Gå till innehåll

TV: World Poker Tour startar 10/9!


jojje2k

Recommended Posts

Nu när man blivit så gammal så man inte orkar vara uppe på söndagsnatten längre så undrar jag om någon vet om det går någon repris av avsnitten senare i veckan på en mer human tid?

Vet att det gick förr om "åren" på lördagar vid lunchtid men jag har inte sett till dom längre vid den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Tyckte ju att WPT var den bästa serien förut, men efter att man sett High Stakes Poker är ju ingen annan serie speciellt bra. Mike Sexton kommer ju aldrig med några expertkommentarer. Dessutom vill de ju gärna att det ska låta som att det är 360 000 dollar riktiga pengar de höjer med fast det egentligen bara är 360k marker...

 

Ehh. Du vet att de 360k markerna kan motsvara 360 000 $.

 

Men det är ju bara marker....

 

Fast å andra sidan...det kan dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I skrivande stund har jag inte sett klart det senaste avsnittet med Minh Ly, Harrington, Gavin Smith & co. Jag har det på video och betar av det undan för undan när jag får tid (har familj).

 

Jag vet mao inte hur det slutar men skulle bli besviken om Minh Ly vinner detta. Visst är det en stor bedrift att sitta vid ett finalbord, men är det bara jag som tycker han spelar dåligt?

 

Att ett proffs som Minh ger ifrån sig sådana tells är ju anmärkningsvärt. Det står ju skrivet AA i pannan på honom. Han blir helt plötsligt väldigt exalterad då han har något, fipplar med marker osv.

 

Vidare tycker jag att jan spelar svagt. Checkar då han inte har något och lägger sig direkt vid ett bet. Ger även upp potten om han får syn på en bet efter flopp. han checkar på turn och lägger sig direkt då t ex Harrington inser att Minh är svag och lägger därför ut en bet. Känns som Harrington läser honom som en öppen bok, vilket inte är så svårt iof.

 

Har även sett Minh Ly på HSP och blev inte imponerad där heller. Vann inte en pott.

 

Killen måste som sagt vara duktig eftersom han når ett finalbord och såvitt jag vet är en respektabel pokerspelare. Doyle Brunson hade ju t ex Minh som favorit då finalbordet startade (Han var iof chipleader).

 

Nä som sagt, Minh imponerar inte på mig och jag hoppas verkligen inte att han vinner.

 

Däremot tycker jag att Gavin Smith spelar jäkla bra poker (påminner lite om mitt eget spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske ger ifrån sig falska tells som har en koppling till en hand som hände två timmar tidigare. Jag reagerade också på att han betedde sig som en pajas, men han kan ju inte ha kommit så långt som han uppenbarligen har gjort genom att göra så där.

 

Man måste nog känna till helheten lite bättre innan man dömer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Kan väl inte vara så svårt att ta bort nån dålig serie i veckan och lägga in WPT där i stället.

 

Jo, det är det säkert. Kollar man på reklamkanaler får man se de program produktionsbolagen tror att programinköparna tror att reklamköparna tror att vi vill se, inget annat.

 

Reklam i Pokerprogram borde i och för sig vara bra eftertraktat i dag (för företag i allmänhet och pokersajter i synnerhet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklam i Pokerprogram borde i och för sig vara bra eftertraktat i dag (för företag i allmänhet och pokersajter i synnerhet).

 

Det tror jag inte. Det är väl därför spelbolagen köper reklam i precis varenda "vanligt" program i hela tablån och poker sänds mitt i natten eller på sportexpressen och liknande småkanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Hade lite trist och tittade på WPT S09E05-06, Borgata Poker Open.

 

Rätt kul att se om man gillar lite smack talk från mannen som, lite elakt, benämnts för "The black Phil Ivey", Dwyte Pilgrim.

 

Första delen, snacket från 21:40 är rätt bisarrt...

 

Did I ever tell you that you have beautiful eyes

 

 

 

Andra delen:

 

Förvänta er inget mästarspel, det är ju turneringsdonks som spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...