar bakom så tycker jag att det är

ett fint tillfälle att ställa på rivern. Vad ska han tro att jag har?

Minst en 4:a iallafall.....

 

** Dealing the river: 9 :heart:

Minucci went all-in - $124.75

Ellinorcita folded

Minucci shows: 3 of Clubs, 5 of Clubs

Minucci wins $289.75 from the main pot

 

Såga, hylla! Jag tyckte den var fin iallafall.

:D

 

Texten ligger ganska fel men jag orkar inte ändra.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att bara en bluff från fi lägger sigi detta läge, du höjer fölr lite i förhållande till potten. Allt utom top par eller överpar räknar jag som bluff från fi i detta läge.

 

Anledningen att fi inte lägger sig är att det är så lite pengar för att se turn med även en marginell hand. Alternativ återhöjer han dig och då återstår bara att lägga sig, eller gå all-in om du tror det finns en chans att han lägger sig.

 

Alltså höj mer om du avser att få han att folda.

 

Visst kanske han borde höjt mer men det är ju helt fel att fi synar med allt pga pottodds. Har fi en färdig hand (typ överpar) så drar han ju typ dött mot set, då finns inga pottodds för en syn. Till heros höjning kommer ju dessutom omvända implicita som är den största anledningen till att man foldar mot ett bet på floppen. Hade hero gått allin med samma höjning hade det självklart varit syn för fi med any2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...