Gå till innehåll

xlars - PLO $0,25/0,50


xlars

Recommended Posts

Back 4k idag, börjar tilta av alla bad beats så jag spelar inte någe mer idag.

 

FI är StopLose en riktigt bra LAG.

Vad göra här? Kan man folda nötfärgsdraget?

Om jag synar och ett klöver kommer får jag inget betalt det vet jag. StopLose har foldat K hög flush på oparad bräda tidigare när jag hade nötflushen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1765.89)

UTG ($192)

MP ($5131.44)

CO ($1129.50)

Button ($2032.10)

Hero ($1003)

 

Preflop: Hero is SB with 2club.gif, Aclub.gif. Hero posts a blind of $5.

1 fold, MP raises to $33, CO calls $33, Button calls $33, Hero (poster) calls $28, 1 fold.

 

Flop: ($142) 8spade.gif, 7club.gif, 3club.gif(4 players)

Hero checks, MP bets $77, CO folds, Button folds, Hero raises to $200, MP raises to $444

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 359
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om han bara har ett par så har du ju pottodds att såsa in, även om du vet att han synar typ 100%.

 

Om han kan spela drag så så har din hand ännu mer värde.

 

Fast om han är bra så ställer han med draget så det känns som dom flesta händer han spela såhär är färdiga händer som är bättre än ett par. Folda om du inte gillar varians för det känns kallt att semibluffa någon man vet kommer syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han bara har ett par så har du ju pottodds att såsa in, även om du vet att han synar typ 100%.

 

Om han kan spela drag så så har din hand ännu mer värde.

 

Fast om han är bra så ställer han med draget så det känns som dom flesta händer han spela såhär är färdiga händer som är bättre än ett par. Folda om du inte gillar varians för det känns kallt att semibluffa någon man vet kommer syna.

 

Han skulle foldat TP här troligtvis även överpar, blev ordentligt lurad i denna handen jag ställde vilket nog är +ev mot de flesta FI.

 

Han hade topset, såhär i efterhand undrar jag om inte set är den enda handen han skulle miniraisat med här.

Han vet ju också om att jag gillar att pusha.

 

Jag hade aldrig hittat folden i denna handen men här hade det nog varit det bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack DaPine87!

 

Oj vad illa det går nu blir utdragen hela tiden, är väl inte mer än rätt i o f s eftersom jag haft en lång good streak.

 

Resultat Oktober +58k

 

Tycker det är klart lättare motstånd på kvällen på PP, men jag spelar också sämre eftersom jag är tröttare.

 

Har inte orkat kolla efter några intressanta HH, det mesta är BB eller tilt spel från min sida. De här tyckte jag var lite småroliga i a f :).

 

Hur han hittar synen här förstår jag inte.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($574.50)

MP ($965)

CO ($1029)

Button ($2148.92)

SB ($960.72)

Hero ($1000)

 

Preflop: Hero is BB with Tclub.gif, Theart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, MP raises to $45, CO calls $45, Button calls $45, SB (poster) raises to $75, Hero calls $990 (All-In), UTG folds, MP folds, CO folds, Button folds, SB calls $880.72 (All-In).

 

Flop: ($2105.72) 8heart.gif, 5spade.gif, 3spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($2105.72) 3heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($2105.72) 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2105.72

 

Results in white below:

SB has 5d 7d (two pair, fives and threes).

Hero has Tc Th (two pair, tens and threes).

Outcome: Hero wins $2090.72.

 

 

Vafan :shock:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($1175.75)

Hero ($1000)

SB ($557.50)

BB ($985)

UTG ($1521.96)

 

Preflop: Hero is Button with 7heart.gif, 5heart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero raises to $145, 2 folds, UTG folds, MP calls $110.

 

Flop: ($340) 3club.gif, Kheart.gif, 5diamond.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

Turn: ($340) Jspade.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

River: ($340) Theart.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

Final Pot: $340

 

Results in white below:

MP has 7c 5c (one pair, fives).

Hero has 7h 5h (one pair, fives).

Outcome: MP wins $170. Hero wins $170.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en intressant hand.

 

FI är threeNickels en LAG som bluffar konstant.

 

Jag tror det är en väldigt stor chans att han bluffar på floppen, jag synar för att han ska få chansen att bluffa på turn. Hade han betat på turn hade jag nog pushat. När han checkar blir jag lite nervös, vill verkligen inte bli CR här. Vad göra?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($994)

UTG ($1059.10)

Hero ($1000)

Button ($454)

SB ($3650.85)

 

Preflop: Hero is MP with Theart.gif, Tclub.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, SB (poster) calls $35, 1 fold.

 

Flop: ($90) 3diamond.gif, 6diamond.gif, Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $75, SB raises to $266, Hero calls $191.

 

Turn: ($622) 4club.gif(2 players)

SB checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han checkar blir jag lite nervös, vill verkligen inte bli CR här. Vad göra?

 

Om du inte vill bli CR, och mot en bluffig LAG, känns det väl standard att checka bakom, färgdraget och din sårbara hand till trots? Om han nu är tricky enough att CR dig med händer som 45, sämre PP och färgdraget så finns det väl iof betydligt fler holdings han kan ha som du vill spela med stacken emot, så känner du att han kommer göra nåt sånt med hela den distributionen, kan du ju betta typ 2/5 pott (så att du ger honom utrymmet) och låta honom få in degen åt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det tufft.

 

Jag vet att han kan bluffa så här, han gjorde det för en 20 minuter sen på ett annat bord, jag synade då och vann en stor pott.

 

När jag checkade på turn så visade jag ju svaghet vilket kan tyda på en bluff. Men att jag redan har synat ner honom en gång tidigare talar ju för en fold nu.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($994)

UTG ($1059.10)

Hero ($1000)

Button ($454)

SB ($3650.85)

 

Preflop: Hero is MP with Theart.gif, Tclub.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, SB (poster) calls $35, 1 fold.

 

Flop: ($90) 3diamond.gif, 6diamond.gif, Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $75, SB raises to $266, Hero calls $191.

 

Turn: ($622) 4club.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: ($622) 2club.gif(2 players)

SB calls $3344.85 (All-In).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB är en lös fisk, button är en 22/16 som vet att jag gillar att höja i de här lägena. Jag tror jag hade bästa handen hela tiden men jag vet inte. Kanske ett idiotspel som gick hem.

 

En sak är ju säker i a f. Ge fan i min stora blind.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1000)

MP ($950)

Button ($1267.50)

SB ($1315)

Hero ($1436.25)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7diamond.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $135, Button raises to $350, SB folds, Hero calls $1291.25 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1821.25

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $1806.25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB är en lös fisk, button är en 22/16 som vet att jag gillar att höja i de här lägena. Jag tror jag hade bästa handen hela tiden men jag vet inte. Kanske ett idiotspel som gick hem.

 

En sak är ju säker i a f. Ge fan i min stora blind.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1000)

MP ($950)

Button ($1267.50)

SB ($1315)

Hero ($1436.25)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7diamond.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $135, Button raises to $350, SB folds, Hero calls $1291.25 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1821.25

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $1806.25.

 

intressant att se hur en kille som ogärna spelar poker längre än till flopp kan plussa som du gör ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB är en lös fisk, button är en 22/16 som vet att jag gillar att höja i de här lägena. Jag tror jag hade bästa handen hela tiden men jag vet inte. Kanske ett idiotspel som gick hem.

 

En sak är ju säker i a f. Ge fan i min stora blind.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1000)

MP ($950)

Button ($1267.50)

SB ($1315)

Hero ($1436.25)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7diamond.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $135, Button raises to $350, SB folds, Hero calls $1291.25 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1821.25

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $1806.25.

 

intressant att se hur en kille som ogärna spelar poker längre än till flopp kan plussa som du gör ....

 

Jag ser gärna en flopp men inte med 77 ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han checkar blir jag lite nervös, vill verkligen inte bli CR här. Vad göra?

 

Om du inte vill bli CR, och mot en bluffig LAG, känns det väl standard att checka bakom, färgdraget och din sårbara hand till trots? Om han nu är tricky enough att CR dig med händer som 45, sämre PP och färgdraget så finns det väl iof betydligt fler holdings han kan ha som du vill spela med stacken emot, så känner du att han kommer göra nåt sånt med hela den distributionen, kan du ju betta typ 2/5 pott (så att du ger honom utrymmet) och låta honom få in degen åt dig?

 

Jag tror inte han skulle bluffa mig om han CR här. Han skulle troligtvis syna med en knekt eller drag och folda sämre. Tror det bästa spelet hade vart att beta 2/5 pott som du säger och folda mot en push, likväl folda om han pushar rivern efter att jag betat på turn.

 

Hela problemet med handen tycker jag är stackstorleken. Med mindre stack hade jag gått all in på flopp. Större stack hade jag betat 3/4 pott på turn occh foldat mot omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter inte FI på något bra här, han skulle nog raisat mig med hur många händer som helst. Jag synar för att CR allin på en hyfsad flopp.

 

Klart att det är ju inget fel att folda preflop här heller men mot denna FI känns det som ett hyfsat spel.

 

Se hur illa det kan gå när man ser en flopp ur position.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($940)

CO ($1051.50)

Button ($1554.39)

Hero ($1511)

BB ($1000)

UTG ($185)

 

Preflop: Hero is SB with 4diamond.gif, 4spade.gif. Hero posts a blind of $5.

4 folds, Hero (poster) raises to $35, BB raises to $120, Hero calls $90.

 

Flop: ($260) 2diamond.gif, 5heart.gif, Tdiamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $220, Hero calls $1381 (All-In), BB calls $650 (All-In).

 

Turn: ($2511) 8spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($2511) Qdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2511

 

Results in white below:

Hero has 4d 4s (one pair, fours).

BB has Tc Kc (one pair, tens).

Outcome: BB wins $2000. Hero wins $511.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en 19/11 spelare. Jag raisar rivern för jag tror han synar med AQ, AK. När han pushar känns det ju som 99. Är den här folden rätt? Potten är ju ganska stor menar jag.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($538.50)

BB ($728)

UTG ($845)

MP ($1487)

CO ($1563.37)

Hero ($2068.25)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Jdiamond.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, MP raises to $35, 1 fold, Hero calls $35, 1 fold, BB calls $25.

 

Flop: ($110) Aheart.gif, 9diamond.gif, 2diamond.gif(3 players)

BB checks, MP bets $85, Hero calls $85, BB folds.

 

Turn: ($280) 4club.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

River: ($280) Jheart.gif(2 players)

MP bets $200, Hero raises to $585, MP calls $1167 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $2232

 

Results in white below:

MP doesn't show.

Outcome: MP wins $2232.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en 19/11 spelare. Jag raisar rivern för jag tror han synar med AQ, AK. När han pushar känns det ju som 99. Är den här folden rätt? Potten är ju ganska stor menar jag.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($538.50)

BB ($728)

UTG ($845)

MP ($1487)

CO ($1563.37)

Hero ($2068.25)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Jdiamond.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, MP raises to $35, 1 fold, Hero calls $35, 1 fold, BB calls $25.

 

Flop: ($110) Aheart.gif, 9diamond.gif, 2diamond.gif(3 players)

BB checks, MP bets $85, Hero calls $85, BB folds.

 

Turn: ($280) 4club.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

River: ($280) Jheart.gif(2 players)

MP bets $200, Hero raises to $585, MP calls $1167 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $2232

 

Results in white below:

MP doesn't show.

Outcome: MP wins $2232.

 

Set borde han med stackdjupen betta även på turn, likaså tvåpar. Checkraisar han med nån av de händerna får han bara bort dig från en enparshand. Hade synat river o förväntat mig att splitta potten med AJ. Hursomhelst en konstig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter inte FI på något bra här, han skulle nog raisat mig med hur många händer som helst. Jag synar för att CR allin på en hyfsad flopp.

 

Klart att det är ju inget fel att folda preflop här heller men mot denna FI känns det som ett hyfsat spel.

 

Se hur illa det kan gå när man ser en flopp ur position.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($940)

CO ($1051.50)

Button ($1554.39)

Hero ($1511)

BB ($1000)

UTG ($185)

 

Preflop: Hero is SB with 4diamond.gif, 4spade.gif. Hero posts a blind of $5.

4 folds, Hero (poster) raises to $35, BB raises to $120, Hero calls $90.

 

Flop: ($260) 2diamond.gif, 5heart.gif, Tdiamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $220, Hero calls $1381 (All-In), BB calls $650 (All-In).

 

Turn: ($2511) 8spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($2511) Qdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2511

 

Results in white below:

Hero has 4d 4s (one pair, fours).

BB has Tc Kc (one pair, tens).

Outcome: BB wins $2000. Hero wins $511.

Kallt. Folda mot hans reraise preflop, du har ingen aning om han kommer betala av om du så skulle klonka settet. För dåliga odds.

 

Som spelad, check-folda flop. Minimera dina förluster. Han foldar aldrig ett överpar här i blind mot blind, på denna floppen, mot dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB är en lös fisk, button är en 22/16 som vet att jag gillar att höja i de här lägena. Jag tror jag hade bästa handen hela tiden men jag vet inte. Kanske ett idiotspel som gick hem.

 

En sak är ju säker i a f. Ge fan i min stora blind.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1000)

MP ($950)

Button ($1267.50)

SB ($1315)

Hero ($1436.25)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7diamond.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $135, Button raises to $350, SB folds, Hero calls $1291.25 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1821.25

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $1806.25.

 

intressant att se hur en kille som ogärna spelar poker längre än till flopp kan plussa som du gör ....

 

Jag ser gärna en flopp men inte med 77 ur position.

 

inte just den handen jag åsyftade när jag skrev mitt inlägg utan mer alla de händer då du panikar floppen med drag eller marginella händer ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB är en lös fisk, button är en 22/16 som vet att jag gillar att höja i de här lägena. Jag tror jag hade bästa handen hela tiden men jag vet inte. Kanske ett idiotspel som gick hem.

 

En sak är ju säker i a f. Ge fan i min stora blind.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1000)

MP ($950)

Button ($1267.50)

SB ($1315)

Hero ($1436.25)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7diamond.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $135, Button raises to $350, SB folds, Hero calls $1291.25 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1821.25

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $1806.25.

 

intressant att se hur en kille som ogärna spelar poker längre än till flopp kan plussa som du gör ....

 

Jag ser gärna en flopp men inte med 77 ur position.

 

inte just den handen jag åsyftade när jag skrev mitt inlägg utan mer alla de händer då du panikar floppen med drag eller marginella händer ...

 

Om du är den jag tror du är så handlar det snarare om att det räcker med att ha en lite bättre marginell hand än dig. Ska jag folda menar du mot en som raisar med marginella händer när jag kan beta bort dem från handen eller redan kanske har bästa handen.

 

Tror du på allvar att det handlar om panik av typen "jag har ingen aning om vad som händer, jag går allin" eller?

 

Sen visst jag gör dåliga spel och tiltar men det gör ju alla.

 

Sen vore det fint att höra hur man ska spela poker eftersom jag ogärna gör det säger du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...