Gå till innehåll

FullTiltPoker.com - Sign up via PF.nu, max $600


APC

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

hur lätt/svår är bonusen att cleara om man lirar SNG 10+1 fullring? Har läst på hemsidan men förstod inte mycket...

 

"For every dollar paid in tournament fees, you will receive 7 Full Tilt Points. There is no cap on the number of points you can receive." Hur många poäng måste jag uppnå för att cleara bonusen om jag sätter in antigen $250 eller $600? :roll:

 

aja är säkert jätte lätt att förstå hur man clearar bonusen...men jag är helt förvirrad alltså, måste vara lukten ifrån våra avlopp (stinker som fan på området)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jag funderar på att ta mig an denna signupbonus.

 

Jag spelar FL 0.5/1

 

På tidigare siter jag spelat(20k händer) så har jag en snittpott på $5(0.25 rake) och har betalat ca $500 i rake i de potter jag lagt in pengar i.

 

Antal händer jag måste spela torde bli:

$600/(0.25x0.06) = 40000

 

Rakeback = $600/$1000 = 60% (förutsatt att jag spelar lika många potter som innan)

 

Har jag tänkt rätt tro? Visst får man delar av fpp, dvs 0.05fpp om raken är 0.05 i en pott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..har ingen direkt erfarenhet av bonusar och sånt, bara tackat och tagit emot när jag fått men aldrig planerat att ta hem nån bonus. Har tänkt att peta in en del stålar på Full Tilt men kommer försöka att bara spela 7-card-stud.

Går det att spela in bonusen med den pokerformen eller går spelet alldeles för långsamt och är det för svårt att spela många bord (spelar gärna inte fler än två-tre) ? Tänkte så fall lira $1-$2 eller $2-$4. Ja vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Är det möjligt att få rakeback och bonus? Har spelat igenom den och clearat den men undrar, är det bara släppa kontot nu eller får man någon rakeback eller är det bara alla de där äckligt meningslösa poengen folk får?.

 

Har för mig att när jag signade för typ två år sedan på FT så gick det inte att få bägge, antingen tog man signup-bonusen eller så kunde man ta rakeback. Att signa ett "bonuskonto" och sen tro att man skulle få RB efter detta var inte möjligt.. Kan ju vara något de ändrat på men är osäker.

Varför inte mejla supporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att när jag signade för typ två år sedan på FT så gick det inte att få bägge, antingen tog man signup-bonusen eller så kunde man ta rakeback. Att signa ett "bonuskonto" och sen tro att man skulle få RB efter detta var inte möjligt.. Kan ju vara något de ändrat på men är osäker.

Varför inte mejla supporten?

Alla nya konton får insättningsbonus. Sajten betalar ut alltid ut rakeback till din affiliate. Om affen inte erbjuder RB så innebär det att de behåller pengarna själva istället för att ge det mesta till dig.

 

Full Tilt tillåter inte att man byter affe. (De gjorde det under någon månad efter att Party sparkade ut USA-kunderna, men det var ett tidsbegränsat erbjudande). Det är alltså väldigt viktigt att man väljer rätt från början om man har tänkt spela mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nya konton får insättningsbonus. Sajten betalar ut alltid ut rakeback till din affiliate. Om affen inte erbjuder RB så innebär det att de behåller pengarna själva istället för att ge det mesta till dig.

 

Full Tilt tillåter inte att man byter affe. (De gjorde det under någon månad efter att Party sparkade ut USA-kunderna, men det var ett tidsbegränsat erbjudande). Det är alltså väldigt viktigt att man väljer rätt från början om man har tänkt spela mycket.

Mmmm, det verkar tyvärr så...

jag har haft en del mailväxling med deras support och försöker övertala dem till att ändra mitt konto till a) Ett pf.nu konto. Det går naturligtivs inte då jag redan är signad via en anna affe. b) Ett rb-konto. Det går inte heller av samma anledning. c) Stänga ner kontot och låta mig skapa ett nytt. det verkar också vara omöjligt.

 

Problemet är att jag "råkade" skapa ett FullTilt-konto de första dagarna som jag upptäckte onlinepoker men har aldrig spelat där! De har alltså aldrig fått en spänn i rake av mig och med en "dåres" envishet så vägrar jag att skapa ett till account (som många andra säkert gör) för att få spela hos dem.

 

Jag vet heller inte vem min affe är och de berättar inte det för mig!? Jag tänkte nämligen att om min nuvarande affe ser att jag inte genererar några stålar åt dem så kan de kanske "frisläppa" mig eller nått sånt om jag berättar för dem om min situation men det är alltså också omöjligt då jag inte vet vem/vilka det är.

 

Kontentan är att jag slipper fundera över skattefrågan med uttag från FullTilt samtidigt som jag missar en hel del turrar som jag egentligen skulle vilja spela. Fan vet om det inte är lika bra att jag inte spelar där. Synd för er som tänkt ta mina pengar och tur för er som tänkt donera till mig vid borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...