Gå till innehåll

NLT - Trn, MTT Hold'em $30 + $3


Rockbullen

Recommended Posts

PokerStars Game #6394491881: Tournament #31934669, $30+$3 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2006/09/23 - 19:26:44 (ET)

Table '31934669 36' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: rickstere25 (4108 in chips)

Seat 2: CrownClay (6510 in chips)

Seat 3: blackspear69 (4485 in chips)

Seat 4: jp4466 (6622 in chips)

Seat 5: yoeve (4670 in chips) is sitting out

Seat 6: toastynuts (2650 in chips)

Seat 7: Rockbullen (7575 in chips)

Seat 8: SteThePlayer (6560 in chips)

Seat 9: woo1981 (8210 in chips)

SteThePlayer: posts small blind 25

woo1981: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Rockbullen [8c 8d]

rickstere25: folds

CrownClay: calls 50

blackspear69: calls 50

jp4466: calls 50

yoeve: folds

toastynuts: folds

Rockbullen: raises 200 to 250

SteThePlayer: folds

woo1981: folds

CrownClay: raises 550 to 800

blackspear69: folds

jp4466: folds

Rockbullen: calls 550

*** FLOP *** [7c 4h 5c]

CrownClay: bets 1850

Rockbullen: ???

 

Crown skulle jag säga vara tight. Jag har nog också en relativt tight stämpel på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det börjar bli perfekt för en 88 där att syna med några limpers först och då välje rhan helt omotiverat o göra en höjning. Som blir 3betad.

Om han hade limpat along och samma fi nu hade höjt och en,två eller mer limpers gick med tycker jag däremot att han skall syna.

 

 

Höjningen med 88 är inte så konstig - vanlig skvis för att sno potten preflopp. Även om man får en syn i detta läget så har man inte en så dålig hand mot någon som limpat in preflopp.

 

När det gäller re-raisen pre-flopp så skriker det AA. Man jag har sett en duktig spelare göra samma move med 66. Så det kan mycket väl vara så att det är en bluff.

 

Problemet är att i situationen som uppkommer så har man bara 6 outs för att slå Fi när det inte är en bluff. Det är lite för lite för att motivera en syn.

 

Folda. Dags för nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre med så små blinds så bli allt så mycket enklare..

 

Hur blir allt enklare. som det är nu höjer han preflop till 250 och får en rerais till 550. så mycket enklare att sätta motståndaren på ett överpar nu. Jag hade inte ens synat preflop. Om du däremot limpar med 88 och någon smäller upp det till 250 i sen position. Var står du då? lägger du rakt ut då? synar han då och floppen kommer rags skulle jag i alla fall vara intresserad av att spela vidare.

 

höjningen preflop gör det till ett enklare beslut och han (borde ha) sparar pengar. så skulle jag tänkt i alla fall.

 

säger inte att det är fel att limpa i det här fallet, det beror på om man då genast viker om man får en raise mot sig eller hur man planerat spela handen postflop. I mina ögon vinner man mer på en raise, men man ska variera detta om man sitter i en turnering där man sitter på samma bord som flera stycken under en längre tid.

 

precis som man ska variera miniraisen som alla tror är AA och det är inte konstigt. det är det oftast., eller hur garpen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ett antal av ovanstående inlägg och förespråkar syn (före din höjning). Både du och dina motspelare har höga M (du har runt 100) och således finns det ingen anledning för dig att höja med en marginell hand (med enorma implicita odds) i detta läge. Ju fler som synar desto högre blir dessa odds och du tjänar således ingenting på att höja och försöka minimera antalet motspelare som ser floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir allt enklare. som det är nu höjer han preflop till 250 och får en rerais till 550. så mycket enklare att sätta motståndaren på ett överpar nu. Jag hade inte ens synat preflop. Om du däremot limpar med 88 och någon smäller upp det till 250 i sen position. Var står du då? lägger du rakt ut då? synar han då och floppen kommer rags skulle jag i alla fall vara intresserad av att spela vidare.

 

höjningen preflop gör det till ett enklare beslut och han (borde ha) sparar pengar. så skulle jag tänkt i alla fall.

 

säger inte att det är fel att limpa i det här fallet, det beror på om man då genast viker om man får en raise mot sig eller hur man planerat spela handen postflop. I mina ögon vinner man mer på en raise, men man ska variera detta om man sitter i en turnering där man sitter på samma bord som flera stycken under en längre tid.

 

precis som man ska variera miniraisen som alla tror är AA och det är inte konstigt. det är det oftast., eller hur garpen ;)

 

Enklare på så vis att han inte behöver ta ett sånt svårt beslut, höjjer nån över stort efter att han limpat så kan han med gott samvete lägga sig då det bara kostat 50 marker. Sen med så djupa stackar så vill man gärna se en flopp mot många personer (allafall jag) och försöka träffa set, då tycker jag det är onödigt att gallra bort några händer pre som man kanske skulle fått betalt mot om man träffat set.

 

Om som du säger man limpar in och någon höjjer upp till 250 i sen poss, antagligen ligger jag efter men synar för att träffa set vilket man definitivt har odds för med så djupa stackar. Och kommer det bara rags kan man väl testa en liten donkbet och får man motjuck är ju bara att lägga.

 

Höjningen gör ju det definitivt enklare att sätta Fi på en hand men jag vill fortf. hellre träffa set i multiway pot och då "skiter" jag i vad Fi har ;) Sen att spara pengar att höja pre vet jag inte om jag håller med om. Blir ju vad man gör det till:

 

Scenario 1: Vi höjer till 250 och Fi höjer till 850, brukar ju gälla att för att satsa på ett set så bör man få 15 ggr pengarna (alltså inte 15 ggr pengarna i pottodds utan Fi och vi bör ha 15 ggr så stor stack som betten är) och det får vi inte här så då skulle jag lägga mig och då har vi förlorat 250 marker och vi fick inte chansen att träffa set och busta Fi.

 

Scenario 2: Vi limpar in och det blir ingen raise bakom oss, floppen är värdelös och vi kan lägga oss och har losat 50 marker och med en chans på att träffa set och få in massa deg.

 

Scenario 3: Vi limpar och en Fi i sen poss höjjer till 250, vi synar. Vi missar floppen, han bettar och vi foldar. DÅ har vi också förlorat 250 marker och hade chansen att träffa set.

 

 

Finns ju såklart fler scenarios än så, t.ex att vi höjer till 250 och köper potten, men känns som scenario 2 och 3 är vanliga och i dessa 3 scenarios så är limp det absolut bästa.

 

 

 

tänker jag helt fel?:D

 

 

 

Sen vet jag att du är grymt mycket bättre än mig på MTTs men tror ändå på min linje och vill gärna ha lite motargument så man lär sig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag nog inte att jag är och jag förstår och håller med i dina argument.

uttryckte mig lite hårt i mitt inlägg kanske som om det var den enda linjen.

 

Det jag är ute efter ofta när jag spelar MTT är att vinna potter. gillar inte att limpa och sen syna för att sen i princip autofolda om jag inte träffar set. Jag tycker det blir enklare att definiera sin hand med en höjning, framförallt tidigt i en turnering när det gäller att bygga stack.

 

Det jag menade i mitt inlägg är att jag tycker det blir ett svårt beslut och kan bli dyrt om floppen kommer som den gör i detta fallet och vi har limpsynat. Jag skulle antagligen checkraisa floppen och har han då ett överpar kan det ha kostat mig en del.

 

Men du har rätt i att det blir ett enklare spel att limpfolda eller limpsyna och folda alla floppar som inte ger set. Det blir dock svårare anser jag om man avser försöka ta hem potten, eller om floppen kommer lågt.

 

uj, vad svårt det är att diskutera i skrift hur man tänker när det finns så många variabler. inte van vid det. ursäkta om allt låter rörigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår precis vad du menar :D Men grejjen är att det brukar oftast allafall för mig bli mest problem med att höja med en sån hand med en sån djup stack. Om vi nu höjer till 250 som vi gör i denna handen och vi får syn av Fi som limpade UTG+1 och floppen kommer rags och han CR, då blir det riktigt jobbigt, donkbettar han blir det också rätt jobbigt, synar han bara och det kommer A, K eller Q på turn blir det ofttast också väldigt jobbigt.. Och sen är det ju inte ofta floppen kommer med 3 underkort heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre med så små blinds så bli allt så mycket enklare..

 

Hur blir allt enklare. som det är nu höjer han preflop till 250 och får en rerais till 550. så mycket enklare att sätta motståndaren på ett överpar nu. Jag hade inte ens synat preflop. Om du däremot limpar med 88 och någon smäller upp det till 250 i sen position. Var står du då? lägger du rakt ut då? synar han då och floppen kommer rags skulle jag i alla fall vara intresserad av att spela vidare.

 

höjningen preflop gör det till ett enklare beslut och han (borde ha) sparar pengar. så skulle jag tänkt i alla fall.

 

säger inte att det är fel att limpa i det här fallet, det beror på om man då genast viker om man får en raise mot sig eller hur man planerat spela handen postflop. I mina ögon vinner man mer på en raise, men man ska variera detta om man sitter i en turnering där man sitter på samma bord som flera stycken under en längre tid.

 

precis som man ska variera miniraisen som alla tror är AA och det är inte konstigt. det är det oftast., eller hur garpen ;)

 

Nää, finns fiskar som försöker göra moves ibland... ;-)

 

Tror precis som dig att nyckeln är att variera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nää, finns fiskar som försöker göra moves ibland... ;-)

 

Tror precis som dig att nyckeln är att variera sig.

 

Varför variera sig? På dessa nivåer så är det ju inte ofta folk sitter och letar reads och mönster, eller? Sen själv tycker jag att man ofta inte får spela mot samma spelare alltför länge för att hitta tydliga mönster, kanske bara jag som är dålig på att hitta dem ioförsig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i detta fallet påverkar stackarna beslutet då?

 

1) Alla på bordet har dubbelt så mycket marker (blinds är samma)

2) Alla på bordet har tre gånger så mycket marker (blinds är samma)

3) Alla på bordet har hälften så mycket marker (blinds är samma)

4) Alla på bordet har tre gånger så lite marker (blinds är samma)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nää, finns fiskar som försöker göra moves ibland... ;-)

 

Tror precis som dig att nyckeln är att variera sig.

 

Varför variera sig? På dessa nivåer så är det ju inte ofta folk sitter och letar reads och mönster, eller? Sen själv tycker jag att man ofta inte får spela mot samma spelare alltför länge för att hitta tydliga mönster, kanske bara jag som är dålig på att hitta dem ioförsig :P

 

Är viktigare när man spelar mot samma spelare hela tiden, vilket man bara gör i mindre turneringar. Är det under 100 pers kan man sitta med samma spelare ganska länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nää, finns fiskar som försöker göra moves ibland... ;-)

 

Tror precis som dig att nyckeln är att variera sig.

 

Varför variera sig? På dessa nivåer så är det ju inte ofta folk sitter och letar reads och mönster, eller? Sen själv tycker jag att man ofta inte får spela mot samma spelare alltför länge för att hitta tydliga mönster, kanske bara jag som är dålig på att hitta dem ioförsig :P

 

Är viktigare när man spelar mot samma spelare hela tiden, vilket man bara gör i mindre turneringar. Är det under 100 pers kan man sitta med samma spelare ganska länge!

 

Sant så sant, men i turrar med 400+ personer vilket move skulle du rekomendera då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...