Gå till innehåll

NLT - SH, triss med kass kicker i ohöjd pott


Gyre

Recommended Posts

UTG är nästan helt okänd, kan möjligtvis ha försökta sno hem ohöjda potter på floppen tidigare, inget vi vet dock.

Knappen är en lös och halvpassiv fisk med statsen 62/14/1.5 efter 170 händer.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($200)

UTG ($109.31)

MP ($50)

CO ($297.12)

Button ($199.47)

SB ($433.64)

 

Preflop: Hero is BB with 7diamond.gif, 5club.gif. MP posts a blind of $2. SB posts a blind of $1.

UTG calls $2, MP (poster) checks, 1 fold, Button calls $2, SB (poster) completes, Hero checks.

 

Flop: ($10) 9heart.gif, 5spade.gif, 5heart.gif(5 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $12.03, MP folds, Button raises to $24.06, SB folds, Hero hittar på vad då och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag säga att jag verkligen inte är någon storslagen pokerspelare, så kom gärna med kritik och säg till mig om jag säger något knasigt

 

Men jag hade nog reraisat till ~$60 och ställt in turn om det inte kommer någon :heart: .

 

Förhoppningsvis så tar du hem potten redan då och slipper ta jobbiga beslut ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen är en lös och halvpassiv fisk med statsen 62/14/1.5 efter 170 händer.

 

UTG bets $12.03, MP folds, Button raises to $24.06

 

Insta push eftersom miniraise av fisk brukar betyda drag, har han kåk/triss väntar han till turn/rivern innan han blir aggro. Den intressesante i denna handen är UTG och eftersom vi har en möjlig read så tycker jag att vi ska följa den då dessa "känslor" brukar vara rätt.

 

Ska vi vara RIKTIGT snygga här så kan vi ta en syn och hoppas på att båda sitter på drag (mindre outs) och sedan check-raisa all-in på turn, förutsatt att vi tror dom kommer betta sitt drag på turn. En annan snygg sak är att syna, hoppas att UTG höjer sin limpade AA/KK för att skydda den sedan trycker du in efter att knappen synar. Jag utesluter nästa båda dessa spel då vi inte vet om UTG skulle slå om här igen med AA/KK och med readen att han förmodligen är tom (dödar inte två hjärter och har skit).

 

Det viktiga i denna hand blir alltså vad vi tror om UTG och hans hand, tror vi han slår om igen så synar vi bara (detta sparar oxå en massa pengar för oss om knappen har oss slagen eftersom han förmodligen kommer trycka då, medans vi maximerar vinsten när vi leder), tror vi han synar slår vi om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...