Gå till innehåll

Bra romantiska filmer?


Jeppann

Recommended Posts

Det ar en tjej han ska se filmen med. Hade det varit en kille han dejtat kanske Brokeback Mountain hade funkat.

 

så det är bara homosexuella som ska titta på brokeback mountain? och då ska inte homosexuella titta på heterosexuella kärleksfilmer ?

 

ja har sett brokeback mountain 5 ggr och jag älskar den filmen och jag är heterosexuell!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För nån vecka sen var jag full som ett ägg och snurrade hem efter en krogsväng, slog på nån tevekanal och ser en underbart vacker bröllopsscen där Juliette Lewis och Giovanni Ribisi spelar två förståndshandikappade personer som var sjukt kära.

Antagligen det sötaste och finaste nånsin.

Den borde man se.

Iaf sista halvtimmen.

Även om det nästan var Disneyvarning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ar en tjej han ska se filmen med. Hade det varit en kille han dejtat kanske Brokeback Mountain hade funkat.

 

så det är bara homosexuella som ska titta på brokeback mountain? och då ska inte homosexuella titta på heterosexuella kärleksfilmer ?

 

Oj, ursakta... [ironi][/ironi]... klippa och klistra far du gora sjalv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ar en tjej han ska se filmen med. Hade det varit en kille han dejtat kanske Brokeback Mountain hade funkat.

 

så det är bara homosexuella som ska titta på brokeback mountain? och då ska inte homosexuella titta på heterosexuella kärleksfilmer ?

 

Oj, ursakta... [ironi][/ironi]... klippa och klistra far du gora sjalv.

 

ej avancerad pokerskribent=för dum för ironi. du får tänka på att många är dumma på forumet, du får helt enkelt sänka dig till deras nivå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de flesta tjejer gillar Brad Pitt så föreslår jag följande filmer

 

* Legends of the Fall (Höst Legender )

* A River Runs Through It (kommer inte ihåg vad den heter på svenska)

 

Meet Joe Black

 

Men Myssion...Old news ffs :)

cheunce skrev:

Eftersom de flesta tjejer gillar Brad Pitt så föreslår jag följande filmer

 

* Legends of the Fall (Höst Legender )

* A River Runs Through It (kommer inte ihåg vad den heter på svenska)

 

 

Du glömde den bästa filmen jag sett Pitt i:

 

*Meet Joe Black

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de flesta tjejer gillar Brad Pitt så föreslår jag följande filmer

 

* Legends of the Fall (Höst Legender )

* A River Runs Through It (kommer inte ihåg vad den heter på svenska)

 

Meet Joe Black

 

Men Myssion...Old news ffs :)

cheunce skrev:

Eftersom de flesta tjejer gillar Brad Pitt så föreslår jag följande filmer

 

* Legends of the Fall (Höst Legender )

* A River Runs Through It (kommer inte ihåg vad den heter på svenska)

 

 

Du glömde den bästa filmen jag sett Pitt i:

 

*Meet Joe Black

 

Äsch... Att vara uppmärksam är ändå grymt överskattat... :?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra enkel romantik som finns att hyra:

 

En kärlekshistoria

Eternal Sunshine of the spotless mind

Me and you and everyine we know

En långvarig förlovning

En öm kyss

Love Actually

När Harry träffa Sally

Om en pojke

Punch drunk love

Sideways

 

 

En del är aningen svårare att få tag på och en del kanske är mer för cineasten. Jag älskar dem i alla fall:

 

De älskande vid polcirkeln

Reality Bites

Annie Hall

In the mood for love

Elvira Madigan

Hiroshima min älskade

Ju Doh - förbjuden kärlek

Järn 3:an

Millenium Mambo

Sex och Lucia

Älskar dig för evigt

 

I första listan håller jag sett alla utom "En öm kyss" och jag håller Punch Drunk Love högst, men varning utfärdas till dem som gillar ABC-romantik som pretty Woman. "Me and you and everyone i know" ska man se för lilla killens sexchatt och inte den eventuella romantik man kan hitta. " En kärlekshistoria" är fantastikt vacker och vi fans av "Varuhuset" kan se alkis-bengt dominera på slutet :D

 

Andra listan: Är lite för stor fan av amerikansk film och tycker att mycket asiatisk film är överskattad. "Älskar dig för evigt" var riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min och Frugans första dejt så tittade vi på Snatch.

 

Snatch regerar! Den var battre an Lock, Stock and etc... Som numera van London-bo kan jag intyga att verkligheten ser ut precis sa for oss som lever och verkar har. Nu ska jag ut och leta reda pa en diamant (the size of a fist!) som jag har tappat bort samt kopa lite godningsmedel.

 

Pa min och sambons forsta date kollade vi pa Hollywood Gigolo. Fan vad pinsamt nu nar jag tanker efter. Restaurangen vi skulle ga till var stangd sa jag far skylla pa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True Romance. Kan det bli mer romantiskt?

 

 

Sex and Lucia. Bra film.

 

Kama Sutra - A Tale of Love. Indisk film som ska vara bra.

 

The Pillow Book. Japansk/Amerikansk film med Ewan McGregor. Vet ej om den är bra.

 

Romance. Fransk spelfilm med Rocco Siffredi. Var faktiskt råttså kass tyckte jag, och inte alls särskilt romantisk. Snarare psykad/tragisk. Så undvik den och låt er inte luras av titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex and Lucia. Bra film.

 

Romance. Fransk spelfilm med Rocco Siffredi. Var faktiskt råttså kass tyckte jag, och inte alls särskilt romantisk. Snarare psykad/tragisk. Så undvik den och låt er inte luras av titeln.

 

Sex & Lucia tyckte jag mycket om. Allt av Julio Medem är sevärt, särskilt De älskande vid Polcirkeln som jag tipsade om längre upp i tråden. Se även Kossor och Den Röda Ekorren.

 

Romance var helt ok. Kvinnlig sexaulitet ur ett kvinnligt perspektiv skildras inte ofta på film. Kanske ska tillägga att Rocco har en väldigt liten roll i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...