Gå till innehåll

Bästa depositmetod förutom Neteller?


mbman

Recommended Posts

Ska precis fixa ett konto på partypoker. Om jag inte vill använda neteller som depositmetod, vilken är då den förmånligaste med avseende på avgifter vid deposit/withdrawal? Vill gärna att man ska kunna få pengarna till bankkontot utan alltför mycket problem också...

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska precis fixa ett konto på partypoker. Om jag inte vill använda neteller som depositmetod, vilken är då den förmånligaste med avseende på avgifter vid deposit/withdrawal? Vill gärna att man ska kunna få pengarna till bankkontot utan alltför mycket problem också...

 

Några tips?

 

Moneybookers

Det är precis som Neteller fast lägre avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visakort är ju överlägset enklast. Avgifterna som tas vid in- och utbetalningar är bankens avgifter, så om du kan visa banken att du är en lönsam kund finns möjligheter att förhandla ner dessa.

 

du missar en detalj, de flesta har sina pengar i sek och genom att man skall hålla på å växa fram och tillbaka till olika valutor förlorar man stora summor. om man har möjligheten att få ett svenskt konto i €/$/£ skulle det kunna vara ett bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du missar en detalj, de flesta har sina pengar i sek och genom att man skall hålla på å växa fram och tillbaka till olika valutor förlorar man stora summor

 

Det är just detta som är den enda avgiften, vilken i alla fall min bank verkade beredda att förhandla ner då jag påpekade att t ex ICA-kortet inte hade valutapåslag. Tyvärr har jag inte orkat fullfölja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet ungerfär hur mycket som försvinner i växlingsavgift vid en insättning på party med Visakort? Banken är en fristående sparbank.

 

Skulle uppskatta om nån kan säga hur många ören lägre den dagsaktuella dollarkursen blir dvs. så att jag på ett ungefär kan få in exakt den summa jag har avsatt till insättningen.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valutakurser kan du se här: (förutsatt att din fristående sparbank följer förenignssparbankens valutakurser)

http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,5020,00.html

 

Loggar jag in på Internetbanken står även följande text:

"Vid kortköp/uttag i annan valuta än SEK tillkommer ett administrativt påslag om 1,5 procent". Dvs en typ av växlingsavgift när du använder VISA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...