Gå till innehåll

Leva på rakeback? Comments please!


me_too

Recommended Posts

4 veckor på wolrdpx lirade, rakeback på 5.5k dollar.. vem kan inte leva på det?

 

lirar man rejkfritt är det jättebra för alla, inga pengar försvinner o dem 5.5k har du ju vunnit men på en annan sida hade det mesta gått till sajten.

 

ingen förutom jag o bojen som tycker onödigt rejkgrindade tömmer havet på ett farligt sätt? kanske bara vi som vinner mer än raken. spelar hellre färre bord bättre så inte sidan vinner mer än mig.

 

Spelar inte på wolrdpx längre pga hårda motståndet och klarar inte av FL i stora mått. Lirar hellre för vanlig rake och vinner 5k mot spelare under samma tid.

 

förstår inte tanken. du tjänar mer, utvecklas mer och dessutom är du mindre elak. är du lat eller dum? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Utan att säga för mycket tycker jag insättningsbonusen på 1500 på betsson ackompanjerad av närmare 40 bananer är rätt fördelaktigt. Sedan ska ju motståndet vara rätt dåligt jämförelsevis också, men det är inget jag kan bekräfta eller dementera då jag inte har något att jämföra med.

 

Bara en liten hint så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med rakeback ligger i att många väljer att multitabla "för" många bord och får på så vis en sämre read på motspelarna vilket genererar sämre spel. Du får det svårare att exploatera motståndaren och utnyttja hans/hennes svagheter.

 

Jag är av den åsikten att du ska spela för att utvecklas och vinna så mycket som möjligt, sen att rakebacken finns där ser jag som en bonus som jag försöker att tänka så lite som möjligt på.

 

Folk har olika mål med pokern men för min del vill jag inte bara spela korten utan framför allt motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, på vilket sätt skiljer sig poker då från ett 9-5 jobb (förutom uppfuckade arbetstider, frånfaron av arbetskamrater och dygnsrytm samt att du faktiskt kan backa på jobbet).

 

Att du kan jobba var du vill i hela världen? Att du bestämmer dina egna arbetstider? Att du själv kan välja vilka du umgås med? Att, om man heter Gdaily, kan åka på en massa ept:er för att man vinner martins poker-turneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade in en ansökan om att gå ner till halvtid igår...

 

Levt på poker innan men klarade inte av det psykiskt, tappade sömn, motion, dygnsrytm och social kontakt.

50% skulle vara nöten för mej så nu håller jag tummarna och stortån i rektum på att jag ska få det...

 

....har tänkt att finansiera löneförlusten med RB. Ligger mellan 500-800$/månaden nu men ska upp över 1000$ om halvtid.

 

Rätt sunt tror jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte prata så mycket om hur mycket man tjänar på rakeback för jag tror inte den är skattefri fast du spelar i EU.Fast jag tror det är svårt att kolla detta men man vet inte med skatteverket. Sedan så tycker jag att så klart ska man satsa på att vara en vinnande spelare men raken är ett bra sätt att bygga bankrulle annars skulle inte det vara så mycket folk på 3/6 5/10 och liknande nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du kan jobba var du vill i hela världen? Att du bestämmer dina egna arbetstider? Att du själv kan välja vilka du umgås med? Att, om man heter Gdaily, kan åka på en massa ept:er för att man vinner martins poker-turneringar?

 

 

Har du läst tråden/ursprungsinlägget?

 

Att "leva på rejkback" innebär att OP vill få ut en "månadslön" på 14 000 kr efter 40 timmars spel i veckan. Han hoppas gå jämt upp på själva spelandet, och få in RB och leva på den. Det tycker jag låter bväldigt likt ett vanligt lönearbete, det var det jag frågade om.

 

Jag vänder mig inte mot att folk vill bli pokerproffs, mnen då bör man väl ha siktet inställt lite högre? !4k sek räcker inte till några pensionsavsättningar direkt.

 

Jobba vart du vill i världen: Om du tjänar 14k sek i månaden så är det inte så stor chans att du får några mynt över att åka runt i världen.

Bestämma egna arbetstider: Jaha, sitta framför datorn 40 timmar i veckan på jobbet eler hemma, skit samma.

Bestämma vem vi umgås med:Så du menar att arbetsgivaren bestämmer över vilka du ska umgås med på fritiden? Det var något nytt för mig.

Åka på EPT: Det kan vi alla göra, det handlar bara om att klonka en satellit någon gång.

Hade OP gjort upp en kalkyl där han hoppades vinna 20k sek i månaden på pokern, och sedan fått ut säg 10k sek i bonus/rakeback, där han stoppade in all rakeback på pensionssparkontot, ja då hade jag varit med honom hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen skatt på vinster som inte överstiger 100 kronor, sådana vinster behöver du alltså inte ta upp i din inkomstdeklaration. Du får då inte heller avdrag för rake som du betalar och som en följd av detta så är inte heller den rake-back du kan tänkas få skattepliktig.

 

http://skatteverket.se/funktioner/svarpavanligafragor/privatehandel/privatehandelspel/20060111vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html

 

Observera även det lustiga felet $300 i texten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

intressant det där eftersom man betalar rejken med vunna pengar. Kanske dags att starta en sajt med 100% rejk och 95% rejkback, då slipper vi ju alla skatteproblem

 

Edit: lite fel blev det kanske eftersom man ju måste skatta för vinsten i varje pott, och då innan rejken dras, så den ska ju ju redan vara betald av er som splear utan för EU :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det står t.ex $300 ... inte att det alltid är det eller att det skulle vara en bestämd summa.

Iofs är $300 rake ur en pott lite väl maffigt kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...