Gå till innehåll

Hur uttalas gdaily?


RyssAbbe

Hur uttalas gdaily??  

229 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur uttalas gdaily??



Recommended Posts

Myssion, Myssion... Nu har du fel igen din Teckomatorpoit. Hade gdaily varit en sammandragning (och saledes uttalas som det australiensiska g'day) hade det skrivits g'daily ocksa. Nu ar vi pa ett internetforum dar det ar en forkortning av gamersdaily som jag tidigare papekade. Gud vet vilka bisarra anledningar han har haft till att forkorta sitt nick men det spelar iofs ingen roll. Det ar alltsa ingen vedertagen forkortning av ett (el. flera) ord som t.ex bl.a m.m.

Det är en epostadress från början och där får ju " ' " inte förekomma, således är det avsett att vara "g'daily" men är inte det av typografiska skäl. Alltså uttalas det "ge-dej-lii".

 

Det ar iofs sant. Men du vet inte vilka motiv han har att stava sitt nick som han gor. Som jag sa tidigare, den enda som kan faststalla hur det uttalas ar Ola sjalv. Du har ratt i att han inte skulle kunna stava det "g'daily" hur mycket han an skulle vilja men det bevisar fortfarande ingenting. Det uttalas som Ola vill att det skall uttalas, tills dess havdar jag bara de grammatiska/sprakliga regler som galler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...