Gå till innehåll

FLT och WPEX vs Party vs Stars?


Stig_Wallby

Recommended Posts

Håller på att väga för- och nackdelar med de här sidorna nu för att bestämma vart jag ska börja. Börjar med en liten lista så får ni gärna fylla på och ge mig råd från vad ni hört eller från egna erfarenheter!

 

Wpex för:

+ 100% RB

 

Wpex mot:

-Få spelare ger dålig table selection

-Måste blande SH och FR

-I genomsnitt bättre motstånd (vad jag hört)

 

 

Party för:

+ Överlägset flest spelare

+ Vad jag hört rätt mjuka spel

 

Partymot:

- Högre rake än de andra

- Sämre shop än Stars

 

 

Stars för:

+ Bra VIP shop

+ Lägre rake på 2/4 och 3/6 än Party

 

Stars mot:

- Ingen RB

 

 

Vad är era tankar om dessa sidor och vilken skulle ni välja? Wpex verkar ju väldigt bra då man får träna sig mot ok motstånd samtidigt som variansen bör bli mindre då man inte behöver slå raken som är hutlös på de nivåerna.

 

För argumentationens skull ifall ni inte valt Party som det bästa alternativet, skulle ni göra det ifall ni betalade 70% av raken där?

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du fått med dom flesta för och nackdelarn med dom siterna. En sak jag kan tillägga för egen del, som gjorde att jag gick tillbaka till party efter att ha spelat på stars i ett par månader är alla program som hjälper en att multitabla. Finns knappt några, eller inga såna vad jag vet som man kan använda om man spelar på stars.

 

Sen beror det ju på om man spelar ett bord, eller 4 eller 8. Jag kan tillexempel säga att om man vill spela fler än 4 bord, så är nog åxå party bättre. Eftersom dom flesta borden på stars numera är så kallade turbobord, vilket gör att det är lite svårt att hänga med på fler än 4 6max bord. Men vill man bara spela ett eller två bord så är det ju skönar med turbobord..

 

Och vad gäller VIP shopen så är den ju mil bättre på stars, men det går nog på ett ut mot party om man kan plocka bananer där. Och för egen del så gillar jag pengar mer än tv apparater.

 

Kan åxå tillägga att WPX häromdagen gjorde om sitt hand history sparande så att HH filerna nu sparas till hård disken på din dator vilket behövs för att pokeracehud ska fungera. Har själv sagt detta till Josh som gör PAHud, så förhoppningsvis ska man kunna använda PAHud där inom ett par dagar.

 

Fler spelare där och jag spelar inte en hand mer på varken party eller stars. (CG that is)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du för nivåer? Wpex har ju en fördel, raken äter inte upp rullen på låga nivåer och SH eftersom dom har 100% rakeback.

Anledningen att inte spela på wpex är väl statistiken. Maila 100 senaste händer. Kör dom detta fortfarande, eller?

Nej. spars på hårddisken. Fungerar med autoimport med PT och GT+ vad jag har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handhistory sparas på hårddisken men utan motståndarnas namn på WPX, detta innebär att du inte kan köra PAhud men däremot använda Pokertracker.

 

En annan stark fördel är att på onsdagar och fredag-lördag så får man 25$ till kontot om man förlorar med AA på 1/2 och 2/4, resp 50$ på 3/6.

 

Kan bli en rätt skön överbonus över rakebacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätte bra svar hittils! :)

 

TheJack, nu sparas HHs på hårddisken direkt! Inget mailande behövs.

 

eddiemedusa, tack för tiden du tog i ditt långa inlägg! Uppskattas. PAHUD kommer inte fungera ännu för Wpex körde en liten fuling. De är lite emot idén om HUDs och så, så i HHs ser man bara sitt egna namn och inte sina motspelares. Det gör att du kan analysera ditt egna spel men inte andras om du inte direkt observerar.

 

Min plan för tillfället om inte (Wpex får fler spelare) är att lira där på 2/4 och 3/6, sen dra till Party på 5/10 då raken börjar få mindre inverkan.

 

Låter vettigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wpex verkar ju väldigt bra då man får träna sig mot ok motstånd samtidigt som variansen bör bli mindre då man inte behöver slå raken som är hutlös på de nivåerna.

 

Att slippa rake är bra. Men det har ingenting med varians att göra. Raken sänker din förväntade vinst, men påverkar inte variansen nämnvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wpex verkar ju väldigt bra då man får träna sig mot ok motstånd samtidigt som variansen bör bli mindre då man inte behöver slå raken som är hutlös på de nivåerna.

 

Att slippa rake är bra. Men det har ingenting med varians att göra. Raken sänker din förväntade vinst, men påverkar inte variansen nämnvärt.

 

Borde den väl göra? Om jag har en downswing på $100 där $30 är rake och en upswing på $100 där $30 är rake kommer juh kontentan av att spela på en rakelös sida bli att du skulle haft en $70 downswing och en $130 upswing?

 

Menar du förresten att någon med en winrate på 1BB/100 har samma varians som någon med 6BB/100 t ex? Då betyder ju det att den med 1BB/100 har samma risk of ruin som den med 6BB och winrate inte har nån påverkan på BR krav vilket låter lite galet enligt mig.

 

Tänk på att raken motsvarar mer än 3BB/100 på Party, vilket givetvis gör stor skillnad på ens winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wpex verkar ju väldigt bra då man får träna sig mot ok motstånd samtidigt som variansen bör bli mindre då man inte behöver slå raken som är hutlös på de nivåerna.

 

Att slippa rake är bra. Men det har ingenting med varians att göra. Raken sänker din förväntade vinst, men påverkar inte variansen nämnvärt.

 

Borde den väl göra? Om jag har en downswing på $100 där $30 är rake och en upswing på $100 där $30 är rake kommer juh kontentan av att spela på en rakelös sida bli att du skulle haft en $70 downswing och en $130 upswing?

 

Menar du förresten att någon med en winrate på 1BB/100 har samma varians som någon med 6BB/100 t ex? Då betyder ju det att den med 1BB/100 har samma risk of ruin som den med 6BB och winrate inte har nån påverkan på BR krav vilket låter lite galet enligt mig.

 

Tänk på att raken motsvarar mer än 3BB/100 på Party, vilket givetvis gör stor skillnad på ens winrate.

som nån signatur jag läste på forumet.

Variansen är skillnaden mellan att vinna helt okej och att vinna absurt bra. Säger därmed inget om ROR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du förresten att någon med en winrate på 1BB/100 har samma varians som någon med 6BB/100 t ex? Då betyder ju det att den med 1BB/100 har samma risk of ruin som den med 6BB och winrate inte har nån påverkan på BR krav vilket låter lite galet enligt mig.

Ja, de kan ha samma varians. Risk of ruin och bankrullekrav är en funktion av dels winrate, dels varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du förresten att någon med en winrate på 1BB/100 har samma varians som någon med 6BB/100 t ex? Då betyder ju det att den med 1BB/100 har samma risk of ruin som den med 6BB och winrate inte har nån påverkan på BR krav vilket låter lite galet enligt mig.

Ja, de kan ha samma varians. Risk of ruin och bankrullekrav är en funktion av dels winrate, dels varians.

 

Ja stämmer nog.

 

Är väl bara det att variansen kanske inte känns på samma sätt.

 

Om man på en rakesida har två dar där man går:

+$100 ($100 i rake)

-$100 ($50 i rake)

 

istället för som på en rakefri sida med samma spel går:

+$200

-$50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du förresten att någon med en winrate på 1BB/100 har samma varians som någon med 6BB/100 t ex? Då betyder ju det att den med 1BB/100 har samma risk of ruin som den med 6BB och winrate inte har nån påverkan på BR krav vilket låter lite galet enligt mig.

 

Ja, en spelare som har 1BB/100 i förväntad vinst kan ha samma varians som en spelare med 6BB/100. När man pratar om att variansen har dragit ner resultatet så innebär det inte nödvändigtvis att du har backat, utan bara att du över ett antal k händer haft en sämre förväntad vinst än vad du normalt har. Spelaren med 1BB/100 kanske då har -1BB/100 samtidigt som 6BB/100 har sjunkit till 4BB/100 för den andre spelaren. Risk of ruin är alltså större för den spelaren med lägre förväntad vinst trots att båda spelarna har samma varians kring sin förväntade vinst.

Att du får tillbaka din rake påverkar inte variansen nånting utan det ger dig bara en högre förväntad vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ja verkar ju vettigt. Kan tänka mig att det känns som variansen blir mindre ivf om man kikar på exemplet i mitt förra inlägg. Om man fortsätter såna dagar upprepade gånger (-$100, +$100 på en rakesida och +$200, -$50 på en rakefri sida) så kan jag tänka mig att swingsen inte känns alls lika farligt. Så man kanske upplever att variansen minskar, men det egentligen är något annat än varians. Swingsen känns inte lika mycket ivf.

 

Men jag tänkte på det där angående Stars vs Party också för 2/4 och 3/6. Enligt bzkts post så rakear man runt 1BB/100 mer på Party (3.xBB/100 i rake) än på Stars (2.xBB/100 i rake). Säg att man på nå märkligt vis skulle få Party att ge tillbaka 1BB/100 av den rake man betalar till en, då skulle man hamna på ungefär samma rake som på Stars. Skillnaden är att man får en mycket bättre shop på Stars.

 

Då får man alltså avrundat:

 

På Stars:

2BB/100 i rake + shopvärdet

 

på Party:

2BB/100 i rake

 

Eller missar jag nåt i det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ja verkar ju vettigt. Kan tänka mig att det känns som variansen blir mindre ivf om man kikar på exemplet i mitt förra inlägg. Om man fortsätter såna dagar upprepade gånger (-$100, +$100 på en rakesida och +$200, -$50 på en rakefri sida) så kan jag tänka mig att swingsen inte känns alls lika farligt. Så man kanske upplever att variansen minskar, men det egentligen är något annat än varians. Swingsen känns inte lika mycket ivf.

 

På samma sätt som att 6bb/100-spelaren inte tycker det är lika kännbart med -2bb/100 från förväntat resultat som 1bb/100-spelaren, eftersom det fortfarande trillar in dollars på kontot. Med rakeback blir du mindre känslig för lite missflyt, om du är en vinnande spelare, just eftersom du vinner mer när du får behålla raken och du måste ha mer otur för att börja gå minus på ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...