Gå till innehåll

Vänta till sin tur innan man tittar på hålkorten?


TheEmbassy

Recommended Posts

Postade denna fråga i "Frågor till Phil Ivey"-tråden. Tänkte att det kan vara intressant att läsa hur forumet resonerar också.

 

Gavin Smith och Joe Sebok (Greensteins son) hade en diskussion om det är bättre att titta på sina hålkort direkt eller vänta tills det är din tur. Sebok menade att han inte vill att hela bordet tittar på honom medans han tittar på sina kort så han tittar väldigt snabbt direkt. Gavin gjorde tvärt om då han vill vara fokuserad på alla andra spelare och vad de gör iställer för att sitta och tänka på sin hand. De kom överens om att man kan göra som man vill och att uppfattningen om att man är en åsna på poker om man tittar direkt är fel.

 

Vad säger ni? Man hör ju jämnt och ständigt att man ska vänta, själv tittar jag direkt av samma orsaker som Joe.

 

(Moderator kan flytta till Livepoker, passar nog bättre.)

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar direkt av två anledningar

 

*Jag vill inte att hela bordet studerar mig när jag tittar på mina kort

 

*Jag vill ha tid att tänka igenom vad jag ska göra med handen

 

Undantaget är om jag är shortstackad så allin eller fold preflop är de enda vettiga alternativen, då föredrar jag att vänta med att titta på mina kort tills det är min tur. Detta gör jag därför att om man tittar direkt så riskerar man trots allt att ge ifrån sit tells om sin hand och vid allin eller fold läge behöver jag liksom inte tid på mig att tänka igenom vad jag ska göra med handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja håller med wizzo att man bör kolla på handen direkt för då är det högst 1-2 personer som ser en. väntar man på sin tur så har man 9-10 personer som glor på en när man försöker hålla masken med sina AA!

 

finns fördelar med bägge men om man tittar direkt (och tittar snabbt) så får man längre tid på sig att besluta hur man ska spela handen. och efter att man tittat på sin egen hand så måste man släppa fokus på sina egna kort och börja titta på dom andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...