Gå till innehåll

2-7TD - All-in beräkningar i 2-7-3


Hjort

Recommended Posts

Jag har väldigt dåligt grepp om handvärden och hur de förändras beroende på uppställningar även rent kombinatoriskt i 2-7-3. Tänkte vi kunde undersöka sådant lite närmare i den här tråden.

 

Exempel:

 

JT542 vs 523 på tre drag, två drag och ett drag.

 

JT542 vs 8523 på tre drag, två drag och ett drag

 

Vilken hand är favorit, och med hur mycket?

 

Ska sätta igång och räkna imorgon.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
okej, har inte läst SS2 ännu. Är kapitlet bra ?

Så där. Här är en kort sammanfattning:

 

Limpa aldrig först in utom möjlighen i lilla.

 

Alla bra draghänder innehåller en tvåa. En sexa är ett av de värsta korten du kan ha.

 

Trebeta alla tvåkortsdrag till hjulet om de innehåller en tvåa.

 

Höj mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Kan lägga in en liten HH här. Ganska generell så passar kanske inte i Handanalys.

 

I alla fall införde 27-3D fixed i homegamet där ingen spelat det förut. Spelet var såklart slaskigt och alla var med typ hela vägen och bytte många kort ibland tre på sistagatan.

 

I alla fall tredje gången jag väljer spelet får jag 9hög direkt. Kommer inte ihåg om det var 23459 eller 23479. Jag stod pat alla gator och fick bra action på alla gator. På tredjegatan när vi fortfarande var fyra stycken i potten började jag fundera på hur bra min 9hög egentligen var även fast de andra inte hade nån koll på vad en bra hand skulle vara.

 

Saktade ner på slutet och blev till slut utdragen av som bytte tre kort på näst sista bytet. :D

 

Hur som helst, hur står sig 9hög mot säg tre motståndare som synar ner hela vägen? Borde jag bytt för jag hae ju ett mycket bra drag också. Valde att stå pat eftesom de andra inte hade någon vidare koll på handstyrkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...