Gå till innehåll

Växlingskursen från Partypoker?


olalun

Recommended Posts

Har en undran om växlingskursen man får från Partypoker. När man ska göra ett uttag så finns det "exchanges rates" för dagens kurser på uttagssidan att kolla på. Vart kommer dessa ifrån?

 

Vet ju att dollarn ligger runt 7.25 sek/dollar just nu och när jag gjorde mitt uttag senast så visade "exchange rates" 7.365 sek/dollar. Känns som att Party kör med "falsk marknadsföring" och visar fantasikurser som i verkligheten inte finns?

 

När pengarna sedan damp ned på mitt VISA-konto så fick jag 7.13 i växlingskurs. Alltså en dipp på 7.37-7.13=0.24 sek per dollar. Nu tar väl VISA ut en avgift, men har ju svårt att tro att den är 24 öre per dollar!

 

Hur kan det diffa så här mkt egentligen? :roll::roll::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det diffa så här mkt egentligen? :roll::roll::roll:

 

din svenska bank tar 1.57% växlingsavgift.

 

OK. Har för mig att kursen ändå blir bättre med uttag från Party till VISA än att ta ut från Neteller? vet du något om det Heltok??

 

Sedan undrar jag fortfarande hur glädjesiffrorna från Partys "Exchanges rates" uppstår? Dom växlingskurserna känns väldigt suspekta imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Har för mig att kursen ändå blir bättre med uttag från Party till VISA än att ta ut från Neteller? vet du något om det Heltok??

 

neteller tar väl $1+1.9%? minns inte, snordyrt iaf. jag har slutat med det.

 

Sedan undrar jag fortfarande hur glädjesiffrorna från Partys "Exchanges rates" uppstår? Dom växlingskurserna känns väldigt suspekta imo...

 

vet inte vilken siffra du snackar om, men gissar att det är en ungefärlig siffra då party inte växlar själva utan överför i $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en undran om växlingskursen man får från Partypoker. När man ska göra ett uttag så finns det "exchanges rates" för dagens kurser på uttagssidan att kolla på. Vart kommer dessa ifrån?

 

Vet ju att dollarn ligger runt 7.25 sek/dollar just nu och när jag gjorde mitt uttag senast så visade "exchange rates" 7.365 sek/dollar. Känns som att Party kör med "falsk marknadsföring" och visar fantasikurser som i verkligheten inte finns?

 

När pengarna sedan damp ned på mitt VISA-konto så fick jag 7.13 i växlingskurs. Alltså en dipp på 7.37-7.13=0.24 sek per dollar. Nu tar väl VISA ut en avgift, men har ju svårt att tro att den är 24 öre per dollar!

 

Hur kan det diffa så här mkt egentligen? :roll::roll::roll:

 

Tar man ut SEK med bankwire (dvs direkt till bankkontot) får man den fina kurs som party uppger. Banken tar en liten avgift för utlandsinsättningar (Nordea tar 60 SEK) men det blir procentuellt mycket mindre än växelavgiften som man får om man tar ut dollar till VISA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit ut via Netteller och brukar tappa ca 200 kr på vägen. En del av detta består i att man bara kan ta ut jämna hundralappar i bankomaten. Och kvarvarande belopp på debit card snor visst Netteller efter en tid om jag minns rätt.

 

Så nu senast satte jag in direkt på VISA-kortet (har inte fått det än). Det tar lite tid men om inget annat än en växlingsavgift på 1,57% försvinner så är det både mycket billigare och bekvämare än Netteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...