Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 18/1, världsslaskpoker på 24h!


drc

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag hoppas att du slaskar ut dig själv, suckoutkungen.

 

:lol:

 

Här köper vi tre och hoppas på det bästa !!!

 

Sluta stjäla mina blinds istället !

 

Nussemann stal sist och stod Pat. Bettade. Jag vägrade tro honom och sa det i chatten. Då böt han tre :lol: tror jag vid andra bytet.

 

Han krossade mig den handen ändå !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i detta spel man ska ha sämst hand, dvs helst 5 högt eller nått? (om man ser till andra former av poker)

Sämst hand i vanlig poker vinner. Det innebär att 75432 är nöthanden, så länge den inte är i en färg.

 

Ett undantag är att A enbart räknas som 14, alltså är 5432A inte en stege utan en esshög låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i detta spel man ska ha sämst hand, dvs helst 5 högt eller nått? (om man ser till andra former av poker)

Japp. Den bästa handen du kan ha är 23457. Fem- eller sexhögt fungerar inte då stegar räknas mot en, och ess räknas bara som ett högt kort (förutom i stegar, då får den allt vara en etta.)

 

EDIT: Jaha, jag har fel som vanligt. Är någon förvånad? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vi som älskar två sju klappa nu

 

*klapp, klapp*

 

 

Nussemann stal sist och stod Pat. Bettade. Jag vägrade tro honom och sa det i chatten. Då böt han tre :lol: tror jag vid andra bytet.

 

Han krossade mig den handen ändå !

 

Nästan lika bra som när jag i sb försökte sno Hjortens bb. Han synade, jag bytte fem och check/foldade :)

 

Jag tog mig till finalbord sist, så idag är det vinst som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäld och klar!

 

Passa er. Jag är inne i en badstreak och får 72o och 83o på löpande band i hold'em! Vad kan passa bättre!

 

Här har vi att göra med en nybörjare...

 

om du är inne i en period av 27o i Texas kommer du såklart få kåk, fyrtal och esshög färg i given ikväll.

 

Det skulle faktiskt inte förvåna mig! Men vi får hoppas att dealern hatar mig men inte kan reglerna:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...