Gå till innehåll

Stahl - Smågrindar igen. Ena sportsbettet satt!


Stahl

Recommended Posts

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Italia serie A-bettningen: KLONK!

La liga-bettningen: BUST!

 

Vinst $480 på Italien-bettningen. La liga sket sig då real madrid förlorade. Synd men överkomligt.

 

Blandat cashgame idag också, +$410 där. Dagen slutar alltså +$890.

 

Ändå lite tilt, har nog i "onödan" bluffat bort 4 inköp på 1/2 och ett inköp på 2/4. På 2/4 så tog de sjuka SJUKA syner mot mig, på 1/2 så hade de helt enkelt stålet. Men vafan, om jag nu missar mina drag så måste jag ju försöka fiska upp pottjäveln på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt drygt pass. Tog 3,5h att dippa ner -$1200, och ytterligare 1,5h att sluta +$100.

 

Följande är en hand från sessionen. Jag hade höjt mycket preflop, trebettat mycket och i en hel del fall fyrbettat med en HD som inte direkt står pall för varken tre-, fyr- eller fembet :)

 

Min första tanke när -Flood- trebettar preflop, i position, är att han vill ta över initiativet för att ta potten av mig. Dels för att jag var på och hackade på en av hans raisar några händer tidigare, dels för storleken på hans omslag i denna handen. Han vet ju att min raise-HD är minst sagt vid, och vi har haft en del dynamik mellan oss.

 

Förövrigt så är min uppfattning att -Flood- egentligen är en hyggligt konservativ spelare, vilket förstärker mitt intryck att han dummar sig i denna handen, då hans trebet på knappen är så litet. En bra hand tror jag att han hade slagit om hårdare med. Det gör också att jag tror att han inte kommer att krångla alltför mycket på floppen om jag tar tillbaka initiativet med ett fyrbet.

 

Grundtanken i denna potten är alltså att han troligtvis försöker dumma sig, och har en hyggligt vid HD.

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #1,395,022,585

Table Holon, 21 Dec 2006 8:25 AM ET

Seat 2: gruneis2 ($400.50 in chips)

Seat 3: Mr_Greedy1 ($189.20 in chips)

Seat 5: grytkungen ($294.35 in chips)

Seat 6: Esoxen ($107.70 in chips)

Seat 10: -Flood- ($209.60 in chips)

ANTES/BLINDS

gruneis2 posts blind ($1), Mr_Greedy1 posts blind ($2), Esoxen posts blind ($2), Esoxen posts small blind ($1).

 

grytkungen was dealt [4d 6d]

 

PRE-FLOP

grytkungen bets $7,

Esoxen folds,

-Flood- bets $12,

gruneis2 folds,

Mr_Greedy1 folds,

grytkungen bets $40,

-Flood- calls $35.

 

FLOP [4s 5h Kc ]

grytkungen bets $45,

-Flood- calls $45.

 

TURN [ 7c ]

grytkungen bets $120,

 

 

Här har -Flood- alltså $117 kvar i stacken, och potten är på $175 (om jag räknar rätt]. Anledningen att jag bettar halvpott på floppen är väl dels för att jag tror att han slår om med en superträff (ett lillset kanske) eller att han slänger sin "skithand" som han enligt mig kan ha trebettat/synat med för att sätta dit mig.

 

Men han varken höjer eller kastar, han synar. Turn ger mig öppet stegdrag, och ett enligt mig levande tvåpardrag. Stället känns som enda rätt spelet i den här situationen som jag försatt mig i, men nu till poängen med handen:

 

OM han inte är tom på turn, och vi antar att jag hade fel i mitt grundantagande och att han faktiskt kan ha en hygglig hand... vilka händer kastar han för mitt bet? Kommer han att syna med any K? QQ? JJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grytkungen was dealt [4d 6d]

 

Hrm. Ja, jag gillar iaf turnspelet. :)

 

Alltså, mot en "konservativ spelare" som är trött på dig och som gör nåt lite out of line som att slå om pre lägre än vanligt skulle jag nog valt att hellre bara ta synen pre än att fyrbetta honom, just eftersom jag vet att jag kommer att få ha kvar känslan av att jag inte riktigt vet var jag har honom om handen spelas vidare och det är lite såna lägen man ofta LAG-ar av sin stack på IMHO.

 

Med det sagt så checkar jag nog floppen här om preflop-spelet var att fyrbetta, eller också bettar jag lite mer, just eftersom jag inte kommer ha en jävla aning om hur jag ska ska spela vidare handen om han synar och jag inte förbättrar på turn. Din veka bet där kommer ju ofta just leda till att han iglar sig fast med en hand som 88+ typ om han nu är less på ditt spelande, och visst kan vi få av honom såna händer på turn, men jag tror att han en hel del av gångerna kommer fånga dig här också, med stål och jag vetefan hur profitabelt det är att spela stackar så här utan en specifik tanke bakom det.

 

Men som sagt, turn är najs givet linjen och turnkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrm. Ja, jag gillar iaf turnspelet. :)

 

Alltså, mot en "konservativ spelare" som är trött på dig och som gör nåt lite out of line som att slå om pre lägre än vanligt skulle jag nog valt att hellre bara ta synen pre än att fyrbetta honom, just eftersom jag vet att jag kommer att få ha kvar känslan av att jag inte riktigt vet var jag har honom om handen spelas vidare och det är lite såna lägen man ofta LAG-ar av sin stack på IMHO.

 

Med det sagt så checkar jag nog floppen här om preflop-spelet var att fyrbetta, eller också bettar jag lite mer, just eftersom jag inte kommer ha en jävla aning om hur jag ska ska spela vidare handen om han synar och jag inte förbättrar på turn. Din veka bet där kommer ju ofta just leda till att han iglar sig fast med en hand som 88+ typ om han nu är less på ditt spelande, och visst kan vi få av honom såna händer på turn, men jag tror att han en hel del av gångerna kommer fånga dig här också, med stål och jag vetefan hur profitabelt det är att spela stackar så här utan en specifik tanke bakom det.

 

Men som sagt, turn är najs givet linjen och turnkortet.

 

 

Nä, man kan väl inte direkt säga att det var en av mina mest värdefulla ideér under sessionen. Jag vill iaf poängtera att jag hade en specifik tanke; "Oh NO YOU DONT sir!!!" (den tanken blir aldrig särskilt lukrativ..). Men iom att det kändes som att hans mini-trebet preflop var typ det mest påhittiga han kunde göra överhuvudtaget, så trodde jag inte det var någon större risk att han skulle dumma sig på floppen. Omslag=slagen, fold=inte slagen ungefär, och att det inte fanns utrymme för några tricks överhuvudtaget från hans sida. Syn hade jag inte väntat mig. Just därför det kändes intressant vilka händer han bara synar med där, om det nu är så att ovannämnda regel med omslag/fold gäller, och vilka händer som han släpper för mitt turnställ, som jag i det läget är slagen av.

 

Nu var det ju som sagt ett väldigt bra turnkort, och han stekte vääääldigt länge på turn innan han beslöt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass nu på morgonen, slutade +$400.

 

Ska posta två händer. Först den här som har sina likheter med handen jag postade häromdagen.

 

HAND 1

 

Relevant Fi i handen är Crotar, en såvitt jag märkt passiv snubbe som jag inte har så mkt att säga om egentligen. Inte utmärkt sig på något sätt.

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #1,398,741,902

Table Sharjah, 22 Dec 2006 6:39 AM ET

Seat 1: tobywoby ($352.50 in chips)

Seat 5: grytkungen ($159 in chips)

Seat 7: Crotar ($194.80 in chips)

Seat 9: grimgrim ($50.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Crotar posts blind ($1), grimgrim posts blind ($2).

 

grytkungen was dealt [ 7:club: 5:club: ] <- HURRA

 

PRE-FLOP

tobywoby calls $2,

grytkungen bets $7,

Crotar calls $6,

grimgrim calls $5,

tobywoby calls $5.

 

FLOP [ 6:club: 9:spade: 2:club: ] <-- Perfekt flopp, hålkaka och färgdrag.

 

Crotar checks,

grimgrim bets $2, <- Tönt

tobywoby bets $9, <- Ooh häftig kille liksom

grytkungen bets $40, <- Det ska ju kosta att dra (jaja gammalt skämt). Raisen förklarar sig själv.

Crotar calls $40, <- Det här var dock kul. En passiv idiot som hittar synen. Grejen är ju att han som randomtönt som jag inte sett innan, som sitter vid ett bord, lika väl kan ta synen här med en jävla massa händer. Åtminstonde hoppas jag det :)

grimgrim folds,

tobywoby folds.

 

TURN [ 7:diamond: ]

Crotar checks,

grytkungen bets $112 and is all-in <- Turn ger mig alla drag en människa kan drömma om. Tvåpar-drag, trissdrag och fortfarande hålkake- och färgdrag. När han checkar är det en solklar degning.

 

Jag är nöjd med mitt spel av några anledningar. Dels gör jag en väl avvägd flopraise för att ha ett pottbet kvar på turn (där jag redan planerat att dega om någon synar på floppen), och dels gillar jag att göra sådana här spel. Men jag känner att det här är ett problem som jag har i överlag i mitt spel.. jag ser mina egna drag och ställer som semibluff på dom, utan att egentligen reflektera över Fi's hand. Tänker snarare "synar han är jag slagen men kan dra ut" än att "nu kommer jag garanterat få in degen som dog". Därför är gårdagens hand och den här rätt intressant, för vilka händer släpper han egentligen här som han synade floppen med. Vad synar en randomidiot på NL200 floppen med som han släpper på turn? Högre färgdrag? Kasst stegdrag?

 

 

---------------------------------------------------------------

 

HAND 2

 

tobywoby har jag spelat mot några gånger, inte uppfattat honom som särskilt bra. Betalar ofta med sämre händer.

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #1,398,896,984

Table Sharjah, 22 Dec 2006 7:36 AM ET

Seat 1: tobywoby ($331.40 in chips)

Seat 3: Selerious1 ($43.50 in chips)

Seat 5: grytkungen ($265 in chips)

Seat 6: ThunderStuck ($199 in chips)

Seat 9: otiko96 ($105.40 in chips)

ANTES/BLINDS

otiko96 posts blind ($1), tobywoby posts blind ($2).

 

grytkungen was dealt [ Q:heart: Q:spade: ]

 

PRE-FLOP

Selerious1 folds,

grytkungen bets $7,

ThunderStuck folds,

otiko96 calls $6,

tobywoby calls $5.

 

FLOP [ 9:heart: 2:club: 7:heart: ]

otiko96 checks,

tobywoby checks,

grytkungen bets $12,

otiko96 calls $12,

tobywoby calls $12.

 

TURN [ Q:diamond: ]

otiko96 checks,

tobywoby checks,

grytkungen bets $35, <- Pottstorleken är på $57 i nuläget när jag får guldträffen. Visserligen finns det många fula drag ute, men jag vill ändå att någon av synstationerna ska få för sig att syna med en nia eller dylikt. Dragen har ju inte heller lysande odds ändå.

otiko96 calls $35,

tobywoby calls $35.

 

RIVER [ J:club: ]

otiko96 checks,

tobywoby checks,

grytkungen bets $80,

otiko96 folds,

tobywoby bets $160

 

Frågeställning på rivern då.. potten är där på drygt 161, och jag väljer att göra halvpottbet. Rätt/fel? Visserligen fyller J stegen för T8 och KT, men det känns inte som att jag kan checka där bakom. Sen kommer omslaget av den passiva spelaren. Frågan är vilka händer han väljer att slå om med här.. om han sätter mig på AA/KK (vilket är snävt, men det är inte alls omöjligt tänkande ju), slår han om med att suckertvåpar då? QJ i hjärter? JJ?

 

Tankar om handen igenom och riverspelet uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La den i handanalysdelen, tar den här med. Bara suttit ner några händer, har ingen koll alls på motståndarna. Hur bör jag mot två motspelare spela när rivern parar sig?

 

Solklart valuebet?

Solklar check/call?

 

Texas Hold'em $15-$30 (Real Money), #1,399,390,119

Table Northridge, 22 Dec 2006 10:09 AM ET

Seat 1: dolegta69 ($1,351 in chips)

Seat 3: univer ($464.65 in chips)

Seat 5: P.A.O.K ($1,644.90 in chips)

Seat 9: grytkungen ($970 in chips)

ANTES/BLINDS

grytkungen posts blind ($7.50), dolegta69 posts blind ($15).

 

grytkungen was dealt [ K:spade: Q:spade: ]

 

PRE-FLOP

univer folds, P.A.O.K calls $15,

grytkungen bets $22.50,

dolegta69 calls $15,

P.A.O.K calls $15.

 

FLOP [ 4:diamond: K:heart: 3:club: ]

 

grytkungen bets $15,

dolegta69 calls $15,

P.A.O.K bets $30,

grytkungen bets $30,

dolegta69 calls $30,

P.A.O.K calls $15.

 

TURN [ J:club: ]

 

grytkungen bets $30,

dolegta69 calls $30,

P.A.O.K calls $30.

 

RIVER [ 4:heart: ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med mitt spel av några anledningar. Dels gör jag en väl avvägd flopraise för att ha ett pottbet kvar på turn (där jag redan planerat att dega om någon synar på floppen), och dels gillar jag att göra sådana här spel. Men jag känner att det här är ett problem som jag har i överlag i mitt spel.. jag ser mina egna drag och ställer som semibluff på dom, utan att egentligen reflektera över Fi's hand. Tänker snarare "synar han är jag slagen men kan dra ut" än att "nu kommer jag garanterat få in degen som dog". Därför är gårdagens hand och den här rätt intressant, för vilka händer släpper han egentligen här som han synade floppen med. Vad synar en randomidiot på NL200 floppen med som han släpper på turn? Högre färgdrag? Kasst stegdrag?

 

Jag vet att jag skulle spelat handen EXAKT likadant, och därför tänkte jag av slentrian skriva "wp", men faktum är att man kan fundera på det. Vi har sjukt mycket outs, men hur mycket FE har vi? När de synar sig in med typ 1/3 av stacken på floppen sådär är det så tycker jag det är så sjukt ofta de synar turn också. Men som sagt, jag spelar ändå likadant själv. :)

 

Tankar om handen igenom och riverspelet uppskattas!

 

QQ-handen hatar jag din floppbet i, om inte tanken är att du vill pusha floppen vid omslag, om nån av fiskarna älskar att CR:a tomma. Turn är fin, men river vill jag betta mer. Jag stackar av där utan att blinka alla gånger de har dragit ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett utmärkt läge att knacka bakom på turn, framförallt med dessa stackdjup. Tror det är väldigt sällan fi lägger här när du inte har något bakom kvar. Du har ett pottbet kvar, blir ju knappt inte bättre läge att knacka bakom. Träffar du så är det bara att stoppa in smeten och du får säkerligen syn stor del av gångerna annars förlorar du inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ-handen hatar jag din floppbet i, om inte tanken är att du vill pusha floppen vid omslag, om nån av fiskarna älskar att CR:a tomma.

 

Det har varit en sport senaste halvtimmen att CRa mig på floppen och de flesta gångerna har jag tyvärr fått vika då jag varit helt tom (och det är inte direkt som att jag slutat höja och CBa för det). Jag ville inducera omslag här genom att lägga ett bet i lägre storleken, vilket de utan problem hade kunnat göra med bara en 9 eller drag. Jag menar, jag hade slagit om 9/10ggr mot mig själv om jag suttit med någon form av drag på floppen :)

 

Det kanske gränsar lite väl till FPS och är onödigt?..

 

Tycker det är ett utmärkt läge att knacka bakom på turn, framförallt med dessa stackdjup. Tror det är väldigt sällan fi lägger här när du inte har något bakom kvar. Du har ett pottbet kvar, blir ju knappt inte bättre läge att knacka bakom. Träffar du så är det bara att stoppa in smeten och du får säkerligen syn stor del av gångerna annars förlorar du inte mer.

 

Ja, det är ju den andra linjen att gå på. Det blir oskrivet för mig så att bara för att jag gör storraisen på floppen så måste jag följa upp med ett tryck på turn om det är hyggligt lämpligt givet stackdjup och kort. Jag tror att jag de närmaste sessionerna ska börja dra ner på just den här typen av spel, för det vore trevligt att inte torska hela stacken varje gång man inte sätter sin hand på rivern. Och visst, det är nog som du säger.. jag kommer nog kunna få betalt på rivern ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske gränsar lite väl till FPS och är onödigt?..

 

Nja, inte nödvändigtvis, även om det inte direkt standardspel. Har du den tanken och känner dig väldigt säker på att få action av sämre händer när du weakbettar så tycker jag det är ok. Nackdelen är ju när det blir som nu, att de synar på en rätt äcklig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående FL handen.

 

Jag tycker det är en given bet-syn.

 

Ja, fått höra från fler håll att det är bet-syn där alla dagar i veckan. Det är här ändå en rätt normal situation, men kände att jag ville ha lite feedback på normalt riveragerandet där.

 

Får hålla med angående kombodraget, ta frikort.. Dålig FE.

 

Att du skulle ha tvåpars- och trissdrag känns som önsketänkande :)

 

Klart jag har! Sen om de lever eller inte är ju en annan femma ;)

 

 

 

Nåja, slutgrindat på Eurobet för idag, +$1350. Smitaren har skickat över lite deg till Full Tilt så ska det spelas en $15k grtd och en $35k grtd freezeout. 35 min till start och degen har inte kommit än. Skynda sig tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett utmärkt läge att knacka bakom på turn, framförallt med dessa stackdjup. Tror det är väldigt sällan fi lägger här när du inte har något bakom kvar. Du har ett pottbet kvar, blir ju knappt inte bättre läge att knacka bakom. Träffar du så är det bara att stoppa in smeten och du får säkerligen syn stor del av gångerna annars förlorar du inte mer.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...