Gå till innehåll

BOK: "Winners Guide to Texas Hold'em" av Warren


Spaderknekt

Recommended Posts

Ja rubriken innehåller själva frågan. Jag spelar low-limit hold'em 0.5/1$, har bara spelat några timmar om riktiga pengar. Har du läst den här boken och vad tyckte du om den? Kan den vara tillräcklig för att en ny spelare ska kunna gå plus i längden på low-limit bord om man tillgodogör sig den?

 

* Kortar ner rubriken lite - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst den men den bör vara fullt tillräckligt för att gå plus på de låga limitarna. Däremot så kommer du inte i närheten av att maximera din potential om du bara läser en bok, du måste lägga mycket tid på det hela då. Notera också att det förstås inte räcker med att du läser igenom den, du måste studera det hela på samma sätt som du måste studera en matte- eller fysiktext för att dra nytta av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det viktigt att spela mycket också..

 

Vissa böcker kan vara ganska kluriga att sätta sakerna om man inte samtidigt spelar, sedan är det inte bara att läsa allt en gång..

 

Har studerat en del böcker och skulle nog rekommendera dig att läsa lee jones bok Wining limit hold em tror jag den heter..

 

 

Läsa den kombinerat med att spela, fundera när du förlorar ifall du kunde påverkat situationen osv osv osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det kan komma sig att jag är den första som svarar på detta inlägg som faktiskt har läst boken i fråga, då frågan uteslutande handlar om just denna bok och ingenting annat. (!!??)

 

Mitt råd är att köpa en annan bok av en annan författare. Jag har läst boken och den är okej, men det finns många bättre alternativ. Om den är tillräcklig för att man ska kunna gå plus på lowlimit kan jag inte svara på.

 

Sök runt på forumet så hittar du många bra boktips. Lee Jones-boken som någon nämnde är tex ett bra mycket bättre köp än Winners Guide To Texas Hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det kan komma sig att jag är den första som svarar på detta inlägg som faktiskt har läst boken i fråga, då frågan uteslutande handlar om just denna bok och ingenting annat. (!!??)

 

För att resten av oss har läst ett gäng pokerböcker och spelat så pass mycket att vi med stor säkerhet kan säga att det räcker med att läsa och förstå en bok för att vinna lite grand. Men när jag tänker efter så tror jag att jag läst någon Ken Warren-bok och de är rätt kassa, dock tillräckligt bra för att vinna lite på låglimitpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst boken och ifrågasätter starkt vissa delar. Till exempel så beskriver han vilka sorts spelare du vill spela med och mot i poker. Detta avsnitt är väldigt konstigt, tycker jag. Bland annat tycker han att man ska sträva efter att spela mot spelare med tatueringar eftersom han tycker att någon dum nog att tatuera sig inte kan vara en bra pokerspelare. Man kan ju undra hur han tänker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga Texas hold'em-böcker på marknaden som inte är tillräckligt bra för att bli en vinnare på låglimtborden, så detta är egentligen en icke-diskussion. Dock är Winners guide långt ifrån den bästa boken. Köp hellre Lee Jones bok som det tipsades om ovanför, och när du känner dig redo för högre limits kan du skaffa Matthew Hilgers bok Internet Texas Hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst boken och ifrågasätter starkt vissa delar. Till exempel så beskriver han vilka sorts spelare du vill spela med och mot i poker. Detta avsnitt är väldigt konstigt, tycker jag. Bland annat tycker han att man ska sträva efter att spela mot spelare med tatueringar eftersom han tycker att någon dum nog att tatuera sig inte kan vara en bra pokerspelare. Man kan ju undra hur han tänker?

 

För det första så är detta han snott från John Fox bok "Play poker, quit job and sleep til noon", vilken är en av de bästa men samtidigt mest svårlästa böcker som någonsin skrivits.

 

Fox har HELT rätt. Observera att boken skrevs någon gång på 70-talet, och inte nu när var och varannan människa har tatueringar. Men om du tittar på vilka äldre spelare som har synliga "gaddar" så kan jag ta gift på att dom till största delen är rökare OCH dåliga kortspelare. Jag vet personligen tre spelare som passar in fantastiskt bra i stereotypen riktiga sopor, och ingen som inte passar in. Förr i tiden var det underklassen som tatuerade sig, låg utbildningsnivå och inte det matematiska kunnandet som krävs för poker.

 

 

/Ola

(som själv har en ängel på bröstet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla de spelare som jag har spelat mot som har haft tatueringar har inte varit sämre överlag än de som inte haft det. Jag tror på din beskrivning att det gälelr äldre spelare, men jag tror dock inte den stämmer så väl nu? Boken är ju ändå förhållandevis ny så, därför tycker jag han kunde skippat den detaljen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fox har HELT rätt. Observera att boken skrevs någon gång på 70-talet, och inte nu när var och varannan människa har tatueringar. Men om du tittar på vilka äldre spelare som har synliga "gaddar" så kan jag ta gift på att dom till största delen är rökare OCH dåliga kortspelare

 

Det framgår väl att jag menar spelare som spelade poker även på 70-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...