Gå till innehåll

Cyntax Sng IndeX - (C.S.IX)


Cyntax

Recommended Posts

Stämmer det verkligen att b2b har en så brant struktur? Sist jag spelade där (när Unibet ingick) hade dom åttaminutersperioder, startstack 1000, startblinds 15/25. Gäller det fortfarande? Känns som det borde ge ett högre CSI-X, men det kanske är jag som är fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Exempel från Pacific....

 

Nya regler för pacific:

$10+$1, regular, 1200 startstack, blindshöjningar var 10:e hand, blindsnivåer 10/20 15/30 25/50 50/100 75/150 100/200 150/300 200/400

 

$20+$2, regular, 1500 startstack, blindshöjningar var 10:e hand, blindsnivåer 10/20 15/30 25/50 50/100 75/150 100/200 150/300 200/400

 

$30+$3, regular, 1500 startstack, blindshöjningar var 10:e hand, blindsnivåer 10/20 15/30 25/50 50/100 75/150 100/200 150/300 200/400

 

I mitt tycke blev dessa förändringar spiken i kistan för en övergång till pokerstars. Trött klient, max 2 bord, sjunkande antal spelare och regular SnG blev semi-turbo.

 

Keep it up Cyntax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har funderat mycket på C.S.I-X asså, och kommit fram till att den är långt ifrån perfekt. Rankinglistan på sajterna som har minutperioder är den jag tänker på. Det finns flera orsaker som gör att den känns synnerligan orättvis. Det är inte bara blindsperiodernas längd som har betydelse, även hur snabba spelarna är osv. Det är stor skillnad på olika sajter, låt mig dra några exempel:

 

1. På FullTiltPoker måste man ställa in i lobbyn om man ska auto-mucka förlorade eller osynade kort. Många vet inte om detta och därför får dessa spelare alltid upp ett val när handen är klar. Detta sölar ner otroligt!

 

2. I motsats till #1 så finns det pokerrum som har en checkbox vid varje bord där man kan välja automuck eller inte (t.ex. PartyPoker och 24hPoker). Väldigt bra!

 

3. Tiden mellan händerna varierar. Man kan lite ironiskt säga att visa pokerrum har jävligt snabba dealers och andra är sengångare.

 

4. Möjligheten att enklare multitabbla påverkar en del också. T.ex. har FullTilt och PokerStars en funktion så att bord inte hoppar upp och skymmer andra före man aggerat. Detta gör att dessa pokerrum är multitabblarnas Mecka. (Många spelare vid bordet som multitabblar sölar självklart spelet)

 

5. I motsats till #4 finns det pokerrum som endast tillåter spelare att spela ett mycket begränsat antal bord. Snabbar ju upp spelet en del.

 

6. Det finns pokerrum där man inte kan i förväg folda från SB. Synnerligen irriterande ibland.

 

7. Antal spelare. Det finns pokerrum som har 9 spelare vid fullring. Dessa borde ju vara snabbare också.

 

8. Betänketiden för varje spelare. Åååh vad jag önskar man införde kortare betänketid i sng's.

 

9. Nuvarande metod för att mäta C.S.I-X gynnar de sajter med många BB i början och snabbare (%) ökning av blindsen mot dem som har lite färre BB's i startchips och långsammare ökning lite senare.

 

10. Kvaliteten på spelarna. Många dåliga spelare gör att det blir mycket pang-pang i början och antalet spelare vid bordet minskar snabbare. Och färre spelare gör ju att man hinner fler händer per period.

 

-Har jag några konkreta exempel för mina påståenden?

-Självklart! Ta t.ex och jämför B2B (24hPoker) med FullTilt. En jäkla skillnad faktiskt.

 

24hPoker har C.S.I-X -> 6,51

FullTiltPoker har C.S.I-X -> 12,39

 

#1. 24hpoker vinner här. Automuck är förinställt för varje sng. Ändra gör man vid bordet.

#2. Och då måste ju FullTilt förlora här (logiskt va!)

#3. Ingen aning vem som är snabbare. Någon som kan mäta tiden på olika pokerrum? (Nu fick jag en snilleblixt. Det är skitlätt att mäta tiden exakt på hundradelen av en sekund!)

#4. 24hPoker vinner lätt. Det är synnerligen svårt och krångligt att starta upp flera sng's samtidigt på 24hPoker. Vi som spelar/har spelat där vet!

#5. Och logiskt så förlorar FullTilt alltså...

#7. 10 spelare på B2B och 9 på FTP.

#8. Ingen aning. Men det är lätt att kolla upp.

#9. Har inte kollat...

#10. B2B har betydligt sämre spelare än FTP = Ja gissa vad som är bättre doh :)

 

Med alla dessa olika variabler att inkludera i ett nytt C.S.I-X har jag en ny utmaning. -> Hur fan räknar jag ut C.S.I-X nu?

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite pinsamt. Det ska stå:

2. PartyPoker och 24hPoker (inte Party & Stars)

4. Fulltilt och PokerStars (inte Fulltilt & Party)

Får inte ihop nummer fyra och fem i din jämförelse....

 

 

Automuck är för kärringar!!!!!

 

 

Jag hade fem ITM sammtidigt igår och i en HU blev motståndaren så tiltad av att jag tog lång tid på mig....Jag prioterade inte det bordet mer efter att han hade klagat lite i chatten :twisted:

Du har inte förstått syftet med CSI-X. Syftet är att mäta djupet i stacksen i förhållande till blindsen. Meningen är att få ett mått på hur många händer man ev. hinner spela per period, dvs hur brant strukturen i en sng är.

CSI-X tar inte ställning till om en en brant struktur är bra eller dålig.

Om fler har automuck gör det spelet snabbare = man hinner fler händer per period. Om funktionen för att slå av och på detta finns på bordet kan idioter/nybörjare/latmaskar lättare hitta detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte vara så att om det är lättare att multitabla på en sajt kommer den högre, eller räknar du med att om det är svårt att multitabla gör man inte det.... :?
Spontat tycker jag den borde få sämre index. Risken är ju att någon/några som multitabblar en j*vla massa bord konstant får en count down på klockan. Får ju vem som helst att tilta ;)

Jag vill ha snabba sng's med många händer per period. = Högt CSIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu börjar vi tvivla på CSI-X, just när jag funderar på vilken sajt jag ska sälja mig till? Den senaste tiden har jag tillbringat på Everest och trivs oerhört bra med deras sjukligt långsamma struktur. 'Problemet' är att rullen växt till sig en del och det enda vettiga är att nu lira $50 och på den nivån är det rätt taskig trafik på Everest.

Efterlyser alltså en sajt med så långsam struktur som möjligt men med bra trafik. Är det stars som gäller månne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu börjar vi tvivla på CSI-X, just när jag funderar på vilken sajt jag ska sälja mig till? Den senaste tiden har jag tillbringat på Everest och trivs oerhört bra med deras sjukligt långsamma struktur. 'Problemet' är att rullen växt till sig en del och det enda vettiga är att nu lira $50 och på den nivån är det rätt taskig trafik på Everest.

Efterlyser alltså en sajt med så långsam struktur som möjligt men med bra trafik. Är det stars som gäller månne?

Jag har aldrig lirat på Everest, men det kanske finns andra fördelar med Everest som inte Stars har. T.ex. sämre spelare och bonusar? Jag är ganska säker på att du kan räkna med ett tuffare motstånd på Stars.

 

Jag tycker att om man tjänar bra med pengar på en sajt så finns det få fördelar med att byta. T.ex. så tjänar jag betydligt mer på B2B och Party, än på FullTilt och Stars.

 

Just det, jag kan komma med ett konkret exempel. Jämför man t.ex. FullTilt med B2B finner man något märkligt. FTP gynnas i CSIX av att startstacken är extremt djup i jämförelse med B2B. Men spelarna på B2B tycks vara mycket snabbare. Perioderna på B2B är 8 min och på FTP 6 min (märkligt att skillnaden mellan vanlig och turbo inte är större på FTP), men på B2B tycks man hinna spela 9-10 (max 11) händer per period och på FTP är 4 (max 5 iaf) standard. En viss skillnad alltså.

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte vara så att om det är lättare att multitabla på en sajt kommer den högre, eller räknar du med att om det är svårt att multitabla gör man inte det.... :?
Spontat tycker jag den borde få sämre index. Risken är ju att någon/några som multitabblar en j*vla massa bord konstant får en count down på klockan. Får ju vem som helst att tilta ;)

Jag vill ha snabba sng's med många händer per period. = Högt CSIX

 

Jag tror ju att folk inte multitablar mindre på 24h(marginelt) och då eftersom det är krångligare borde FT vinna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig lirat på Everest, men det kanske finns andra fördelar med Everest som inte Stars har. T.ex. sämre spelare och bonusar? Jag är ganska säker på att du kan räkna med ett tuffare motstånd på Stars.

 

Jag tycker att om man tjänar bra med pengar på en sajt så finns det få fördelar med att byta. T.ex. så tjänar jag betydligt mer på B2B och Party, än på FullTilt och Stars.

 

Just det, jag kan komma med ett konkret exempel. Jämför man t.ex. FullTilt med B2B finner man något märkligt. FTP gynnas i CSIX av att startstacken är extremt djup i jämförelse med B2B. Men spelarna på B2B tycks vara mycket snabbare. Perioderna på B2B är 8 min och på FTP 6 min (märkligt att skillnaden mellan vanlig och turbo inte är större på FTP), men på B2B tycks man hinna spela 9-10 (max 11) händer per period och på FTP är 4 (max 5 iaf) standard. En viss skillnad alltså.

 

/Cyntax

 

Ja, klart att Everest har sina fördelar, dåligt motstånd och den för mig tilltalande strukturen är väl dom största. Bonusarna var generösa till alldeles nyligen, får väl se vad som händer på den fronten.

Självklart ska man spela där man tjänar bäst pengar, och i mitt fall är det en långsam struktur där det finns trafik på $50 sng. Har lyckats kicka igång 6 st sådana än så länge på Everest med strålande resultat (50% vinster, i rule) men det är ju lite klent urval om man säger.

Ett alternativ är att jag endast spelar kvällstid, då det trots allt finns lite trafik på Everests $50. Får väl börja sova middag efter jobbet eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

 

Betway = Prima = Microgaming

 

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Ska bli intressant hur man gör med sammanslagningen av Tain + Tribeca + Cryptologic. Vad tror ni?

Kan ju inte vara det lättaste tekniskt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Ska bli intressant hur man gör med sammanslagningen av Tain + Tribeca + Cryptologic. Vad tror ni?

Kan ju inte vara det lättaste tekniskt heller.

 

VA? Är det Crypto oxå?? Jag läste att det var Tain + Tribeca + iPoker.

 

Oavsett så ser jag fram emot detta riktigt mycket. Förhoppningsvis kommer detta nya nätverk kunna konkurrera med de större sajterna om bra action på SNG's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Aha, tack Det känns snudd på skitbrant, motsvarar det en turbo på Party eller Stars? Får väl bli turbotaktik då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Aha, tack Det känns snudd på skitbrant, motsvarar det en turbo på Party eller Stars? Får väl bli turbotaktik då.

 

Eftersom blindsen dubblas hela tiden så tycker jag vi kan placera Prima i en helt egen kategori. Man måste spela ännu tightare i början än vanligt och ännu aggressivare på senare levels. Ha bra koll på vilka händer man ska pusha med i slutet osv.

 

När jag spelar på Prima brukar jag köra 5-manna turbo, där blindsen ökar var 4:e hand :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Aha, tack Det känns snudd på skitbrant, motsvarar det en turbo på Party eller Stars? Får väl bli turbotaktik då.

 

Eftersom blindsen dubblas hela tiden så tycker jag vi kan placera Prima i en helt egen kategori. Man måste spela ännu tightare i början än vanligt och ännu aggressivare på senare levels. Ha bra koll på vilka händer man ska pusha med i slutet osv.

 

När jag spelar på Prima brukar jag köra 5-manna turbo, där blindsen ökar var 4:e hand :P

 

Okej, jag har bonus att cleara där så jag är piskad att spela ca 70 SnG till. Jag spelar verkligen skittight på de första nivåerna, endast QQ+ och AK. Det är väl okej de första 30 händerna men sen är man uppe på 80/160, har man inte haft någon preiumhand då liggaer man på ca 6BB. Då kör jag Irenmats "Jättesent" hd och taktik. Är det en bra taktik? Eller bör jag öppna upp redan under 40/80 perioden med lite blindsstölder och vidare hd än QQ+ och AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Aha, tack Det känns snudd på skitbrant, motsvarar det en turbo på Party eller Stars? Får väl bli turbotaktik då.

 

Eftersom blindsen dubblas hela tiden så tycker jag vi kan placera Prima i en helt egen kategori. Man måste spela ännu tightare i början än vanligt och ännu aggressivare på senare levels. Ha bra koll på vilka händer man ska pusha med i slutet osv.

 

När jag spelar på Prima brukar jag köra 5-manna turbo, där blindsen ökar var 4:e hand :P

 

Okej, jag har bonus att cleara där så jag är piskad att spela ca 70 SnG till. Jag spelar verkligen skittight på de första nivåerna, endast QQ+ och AK. Det är väl okej de första 30 händerna men sen är man uppe på 80/160, har man inte haft någon preiumhand då liggaer man på ca 6BB. Då kör jag Irenmats "Jättesent" hd och taktik. Är det en bra taktik? Eller bör jag öppna upp redan under 40/80 perioden med lite blindsstölder och vidare hd än QQ+ och AK?

 

Det handlar ju i slutändan om hur många BB du har. Har du börjat tappa marker och är under 10BB redan på 40/80 så är det bara att trycka exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, kan du räkna åt mig, är osäker på hur det blir med X händer.

Betway börjar med 1000, blinds 10/20 i 10 händer.

För varje nivå dubblas SB, dvs 10/20, 20/40, 40/80, 80/160 osv.

Jag upplever det som brant, detta är dock deras regular 10 manna.

Inköp $5+0.50

Betway = Prima = Microgaming

Kolla förstaposten under "Battlefield", det är samma nätverk bara ett annat skin.

Japp, Betway tillhör det brantaste nätverket som ökar sina blinds efter X händer. Fördelar eller nackdelar? Anpassa ditt spel och dra fördel av det.

 

Ska bli intressant hur man gör med sammanslagningen av Tain + Tribeca + Cryptologic. Vad tror ni?

Kan ju inte vara det lättaste tekniskt heller.

 

VA? Är det Crypto oxå?? Jag läste att det var Tain + Tribeca + iPoker.

 

Oavsett så ser jag fram emot detta riktigt mycket. Förhoppningsvis kommer detta nya nätverk kunna konkurrera med de större sajterna om bra action på SNG's.

Nej, du har nog rätt. Jag blandade ihop dom... inte första gången va? :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Cyntax, du var inte så smart så du gjorde någon Excel där det bara är att mata in siffrorna? I så fall skulle säkert många vara intresserade.

 

Själv spelar jag regulars på SvS som ju har ett lågt index. Stars å andra sidan har nästan dubbelt så högt index. Stars turbo, ligger de i närheten av SvS i index tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, du var inte så smart så du gjorde någon Excel där det bara är att mata in siffrorna? I så fall skulle säkert många vara intresserade.

 

Själv spelar jag regulars på SvS som ju har ett lågt index. Stars å andra sidan har nästan dubbelt så högt index. Stars turbo, ligger de i närheten av SvS i index tro?

Klart jag gjorde det i Excel. Vad tror du om mig? Jag är man och lat av naturen lixom :)

 

Angående index över inköp+avgift är det i princip klart. Men nu är jag i Sverige och kan först på lördag ge er den. Håll ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...