Gå till innehåll

sevenfeet, $1k i veckan under en termin!


sevenfeet

Recommended Posts

Jag lever fortfarande, har bara haft för mycket annat att göra senaste dryga veckan. Lite poker har det ändå blivit men ganska sporadiskt och jag har ärligt talat inte haft tid att skriva om det. Har inte det nu heller men det kan sammanfattas med att jag fått storpisk så fort jag försökt mig på FL $10/$20 och det har blivit rätt så dyrt. NL har gått bättre än FL men inte så bra som tidigare. Har provat på att lira 400NL ($2/$4 blinds) på Expekt och det har gått bra, plus ~$900 på två sessioner där. Totalt för februari ligger jag dock back, vet inte exakt hur mycket men ~$500, har alla resultat på små lappar och ska rafsa ihop dem och presentera så snart jag hinner, kanske imorgon mån.

 

Tänkte försöka svara lite snabbt på Smokey_McPot:s fråga. Jag kan väl direkt säga att jag inte riktigt utvärderat de ställen där jag spelar. Så länge det inte uppenbarar sig något som jag stör mig på tycker jag det är ok. Gillar Party-skinsen för de är ändå snabba och strular sällan relativt vad man hör om andra sajter. Spelarbasen där är ju enorm och det bidrar självklart mkt till ett bra "betyg". 50bb i inköp på PL och NL är lite för lite, kan lätt bli all-in spel om folk sitter med annat än fulla inköp. Det är inte alltid av ondo ska jag väl tillägga, det kan göra det lättare att få betalt också men tar väl bort lite av skicklighetsmomenten ibland.

 

Ladbrokes. Spelade mycket på Ladbrokes tills för ca ett år sedan och tycker de är helt ok, hade mkt strul ett tag men det verkade som att de hade koll iaf senast jag lirade där. Tunn spelarbas har de ju iofs, och det är inte bra.

 

Expekt. Samma GUI (grafik) som LadBr vilket jag gillar så jag trivs på Expekt också. Större spelarbas än Lad. Större inköp på NL & PL än PartySkinsen = bra.

 

UltimateBet. Enda sajten av de ganska få jag spelat på som jag stör mig lite på. Grafiken är snygg och sidan strular inte mycket men de har världens sämsta chat! Jag har blivit helt tokig på den ibland. Vad man skriver syns inte i chatfönstret annat än just under tiden man skriver. Har man flera bord igång och skriver i ett fönster då det blir ens tur i ett annat flyttar chattens fokus över och man fortsätter att skriva i det andra. Det tillsammans med att det inte finns någon ljudsignal direkt då det blir ens tur utan först efter 10-15 sek gör att man ofta har skrivit en lång harang i fel fönster. Och som om inte det var nog går det inte att klippa och klistra text i deras chat heller, skitdåligt! Det är bara att skriva om. Plus att varannan mening som nån skriver i chatten börjar med en massa slattar från sånt de börjat skriva tidigare i andra fönster, ja ni fattar att det kan bli rätt obegripligt ibland. Störde mig otroligt på detta och spelar därför inte där numera. Chatta kan man ju iofs låta bli att göra men det med ljudsignalen ställer också till det när man kör många bord samtidigt, det gör i praktiken att man får typ hälften så lång betänketid mot normalt om man inte har stenkoll hela tiden på när det blir ens tur att agera. Det blev långt om UB men detta suger verkligen hårt och jag är förvånad att de inte gör ngt åt detta stora irritationsmoment. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bonushorade lite på partypoker förut för att få ett chipsset, och gillade verkligen inte den sidan. 50bb vid NL (spelar bara NL) är inge vidare men det jag störde mig på var att fönstrena blinkade även när det inte var ens tur att agera. Man kunde folda och så blinkade bordet till igen, man klickade och såg att handen man foldade fortfarqande spelades. Man klickade p åett annat bord och så börjar det första bordet att blinka igen, man går tillbaka dit och ser att det fortfarande är handen man foldade som spelas.

 

Spelade 4 bord samtidigt vilket gjorde att det blev ett jävla blinkande hela tiden som jag blev tokig på. Konstigt att du ger partypoker så bra betyg eftersom det är den överlägset sämsta sidan jag spealt på (kan iofs varit fel på nån inställning som gjorde att allt blinkade hela tiden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic, men JackBalsam - hur gjorde du för att få ett chipsset som bonus på Party? Dvs vilken bonuskod och gäller den ännu - vilka regler gällde för att casha in chipsen?

 

För övrigt, bra tråd sevenfeet - kul att se hur det går för dig...

* OJSAN, HÄR VAR DET EXTERN REKLAM *

 

Fick dock betala frakt plus tull på $50 + 250SEK så det vart inte helt billigt. Tror det finns en tråd om denna bonus nåntans också. Ledsen för OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*BORT MED EXTERN REKLAM *

 

Fick dock betala frakt plus tull på $50 + 250SEK så det vart inte helt billigt. Tror det finns en tråd om denna bonus nåntans också. Ledsen för OT.

 

Nej, finns ingen tråd om *HEMLIG FÖRKORTNING* då pf.nu inte tillåter diskussioner om externa affe-sidor. Ta bort ditt inlägg innan admin hinner :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 14, mån 7/2, Resultat: -$480

Marginellt plus på NL, tokback på FL. Börjar hata FL igen.

 

Dag 15, ons 9/2, Resultat: +$252

Spelade bara NL den här dagen, borde det säga mig något kanske?

 

Dag 16, tor 10/2, Resultat: -$128

Ultrakort session på kanske 40 händer, hann dock med att floppa set i 8:or och trycka in allt på floppen T82 rainbow, (ingen prelop-höjning) bara för att få långnäsa när motståndaren vänder upp TT. I övrigt hände ingenting.

 

Dag 17, mån 14/2, Resultat: +$843

Bara NL igen, borde det säga mig nåt kanske...? 3 bord på Expekt, ~$700 av dagsvinsten kom med AA. Lyckades komma All-in preflop vs AK två gånger, alltid trevligt. En gång på NL$2/$4 och vann en pott på $750, och en gång på $1/$2 där jag vann en ~$300-pott. Fick en kille All-in på floppen en gång också, han kunde inte släppa TT när floppen kom 335.

 

Dag 18, tis 15/2, Resultat: -$318

Back nästan $500 på FL, back på NL. Bra plus på PL faktiskt... borde det säga mig nåt kanske?

 

Totalt: +$5147

 

Då har det alltså gått en månad (~4v) sedan jag började med denna dagbok. Hade som bekant otroliga första 8-10 dagar och egentligen har det väl inte hänt så fasligt mycket efter det sorgligt nog. Har gått in i nån slags vägg när det gäller FL som det verkar. Får gång på gång stryk med dominerande händer, idag inte mindre än 7 gånger (ja, har börjat räkna). I princip allt backande har skett på FL, inga riktiga smällar på NL och jag funderar på att gå över till att bara spela 4-5 bord NL iaf för ett tag. Ligger ändå "en vecka före budget" om ni förstår vad jag menar... Målet var $1k/v och jag ligger nu på ~$1,25k/v och borde väl vara helnöjd men det är svårt när jag känner mig totalfrustrerad vad gäller FL-spelet. Postar ett par av dagens händer imorgon, en rolig missclick och en klassisk Bad beat-historia. To be continued....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade ju ett par händer från häromdagen... Varsågoda!

 

Hand 1. The Bad Beat. Sitter och grindar på FL $5/$10. Spelar lite loose 8-) och limpar i tidig pos med KQo. Ingen preflop-höjning och 4 spelare ser floppen som kommer Ks3s2h. Jag bettar ut, två fold, siste man höjer. Jag sniffar färgdrag och smäller på en 3-bet, bara syn och det stärker min tes. Turn Qc, trevligt, jag bettar ut, syn. River 5s. Jahapp där satt den tänker jag och checkar, han bettar naturligtvis och jag synar pga den ganska stora potten. Nog satt hans hand alltid men inte den jag hade räknat med, han vänder upp A4 i HJÄRTER! Varsågod. Kvalificerar sig väl inte som en Bad Beat men jag blev iaf bra putt. Så här i efterhand gissar (hoppas) jag att han kanske räknade med att hans A levde och att han därmed hade 7 outs men va fan.

 

Hand 2. The Missclick. Sitter och slaskar på ett PL100-bord på Eurobet. Spelar rätt så loose då jag lyckats slaska ihop en trevlig stack på ~350 och bordet har många veka spelare som gärna släpper potten på floppen. Däremot släppte de inte gärna händer när de väl tagit sig förbi floppen så jag hade fått duktigt betalt ett par gånger då mina drag suttit. Perfekt bord mao. Limpar tidigt med 97o 8-), får en miniraise strax bakom som typ halva bordet synar. Killen i bb får här för sig att sno hela potten preflop med ett pottbet, grejen är bara att jag här hade min uppmärksamhet någon helt annanstans och precis som jag klickar call på vad jag tror är en miniraise så ser jag att det står typ "call $28" på knappen. FÖR SENT! Det roliga var ändå att två killar till synar bakom mig, väldigt konstigt då det inte var ett superloose bord egentligen. Floppen kommer 943 rainbow och nu finns det ingen återvändo med de pottodds som bjuds. Potten är på ~$130 när UTG som preflop-raisade stort går all-in med sina ytterligare drygt $50. Tyckte inte preflop-höjningen kändes helt solid egentligen och killen hade spelat lite galet så jag har inget val annat än att syna trots två spelare till bakom (Ingen av dem hade mer än $100 kvar nu heller så det var bara att blunda och köra). Spelaren precis bakom mig synar och jag tänker "shit happens", siste man foldar iaf. Turn kommer en 8:a, check, check. River en 5:a, check, check. UTG som startade det hela visar upp 22 och killen bakom ville tydligen slänga bort $80 på KTo så jag skopar ~$270 på ett par i nior!! hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 19 fre 18/2

 

Lustigt hur det svänger, i princip plus/minus noll på NL idag, vinsten kom på FL. Låg bra till på NL också ganska länge. Långa väntelistor på fullborden på Expekt så jag satte mig på ett turbo-bord NL$2/$4 (turbo = max typ 10sek betänketid) med $200. Till en början var vi bara två och killen som satt där med mig spelade lite för tight så jag lyckades knycka $60-70 av honom innan det kom fler och 6-mannabordet var snart fullsatt. Jag spelade bra och arbetade sakta men säkert upp stacken till $400, sen $500, sen $600, sen $700 och där låg jag sedan och svängde lite fram och tillbaka när den här handen kommer:

 

Hand 1. Sitter i cutoff med 27s och har inte spelat en pott på ett tag, en limpar och jag gör std-raise till $16. Bara bb som just satt sig med $400 synar. Floppar T72 med två i färg (inte min färg förstås...). Nice flopp, kan inte önska mig bättre. bb checkar till mig och jag bettar nästan pott ca $35. Nu höjer han mig till ~$80 precis som jag räknat med. Floppen ser ju ut som en totalmiss för en preflopphöjare. Jag har ingen jätteread på honom eftersom han nyss satt sig men tänker färgdrag, alternativt överpar eller kanske kanske AT. Känns inte som triss iaf, inte säker på varför men tänker att han nog skulle vänta med att slå till då eftersom floppen är helt ofarlig förutom färgdraget. Jag fläskar iaf tillbaka med en rejäl höjning och är nu i princip comittad. Han går all-in och jag synar. Känns ganska stabilt men min hand är sårbar som attan. Turn kommer med ett tredje färgkort och där satt den ena möjliga pisken tänker jag och börjar hoppas på att han inte är så tomtig att han trycker all-in på färgdrag. River, smack! en till T och jag vet att nu finns det ingen hand jag slår. Han visar en otroligt vårdslöst spelad AA och drar hem en pott på drygt $800. FA-AN! Han har även mage att skratta åt mig i chatten och vägrar först tro på att jag hade 27 (kan jag väl förstå iofs). Killen kliver här på en sanslös streak och är inom loppet av kanske 30 händer uppe i $1400 från inköpet på $400. Jaja, synd, hade kunnat bli ett riktigt trevligt resultat att presentera idag. Blev ok ändå men mycket vill ha mer som det heter...

 

Resultat dag 19: +$506

Totalt: +$5653

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 20, sön 20/2

 

Brukar som bekant knappt spela på helgerna över huvud taget men igår blev ett mycket trevligt undantag. "Mycket trevligt" inte så mycket för att det gick oförskämt bra utan för att en stor del av pokern spelades live och det var just "mycket trevligt". Spelade UPS (Uppsala Pokersällskap) söndagsturnering, en 100kr + 10kr NLT med obegränsade rebuys till fjärde nivån, rebuy kostade 100:- och gav 1500 i marker precis som man fick från start. Efter rebuyperioden kunde man göra add-on för 100:- som gav 2500 i marker. ~55 deltagare.

 

Blev lite galet spel i början och efter kanske 30 händer hade alla utom en kille vid mitt bord varit all-in vid ett eller flera tillfällen. I tredje handen gick spelaren till höger om mig (fö ordf. i UPS) all-in preflop, osett från UTG! Han får två sena syn av As3s och AJo. Floppen kommer två damer(!) men även två spader, turn en spader till och flera hann nog tänka att som man bäddar får man ligga. River - klonk! - fyrtal i damer sitter som ett smäck! :lol:

 

Jag själv hinner med att nästan fyrdubbla min stack i en enda hand när jag synar med AQo efter att tre spelare är all-in före mig. De har 88, A5o och en riktig shortstack har typ J2s, kan ha fel här om den sista men det är oväsentligt, det som är väsentligt är att jag klonkar ett A på rivern, hehe 8-)

 

5000 i chips slaskar jag dock bort ganska kvickt, spelar typ 60% floppar i början. 2500 ryker när en kille vägrar folda KJs fast jag höjer typ 10bb preflop med min A7s. Han träffar en J och jag en 7:a, han har ca 1200 kvar (preflop-raisen var till 1200...) och potten är rätt stor då nån limpat preflop också men sedan foldat. Jag räknar med 5 outs, dvs ~20% att sätta en till sjua elr ett A, och ställer in på floppen då han bettar ut typ 20% av potten. Jag hade ju inte odds till det men det är ju rebuy så vad fan....

 

Till eventuella läsare som var på plats kan jag ju påpeka att det visst kan smyga in sig vissa felaktigheter i den här posten, har inget hästminne...

 

Strax efter foldas det runt till sb som går all-in mot min bb, jag hittar A7s (igen!, fick A7, suited eller inte, typ 5-6 ggr under kvällen) och blixtsynar. Uppe mot KT men han klonkar sin andra Kung på river helt i onödan så jag måste göra en rebuy, damit!

 

Efter rebuyen tightar jag till lite och väntar på nåt att ställa in med, det är antar och 100/200 i blinds nu så 1500 räcker inte till slask. Hittar ATs i sen pos efter en stund och ställer in som först in i potten. Får syn av KQo i bb (som jag precis täcker) och min hand står otroligt nog... Kommer inte ihåg så mycket mer efter detta och fram till paus vid 200/400 med 50 i ante. Med add-on på 2500 har jag 7-8000 i chips vid matpausen, runt eller marginellt över average skulle jag tro (kan dock ha helt fel...)

 

En märklig förändring i stämningen sker efter pausen, före var det glada rop och mycket snack vid borden och i princip inga sura miner efter utköp osv. Nu efter var det fan dödstyst och det som bryter tystnaden efter kanske en kvart är:

-"Men va fa-an! Hur många gånger kan man få pocket Ess?!?!"

(två killar vid samma bord fick AA tre gånger var, gissar att det inte var första gången den här killen sprang in i en av dem...)

 

Jag spelar hyfsat bra efter pausen och norpar blinds och antar osynad ett par gånger. Synar en minipreflopraise med 77 på 300/600-nivån, han bettar ut 1200 på floppen 996 och jag ställer in, han foldar uppgivet men snabbt då jag täcker honom. Lite senare får jag K9s i cutoff och gör std-raise, ~3xbb. Big blind synar och jag tänker först att han kanske försöker gillra en fälla men då floppen kommer 9 hög med tre ruter så ser han lite för intresserad ut av vad jag kan tänkas hitta på så jag bettar strax under pott och han foldar efter att ha stekt en liten liten stund. Stabilt iaf, och var nu uppe i ~12-13000 i chips. Blir iskall en stund här och får folda ren skit, typ 8 high som bäst, i nästan 3 varv. Det blir dyrt när det kostar 2000 per varv i blinds och antar. Vi har precis gått upp till 500/1000 och 100 i ante och jag har 8-9000 på knappen när UTG höjer till 4000. Fold till mig och jag kikar ner på AQ. Steker en bra stund och funderar på vad killen kan ha. Han hade haft AA UTG tidigare och gjorde då bara miniraise så jag räknade i princip bort den handen här. En klassiker med AA UTG är ju också att limpa och sen raisa om nån höjer. Kom fram till vad som helst av AK, AQ, KK, QQ, JJ. Solklar fold mao, eller hur?! Men nej nej, inte när Oskars tråknerv fått för mycket stimulans ett tag. Funderar en sekund på att bara syna och ställa in vid träff, folda vid miss men det är ju också så jävla tråkigt, dessutom mesigt spel och jag får 4-5 bb kvar så jag ställer in alla chips istället. Han har ju inte AA och då är väl inte mina chanser obefintliga. Stupid. Blixtsyn av (uh oh!) AA och jag är naturligtvis stendöd. Såg inte före exakt hur mycket chips han hade men trodde att jag kanske täckte honom om än med väldigt lite. Tyvärr så var det tvärtom och jag var ute. Surt, det har hänt förr om man säger så, att jag överspelar en hand bara för att det är den bästa på länge. Med många bord igång på nätet gör jag nästan aldrig det misstaget längre men det "händer mig" gång på gång i live-spel. Känner mig lika tomtig varje gång, hehe :lol: All credit till min motspelare som inte spelade AA likadant två gånger, lurade mig iaf då han i övrigt verkade spela väldigt konservativt.

 

Rebuy var iaf hur kul som helst, mycket trevligare stämning då inte alla sitter på helspänn i varje hand som i freezeout. Roligare spel också och med vissa tidiga helgalna undantag var det faktiskt inget All-in race under rebuyperioden ändå. Spelade själv mycket mer avslappnat (därmed inte sagt alltid bättre men ändå ;) ) och jag hade roligare än jag haft i tidigare turneringar jag spelat. Träffade även på ett par härifrån pf.nu som jag visste var från Uppsala men som jag inte haft nåt ansikte på tidigare.

 

Gick iaf hem ganska snart efter att jag åkt på 19:e plats. Spelade ett par timmar på nätet och det gick ganska bra. Plussade hör och häpna på $10/$20 FL!! Kors i taket! Spelade tight där men slaskpokern från rebuyturneringen tog jag tydligen med mig till $5/$10 och med hjälp av ett par halv-Bad beats gick jag back ~$250. Plus $180 på $10/$20 så det jämnade mer eller mindre ut sig. Spelade NL också förstås, två bord NL100 på EB, hände inget, -$30 typ. Två bord $2/$4 ($400 inköp) på Expekt, plus ~$450 där så det blev ändå ett ok resultat. Dessutom räknar jag min första rakeback till dagens resultat, på ynka $89 men ändå. Räknar en dollar per 7 kr på det jag brände på livepokern. 110(buyin) + 100(medlemsskap) + 100(rebuy) + 100(add-on) + 60(mat) = 470:- = ~$67.

 

Resultat dag 20: +$383

Totalt: +$6036

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-"Men va fa-an! Hur många gånger kan man få pocket Ess?!?!"

 

Just det utbrottet var inte direkt oväntat då PHIDivine alltid brukar ha något härligt att klaga på när han åker ur turneringen.

 

Det är 50 % av anledningen till att jag överhuvudtaget spelar på söndagarna dvs för att höra denna supersköna persons smågnäll :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 21, fre 25/2

 

Kort session idag, <1h, men mycket hann hända! Det hände både åt det ena och det andra hållet men tyvärr mest åt fel håll. Spelar bara 3 bord NL på Expekt, $1/$2, $1,5/$3 och $2/$4. Många småstackar (1/4 - 1/3 inköp) på alla borden vilket jag tycker brukar vara ganska bra, de är av förklarliga själ lättare att få all-in på svagare händer, drag osv plus att det inte kan bli monsterdyrt om de sätter dragen.

 

Hand 1. Rätt kall till en början och foldar nog första 10-15 händerna på alla borden förutom en limp i sen pos på ett där jag sedan stjäl potten på floppen. Får efter ett tag KK på knappen på $2/$4. ligger 5-6 bb ute när det blir min tur så jag saftar på med en hyfsad höjning, lite mer än std-raise, för att kanske få någon att misstänka köp och syna - jag höjer till $24. Big blind synar snabbt (väldigt short, ca $70 kvar efter syn), resten foldar. Floppen kommer knekt hög med två klöver och han checkar, jag bettar halvpott och han ställer in sina $70. Perfekt, en hundrafemtio-pott är ungefär vad man vill spela med ett par i kungar som inte förbättrats. Han visar 67s i klöver (kom ihåg att han var först in efter stor raise preflop och med kort stack... jeez!). Jaha, två kort att ducka för, håller tummarna. Ingen klöver på turn... ingen på river heller! Men väl klonkade han runner-runner stege och håvar potten. Surt. Han hade 17-18 outs inför river men ändå :evil:

 

Hand 2. Handen efter på samma bord plockar jag upp AA. Perfekt, kan köra en tilt-move, hehe. Fällde bara ett (1) klagoord i chatten efter kungarna blev utdragna men AA efter att en bra hand torskat är alltid bra. UTG spelar $16 och jag spelar blixtsnabbt $48 och hoppas att han ska ställa in men han synar bara. Floppen kommer Q hög med två små, regnbåge. Han checkar och det gör jag också, för att ännu mer anspela på överspel efter att ha fått kungarna knäckta och lite för att hålla nere potten ifall han satt triss i damer. Turn kommer en liten spader och det ligger nu två små spader på bordet. Han checkar igen och nu bettar jag halvpott, drygt $50. Har honom på pp så jag är inte särskilt rädd att bli utdragen om jag leder så jag vill inte skrämma bort honom. Hoppas få betalt av TT, JJ, AQ om jag mesbettar. Han synar efter några sekunder, River kommer spader två och han checkar igen till mig. Jag gillar inte spadern men är inte heller särskilt rädd att den ska ha ställt till det för mig, dessutom checkar han ju igen så... Jag funderar på att också checka men känner att han säkert är beredd att betala av lite till med en drös händer efter hur jag spelat handen. Han bör betala iaf $50 till med t ex TT, JJ, KK, AQ kanske t o m 88 & 99 även om de inte är så troliga. Dessutom har spader tvåan parat bordet så jag antar att han inte höjer även om han prickat färgen. Jag bettar $56 och får (bara) syn av AsKs! Sådärja, KK pisk av 76s och AA pisk av AKs, direkt efter varandra. Grrr!

 

De här två var väl egentligen de enda riktigt sura, hinner torska ~$90 med AKo efter att ha floppat JTx med två i samma färg som mitt A. UTG bettar ut riktigt mesigt (jag gjorde std-raise preflop såklart), Jag ställer både honom och en tredje som är med i potten All-in med en saftig raise. De var båda ganska short (ca 30% av maxinköp i stacken). Får nu syn av siste man och UTG foldar, turn kommer ett till kort i min färg och jag har 12 outs mot hans floppade set inför rivern, dock ingen hjälp för mig.

 

Hade ett par andra sköna potter som räddade resultatet en aning. En gång gör jag std-raise (till $12 på $1,5/$3) på knappen med T4o (!) och floppar TT2 mot en ensam fi. Check, check, turn = (TT2) Q. Han minibettar, jag synar bara trots färgdrag på brädan, River (TT2Q) 2, stackarn bettar ut $12 och jag gör en bluffförsök-raise till $48 och får syn. Ingen kommentar från honom om mitt spel med T4o...

 

En annan gång limpar jag i sb med 46s efter en massa limpare, jag träffar 44T och lyckas med en fin slowplay och tar en najs pott med min skithand.

 

Har tappat (läs: flickvän städat bort) de små gröna post-it-lapparna med mina resultat på så jag vet inte exakt vad jag hade innan sessionen startade men uppskattar dagens förlust till ~$130-$160. Åkte på ett par riktiga suringar back to back men som tur var mot shortstacks så det blev inte jättedyrt.

 

Resultat dag 21: -$136 (säger vi...)

Totalt: +$5900 (vad jämnt och fint det blev...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 22 & 23, sön 27/2 & tis 1/3

 

Två äckliga dagar, vill helst inte skriva om dem men ska gråta ut lite iaf. Sön spelade jag 2 bord NL$2/$4 på Expekt, ett av dem shorthanded (6 pers). Fick stryk så det bara visslade om det, en sittning där verkligen ingenting funkade. Bluffade in i top set ett par gånger, bra men 2nd best händer några gånger och när jag floppade top set en gång och färg en gång så fick jag inte en dollar efter floppen trots 3 pers i potten och nån av dem hade preflopraisat hyfsat. Kort sagt en sån sittning där du på allvar börjar fundera på om de andra kan se dina kort...

 

Resultat dag 22: - ~$500(inga exakta siffror för enskilda dagarna men har koll på totalen iaf)

 

Idag funkade NL lite bättre iaf, spelade 2 bord $1/$2 på Expekt och två NL100 på Eurobet. Började bra faktiskt på Expekt där jag plockade en pott på $450 i början när mina KK blev till en färg på turn och en kille bluffade bort nästan hela sin stack till mig (tror han hade floppat stege iofs, men med fyra färgkort ute...). Hade stacken uppe och snuddade vid $500 innan raset började. Blev av med ~$90 på en hand jag inte kommer ihåg, sen några slattar här och där och sen torskar jag $100+ när jag ställer in på floppen QhJhxh med TPTK och Esset i hjärter, ingen hjälp förstås... Spelade inte handen bra egentligen heller. Jag bettade ut UTG, en syn och sen raise från knappen, bara dryg miniraise så jag misstänker att han vill köpa frikort, varför i helvete jag misstänker det vet jag inte, jag höll ju det enda kort man skulle vilja ha frikort till typ... Här ställer jag alltså raisaren All-in vilket är dumt dumt, det enda han synar med (jag spelade ju iofs för att få fold men men) är en färdig hand och mycket riktigt håller han 5h6h.

 

På det andra bordet på Expekt är jag iskall, händer ingenting på 1,5h och jag droppar kanske $25 där. Slutar på ~$280 på andra bordet så marginellt plus på Expekt denna dag alltså.

 

Eurobet går varken bra eller dåligt, händer inte mycket och jag ligger väl bra precis +/- noll när jag ser en flopp med Ks9s (från bb, miniraise från mittpos). Floppen kommer Ts6s4o, jag checkar, någon bettar $10, knappen synar så jag synar också. Turn kommer en liten spader och jag sätter färgen, K hög. Jag checkar ändå UTG för jag vill ge knappen chansen att bluffa om vi båda checkar till honom. Innan det hinner hända ställer han som bettade floppen in hela stacken ~$80 (potten ~$45). Nice tänker jag, aldrig att han gör det med nötfärgen. Nu synar dock knappen! Jaha, kan han ha nötfärg? Funderar en sekund på att folda men slår såklart bort de tankarna, har bara $53 kvar och potten är på nästan $200 så det är en nobrainer. River kommer en till jävla spader och jag vet att det är kört. Knappen visar 7s8s... All-in-mannen visar As5o... WTF? Så ledsamt att sånt jävla dårspel någonsin lönar sig, han hade 5 spader kvar i leken och klonkar som om det vore självklart. I hate it. Back ~$80 på Eurobet.

 

Nu till dagens mörkaste kapitel, FL på Party, vilken sjuk jävla utdragningsfest det var. Värsta på mycket länge. Orkar inte gå in och beskriva en massa händer men ska göra en liten lista. Torskade ~$400 på knappt två timmar.

  • Kille limpar i sen pos med T6s, jag höjer med AKo på bb, flopp 966, jag bet, han syn, turn K, jag bet, han raise. Borde kanske folda här med tanke på att han borde vara rädd för Kungen men raisar istället. Att det händer i en HU-pott är bara sjukt, att det sen är en kille som spelar 50%+ av flopparna och bara vinner och vinner (med skräp förstås) gör inte saken bättre.
     
    Limpar med AQo i sb, flopp JTx, rundcheck, turn K, jag bettar ut UTG med min nötstege - alla fyra färgerna på bordet också så jag tänker att den här får jag kanske behålla - höjning direkt bakom mig, syn från knappen och jag 3-bettar, syn, syn. Riverråttan kommet (JTxK) T och knappen nålar kåk med KT...
     
    Spelar shorthanded i kanske 45min när ett bord håller på att dö. Vi är två, ibland tre som lirar. Går bra en stund och repar mig ganska bra från förlusterna när det var fullbord. Sen börjar det. Höjer preflop med skräp, träffar inget på AsQsJd-floppen men bettar hela vägen utom river som checkas ner. Turn kommer (AQJ) 8, River (AQJ8) 7, killen vinner med 6c7c (ja, du läste rätt, han hade nada förutom två underkort på flopp och turn)
     
    Sen får jag AQ handen efter, höjer preflop såklart, får syn av samma kille, jag träffar TPTK på floppen (Q hög flopp alltså), bettar hela vägen, blir synar på flopp och turn och raisad på river... hmm skumt, vad har han nu träffat för jävla skräp-tvåpar? Nej, han visar AA istället.
     
    Kort därpå får mina KK pisk av KQ trots floppat set, han håvar stege på turn eller river, kommer inte ihåg vilket.
     
    En lite stund senare får KK stryk av samma kille som cappar preflop med 88 (här är vi ändå 4 vid bordet...) och sätter set på turn, brädan låg T hög på river så blev lite dyrt...

Och detta är bara de få jag kommer ihåg nu strax efteråt... - "fan, det ryker ur mina öron, skumt..."

 

Resulta dag 23: - ~$550

 

Resultat dag 22+23: - $1079

Totalt: + $4821

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inte död, sorry att jag inte meddelat mig men jag har nästan lagt ner poker efter att ha gått riktigt dåligt ett par veckor. Spelat ganska sporadiskt och nästan varje gång åkt på stryk. Har även haft rätt saftig cashdrain IRL och eftersom jag lever på mina pokerpengar för tillfället har jag fått gå ner i nivå med min nuvarande rulle, den är inte totalskadad men tillräckligt för att jag ska börja känna mig lite obekväm så....

 

Lägger dagboken lite på is men kommer att återkomma vid senare tillfälle, började jaga resultat lite och det är aldrig bra så jag ska spela utan att föra bok ett tag.

 

Ska dock berätta om den sjukaste SnG jag nånsin spelat, $20+$2 på Party idag. Ska bara lista allt sjukt som hände:

 

- typ första som händer är att jag höjer preflop med KQo och får ett par syn, 662 på floppen, potten på 400, jag checkar UTG, tomte som sitter sist bettar 300 och jag VET att han inte har nåt så jag ställer honom all-in, blixtsyn av 45 och jag dubblar upp på Kung hög!

 

- killen är nere på ca T25, går sen all-in i 6 händer i rad, synad av minst en varje hand, vinner alla 6 och är delad chiplead med mig!

 

- 3 killar all-in preflop, alla sätter set med sitt pocket par!

 

- AQ vs KT all-in preflop, KTx på flop, turn J, river - klonk! - T för kåk!

 

- Jag förlorar ALLA mina coinflips och 60-40%, 65-35%. ALLA!

 

- motståndet är så dåligt att jag trots detta med en hel del framgångsrikt bluffande lyckas ta mig till pengarna!

 

- med tre kvar försöker jag sno blindsen genom att gå all-in preflop med 94o, får syn av TT, oops! 4:a på floppen, 9:a på river!

 

- kommer HU med han som höll på att åka först men räddaded av de 6 raka... han suger fett på HU-spel och jag tar snabbt över chiplead trots underläge ca 3 mot 1 i början. Han foldar hela tiden i sb och jag stjäl typ alla hans bb.

 

- Har honom på repet ett antal gånger (dvs all-in när jag täcker) han klarar sig kvar med:

 

* AJ mot mina AQ, brädan ger färg....

* 23s vs mina QJs (samma färg), 3:a på floppen står

* 97o mot mina T8s, nia står

* plus ett par till som jag inte minns

 

och mellan varje gång får jag sno alla blinds och jobbar mig snabbt upp till övertag igen från allt från 3-2 till 5-1 underlägen, innan det är dags igen..

 

Han har mig på repet ett par gånger men jag överlever mirakulöst nog också ett par styggingar, t ex:

 

* A5s vs hans A6, 6:a på flop, runner-runner färg för mig...

 

Självklat avslutas det hela med att tomten köper en hålstege efter att ha synat all-in på floppen (han hade haft plenty left to play...) när jag ställer in med mittenpar. Valuta för pengarna på Party alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara presentera ett litet ljus i mörkret. Hade räknat till 7 raka tillfällen där jag haft 15+ outs utan att få hjälp på vare sig turn eller river.

Nu var det äntligen min tur....

 

***** Hand History for Game 1723970175 *****

$100 NL Hold'em - Saturday, March 12, 09:11:40 EDT 2005

Table Table 36647 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 8

Seat 3: siralokat3 ( $120.45 )

Seat 4: milson6 ( $109.15 )

Seat 7: CurryLover ( $117.7 )

Seat 1: se7enfeet ( $143.1 )

Seat 6: deepfield ( $126.5 )

Seat 9: All_in_Tiger ( $32.5 )

Seat 5: Countrywide ( $99 )

Seat 8: chico58 ( $100 )

All_in_Tiger posts small blind [$0.5].

se7enfeet posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ 8s 5s ]

siralokat3 folds.

milson6 calls [$1].

Countrywide raises [$2].

deepfield folds.

CurryLover folds.

All_in_Tiger calls [$1.5].

se7enfeet calls [$1].

milson6 calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ 6d, Ks, 7h ]

All_in_Tiger checks.

se7enfeet checks.

milson6 bets [$1].

Countrywide raises [$5].

All_in_Tiger folds.

se7enfeet calls [$5].

milson6 calls [$4].

 

** Dealing Turn ** [ 2s ]

se7enfeet checks.

milson6 checks.

Countrywide bets [$10].

se7enfeet is all-In [$136.1]

milson6 is all-In [$102.15]

Countrywide is all-In [$82]

 

** Dealing River ** [ Qs ]

Countrywide shows [ Kh, Ac ] a pair of kings.

se7enfeet shows [ 8s, 5s ] a flush, king high.

milson6 doesn't show [ 6h, Kc ] two pairs, kings and sixes.

se7enfeet wins $33.95 from side pot #2 with a flush, king high.

se7enfeet wins $20.3 from side pot #1 with a flush, king high.

se7enfeet wins $296 from the main pot with a flush, king high.

 

Sen att jag tre minuter senare slaskar tillbaka ~$60 till en av dem - QQ vs. AA - gör inte så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...