Gå till innehåll

LÄNK: Åtta pokerfrågor från Ed Miller


morberg

Recommended Posts

Totalt: 7/8

 

Checkar ner på rivern i fråga 8. Tror ärligt talat inte man får betalt ofta nog av en sämre hand för att en bet ska löna sig. Dock väldigt situationellt och motståndarberoende.

 

Tyckte många frågor var rätt självklara men så har jag också viss tendens att bli überagresiv ibland.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/8 för att jag inte höll med om en valueraise preflopp med KJs vs två limpers.

 

Exakt samma score som Hjort, exakt samma "fel"... men så spelar vi väldigt lika också, den enda läckan Hjort har i sitt spel är hur han spelar QQ i en multivägspott på big blind :lol:

 

Exakt samma resultat här också. Man kanske borde börja spela fixed limit. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/8 för att jag inte höll med om en valueraise preflopp med KJs vs två limpers.

 

Exakt samma score som Hjort, exakt samma "fel"... men så spelar vi väldigt lika också, den enda läckan Hjort har i sitt spel är hur han spelar QQ i en multivägspott på big blind :lol:

 

Är det bara jag som tycker att det skulle vara kul om Hjort och Gdaily kunde reda ut begreppen på hur QQ ska spelas från big blind i en multivägspott?

 

L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/8. Tur jag har jobbet kvar 8-)

 

Jag spelar tydligen mina draghänder lite för löst. Tenderar att oftast vilja ha med så många motståndare som möjligt på dom för att det ska löna sig när jag väl träffar.

Bör kanske börja betta mina drag lite hårdare då.

 

Kan även dra slutsatsen att jag alltför ofta ger upp händer som bara träffar floppen halvbra.

Om jag t ex bara träffar low- eller middlepair med ev. runner-runnerdrag så brukar jag kasta handen.

Fel spelat kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fallerade testet å det grövsta. Har dock gått plus hela min online-tid. Men tydligen mindre än vad jag skulle kunna göra. Så igår justerade jag mitt spel enligt det här testet. Gick ned en nivå pga feghet medan jag körde min nya stil.

0,5-1,0 FL på Pacific två timmars spel. Resultat:

 

-3,5 :evil: Fick kanske 8-10 händer under sessionen där jag kunde tillämpa de nya kunskaperna jag vann några, men uppenbarligen inte tillräckligt.

 

0,5-1,0 FL Party två timmar (parallellt):

-4 :twisted: Samma slutsats som ovan.

 

Och Johan, två timmar är tillräckligt lång tid för att kunna dra en slutsats ;) . Jag kommer i viss utsträckning fortsätta på den nya vägen eftersom spelet blev mycket roligare och det blev mycket lättare att läsa de andra spelarna när man utsatte dem för mer val. Ska bara fila bort de värsta tomtetendenserna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fallerade testet å det grövsta. Har dock gått plus hela min online-tid. Men tydligen mindre än vad jag skulle kunna göra. Så igår justerade jag mitt spel enligt det här testet. Gick ned en nivå pga feghet medan jag körde min nya stil.

0,5-1,0 FL på Pacific två timmars spel. Resultat:

 

-3,5 :evil: Fick kanske 8-10 händer under sessionen där jag kunde tillämpa de nya kunskaperna jag vann några, men uppenbarligen inte tillräckligt.

 

0,5-1,0 FL Party två timmar (parallellt):

-4 :twisted: Samma slutsats som ovan.

 

...

 

 

De här typen av spel är helt meningslösa på spel upp till minst 5/10. På 0,5/1 så callar och raisar folk oavsett vad man gör. Bästa handen efter rivern vinner, Det är inte poker, det är lottdragning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...