Gå till innehåll

18/11 - PAF Poker.se Million Cruise


Nusseman

Recommended Posts

PAF Poker.se Million Cruise

 

Lördag den 18:e november får ni boka upp i kalendern, för då arrangerar Poker.se i samarbete med PAF och Poker Event ännu en pokerkryssning!

 

Även denna gång är det Silja Festival vi spelar på och båten avgår från Värtahamnen mot Åbo kl 20.00 den 18:e för att återvända knappt ett dygn senare.

 

Denna gång kostar en biljett med del i C-hytt 4600kr, varav 3410 går till prispotten. Spellokalen rymmer 300 spelare, vilket gör att vi vid utsåld kryssning kommer upp i över en miljon i prispott! Biljetterna till kryssningen släpps på måndag den 25:e september och du kan förutom att köpa in dig direkt, även vinna en plats i någon av de satelliter som kommer spelas. Mer information om satelliterna kommer inom kort.

 

Turneringen kommer spelas i No Limit Texas Hold'em och strukturen filas på in i det sista med hjälp av den input vi fick från er efter förra kryssningen. Ombord kommer det även erbjudas cashgame och grytor

 

Vi kommer löpande uppdatera informationen inför kryssningen och du kan även läsa mer på http://www.pokercruise.eu

 

Varmt välkomna och vi syns ombord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag den 18:e november får ni boka upp i kalendern, för då arrangerar Poker.se i samarbete med PAF och Poker Event ännu en pokerkryssning!

 

Även denna gång är det Silja Festival vi spelar på och båten avgår från Värtahamnen mot Åbo kl 20.00 den 18:e för att återvända knappt ett dygn senare.

 

Denna gång kostar en biljett med del i C-hytt 4600kr, varav 3410 går till prispotten. Spellokalen rymmer 300 spelare, vilket gör att vi vid utsåld kryssning kommer upp i över en miljon i prispott! Biljetterna till kryssningen släpps på måndag den 25:e september och du kan förutom att köpa in dig direkt, även vinna en plats i någon av de satelliter som kommer spelas. Mer information om satelliterna kommer inom kort.

 

Turneringen kommer spelas i No Limit Texas Hold'em och strukturen filas på in i det sista med hjälp av den input vi fick från er efter förra kryssningen. Ombord kommer det även erbjudas cashgame och grytor

 

Vi kommer löpande uppdatera informationen inför kryssningen och du kan även läsa mer på http://www.pokercruise.eu

 

Varmt välkomna och vi syns ombord!

1190 kronor för att dela en C-hytt? :shock: Herregud, att få en HEL C-hytt själv kostar ju inte mer än max 200kr! Måste ingå 2 x buffé i "Food Garden" + frukost då? (FG heter nå annat på Silja, minns inte)

 

Annars låter det intressant. Hur mycket av 3410 kr går direkt till prispotten, jag menar, är det en "fee" från det också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3410 går till potten. Fee är i de 1200 som går til hytt och dealers.

 

Hoppas att de har fler dealers den här ggn. Vissa fick vänta i 3-4h på cashgame bord. Hade turen att åka ut som 3:e person så jag behövde bara vänta 30min.

 

Men turneringstrukturen var ett skämt. All in poker utan dess like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1190 kronor för att dela en C-hytt? :shock: Herregud, att få en HEL C-hytt själv kostar ju inte mer än max 200kr! Måste ingå 2 x buffé i "Food Garden" + frukost då? (FG heter nå annat på Silja, minns inte)

 

Annars låter det intressant. Hur mycket av 3410 kr går direkt till prispotten, jag menar, är det en "fee" från det också?

 

3410 kronor går till prispotten, 1190 täcker hytt, dealers, övrig personal, licensavgift, osv osv. Jämfört med förra kryssningen är denna kostnad något mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att de har fler dealers den här ggn. Vissa fick vänta i 3-4h på cashgame bord. Hade turen att åka ut som 3:e person så jag behövde bara vänta 30min.

 

Men turneringstrukturen var ett skämt. All in poker utan dess like.

 

Som sagt, vi har lyssnat på er input kring dealers, grytor cahs game osv.

 

Dock finns det ju en tidsaspekt att ta hänsyn till, så oavsett hur man lägger upp strukturen kommer den inte bli jätteplatt men vi jobbar på att få till en så bra struktur som möjligt, givet förutsättningarna. Kom gärna med förslag i feedbacktråden från förra kryssningen, som ni hittar i denna froumdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum dag att lägga den på...hur ska jag och Gdaily kunna sjunga kareoke på båten om vi är Singapore! :shock:

 

Precis, tror ni SAS kan lämna av oss i mariehamn på vägen från Singapore så vi kan bli upphämtade där? Man kan ju i alla fall fråga flygvärdinnorna när man får sitt kaffe om de kan höra med piloten. Borde ju gå att lösa.

 

Tidsskillnaden jobbar ju för oss i alla fall. åker den 18:e, hemma den 18:e eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Silja Line har koll på priser för hytter m.m.. Jag föreslår att du slår dem en signal på 08-666 33 33.

 

Tänk på att endast personer som köpt paketet har tillträde till pokerområdet ombord. Kompisar, flick -& pojkvänner etc. får gärna följa med på båten men kommer inte att släppas in i konferensavdelningen pga. säkerhetsskäl.

 

Mer info finns på http://www.pokercruise.eu.

 

Hoppas vi ses ombord!

/Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vad kostar det om man vill ha egen hytt istället funkar det på nåt sätt? Borde det göra.

 

Uppgradering gör du på silja line. Det kan du göra när du har fått din reseinformation.

 

Dock inte om du klonkar satellit - då PMar du Nusseman så får vi se om det går att lösa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...