Gå till innehåll

SnG - knepigt bubbelspel med A9s på knappen


Max Cady

Recommended Posts

Fattar inte hur BB ens skulle komma på tanken att inte stoppa in sina sista 80 när han redan lagt in 400? Varfär skulle han folda nu när har chansen att att sitta på 960 vid en vinst? Alternativet att folda innebär ju att han är all in nästa hand och endast kan sitta på 160 efter en eventuell vinst? Är det nåt jag missar eller? känns helt knäppt!

 

För övrigt trooor jag att jag sakta men säkert börjar förstå Gdailys point om syn+syn! :lol::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från tidigare inlägg:

 

 

Har även kalkylerat lite ur BB perspektiv vilket faktiskt visar att det med en randomhand är $EV+ att folda om jag ställer och sb synar:

 

6. HERO ställer, SB synar, BB foldar:

0,373*20 = 7,46

 

7. HERO ALL IN SB syn, BB SYN (sb o bb har random-hand):

0,277*25,96 =7,19

 

8. HERO all in, SB fold, BB all in:

0,377*22,33 = 8,42

 

Det sistnämnda visar att det är bäst för bb att ensam möta HERO all in, därefter att folda o sist att syna de sista 80 i en 3vägs-pott.

 

Enligt mina beräkningar är det alltså all in som gäller.

Men som sagt, kan mycket väl ha räknat fel någonstans.

 

 

Men som sagt, kan ha räknat fel någonstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här sittuationer hamnar jag i ofta när jag lirar turbos o det är ett väldigt lätt läge detta. Kräver bara lite brains.

 

Du synar ju blindsen.

Går sen SB all-in så synar du bara om BB callar. För att du inte ska komma ITM här så måste BB vinna mot er båda. O slår du bara SB så har du nästan 1bb kvar efter handen.

Får vi sen en flop har du position då BB måste agera före dig om SB bettar o du kan då välja o folda.

Synar inte BB när SB:ställer foldar du o då är BB i nästa hand all-in.

 

Om man räknar på det så visar det sig att även om BB överlever en runda till så måste du vinna EN hand till antingen när du är BB lr SB oavsett om du foldar här eller callar.

se här...

 

Scen1) Du foldar. När du sen är BB kan du folda o ha 185 kvar men som SB är du automatiskt all-in o måste vinna den.

Scen2) Du callar blindsen, du har 185 kvar om du foldar och är då automatiskt all-in som BB om två händer men kan sen folda som SB.

 

Trista är att shortstacken vunnit handen senaste minst 4 gångerna jag gjort spelet bla idag i en omaha sng. då calla jag med en skit hand bara för att öka chansen att han skule åka ut, men eliten träffar kåk.

Jag har synat med så dåliga händer som 94 i liknande lägen bara för att slå ut shortien. Här ska du bara syna med 94 om han är automatiskt all-in, annars inte värt det.

 

Hur som helst är All-in det klart sämsta spelet du kan göra. Callar SB foldar garanterat BB om han inte är på crack.

Fold har sina fördelar men call är utan tvekan det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...Fi2 viker inte om vi pushar.

 

Jo om SB synar så foldar BB.

Dessutom vill vi ha SB med i potten så BBs chanser minskar.

 

Nej, det gör han inte.

 

BB måste vinna över både oss och SB för o överleva. Han kan dessutom inte slå ut mig även om han vinner potten då jag kanske slår SB o har då drygt 400.

Detta är en sjukt lätt fold för BB men då utesluter jag ju att BB är korkad vilket ju inte alltid är fallet i small stakes.

 

(vet inte om alla har det klart för sig men den som har minst marker kvar när handen startar i en flervägs all-in får sämst placering. Det är den regeln man utnyttjar här.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...