Gå till innehåll

NL - SH, hur ofta sitter slaskigt fi på färgen?


Bogust

Recommended Posts

Tja!

 

Har funderat lite grann på hur ofta det är färgen fi (av slaskig modell) jagar då han synar ner efter pottbet både på flop och turn.

 

Säg att floppen ser ut såhär: AsTs3h och du sitter med 33 och betar pott, turnen är blank och man betar pott igen. Rivern är en till spader och fi ställer då in. Vilka odds vill man ha här för att kunna syna?

 

Det här handlar om NL50 med ganska lös/passiva spelare. Känns som att det är ganska ofta dom går på färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har funderat lite grann på hur ofta det är färgen fi (av slaskig modell) jagar då han synar ner efter pottbet både på flop och turn.

 

Säg att floppen ser ut såhär: AsTs3h och du sitter med 33 och betar pott, turnen är blank och man betar pott igen. Rivern är en till spader och fi ställer då in. Vilka odds vill man ha här för att kunna syna?

 

Det här handlar om NL50 med ganska lös/passiva spelare. Känns som att det är ganska ofta dom går på färgen.

 

Har du 33 på den brädan och har pottat varje gata, beroende på om det är höjt pre eller inte så borde det inte finnas så mycket andra alternativ än att gråtsyna på rivern eller folda.

 

Sedan är ju frågan, är fi en "jag har träffat färgen nu djävlar ska jag vinna stort, ALL-IN", eller "oj jag har färg, nu vill jag vinna pengar, jag minibettar så han inte foldar".

 

Tänk oxå på att en bra spelare kan pusha rivern här med nötfärgen eftersom du väntar dig mjölkbett alt för att få syn av sämre färg.

 

En sak som du utelämnar men som kan vara intressant är VILKA kort som kommer på turn resp river, sedan vill man ju veta hur actionen varit pre. Men standard är att folda mot en passiv spelare och syna mot en aggresiv. Jag (som anser mig aggresiv) skulle lätt kunna syna ner här med KQo för att stjäla om en spader faller eller dubbla om jag får stege.

 

Read is the shit.

 

LP - check-fold

LAG - syn (han skulle raisat dig på flopp/turn med draget)

TAG - Han är betydligt knepigare eftersom det faktiskt finns en anledning(som kan vara väldigt djup och genomtänkt) till att han trycker in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...