Gå till innehåll

NLT - Svårt läge med AA


Azaroth

Recommended Posts

Riktigt svårt tycker jag, vad gör ni här?

 

***** Hand History for Game 5113785548 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 06, 08:16:07 ET 2006

Table Monster #1277272 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: c5plt ( $1943.90 )

Seat 2: ebanksff ( $259.08 )

Seat 5: krijo ( $338.50 )

Seat 6: StopLose ( $4235.25 )

Seat 4: ReraiseU666 ( $968 )

Seat 3: Senokot ( $959.17 )

c5plt posts small blind [$5].

ebanksff posts big blind [$10].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to ReraiseU666 [ A :heart: A :club: ]

Senokot calls [$10].

ReraiseU666 raises [$40].

krijo folds.

StopLose folds.

c5plt calls [$35].

ebanksff folds.

Senokot calls [$30].

 

** Dealing Flop ** [ Q :club: , J :club: , 3 :spade: ]

 

c5plt checks.

Senokot checks.

ReraiseU666 bets [$100].

c5plt calls [$100].

Senokot raises [$407.22].

 

 

Svårt läge som fan med AA, jag är alltså slagen av 3 set samt QJ, har ingen read alls på fi. All-in eller fold? Vill gärna ha svar av andra som spelar på nivån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du ska va särskilt rädd för den fi1 som går allin det är värre med den fi2 som bara kallsynar men synar du bara fi1s allin så måste du ju även syna om fi2 trycker så då kan du ju lika gärna trycka direkt och som jag ser det så kan du inte lägga den eftersom fi1 lika gärna kan ha färgdrag eller kq.

PS Spelar på denna nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du ska va särskilt rädd för den fi1 som går allin det är värre med den fi2 som bara kallsynar men synar du bara fi1s allin så måste du ju även syna om fi2 trycker så då kan du ju lika gärna trycka direkt och som jag ser det så kan du inte lägga den eftersom fi1 lika gärna kan ha färgdrag eller kq.

PS Spelar på denna nivån.

 

Han går inte all-in, han har nästan fullt inköp, annars skulle jag inte direkt ha något problem med situationen. Så vad gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du ska va särskilt rädd för den fi1 som går allin det är värre med den fi2 som bara kallsynar men synar du bara fi1s allin så måste du ju även syna om fi2 trycker så då kan du ju lika gärna trycka direkt och som jag ser det så kan du inte lägga den eftersom fi1 lika gärna kan ha färgdrag eller kq.

PS Spelar på denna nivån.

 

Han går inte all-in, han har nästan fullt inköp, annars skulle jag inte direkt ha något problem med situationen. Så vad gör du?

Aha mitt fel :P trodde han var allin där iom det konstiga bettet.

Ja nu blir det ju en hel annan grej, lite svårt utan några som helst reads men hans re-raise är ju ändå ganska stor, frågan är om han skulle re-raisa så mycket med en riktigt bra hand jag tror på färgdrag eller möjligtvis qj,kq eller aq men jag skulle nog satt han på färgdraget o tryckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan höjning brukar innebära 50/50-läge. Antingen en riktigt stark hand som han vill skydda eller ett riktigt starkt drag(färgstegedraget) som han vill semibluffa med. Känns som att om du leder här så är det marginellt eller så har du 2 outs(om triss) eller 3(+3 outs om han inte fyller om han har 2 par). Låga PP och 9-10 suited är väl typiska limpa/syna höjning händer eller?

 

Edit: inte bara 9-10 utan QJ suited fallar kanske oxå inom ramen för limpa/syna höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan skulle ju tänkt som så att han check-raisar inte sådär hårt med stål, är bara jävligt ovan vid situationen, ofta brukar en fullstack som checkraisar 2 spelare betyda stål. Aja killen som checkraisa hade låga färgdraget, den andra KK, arrrrgh. Lärde mig nåt nytt förhoppningsvis iaf.

 

ReraiseU666 folds.

c5plt is all-In [$1803.90]

Senokot is all-In [$511.95]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ 8h ]

Senokot shows [ 5c, 2c ] a pair of queens.

c5plt shows [ Ks, Kd ] two pairs, kings and queens.

The time at which hand ended:Sep 06 2006 08:17 ET

c5plt wins $984.73 from side pot #1 with two pairs, kings and queens.

c5plt wins $2064.84 from the main pot with two pairs, kings and queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisken anser att det faktum att du har Ac och att trean är ickeklövern talar för syn. Dvs nötflushdrag kan han inte ha, och par+flushdrag är orealistiskt.

 

Varför talar det för syn ?...Har han inte nötflushdraget eller par + drag så det är väl det en ganska stark indikation på ett set eller JQ som skyddar sig MOT färgdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisken anser att det faktum att du har Ac och att trean är ickeklövern talar för syn. Dvs nötflushdrag kan han inte ha, och par+flushdrag är orealistiskt.

 

Varför talar det för syn ?...Har han inte nötflushdraget eller par + drag så det är väl det en ganska stark indikation på ett set eller JQ som skyddar sig MOT färgdraget.

Riktigt men vem är fisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisken anser att det faktum att du har Ac och att trean är ickeklövern talar för syn. Dvs nötflushdrag kan han inte ha, och par+flushdrag är orealistiskt.

 

Varför talar det för syn ?...Har han inte nötflushdraget eller par + drag så det är väl det en ganska stark indikation på ett set eller JQ som skyddar sig MOT färgdraget.

 

Ehm, skrev fel :)

Bakis eller nåt.

Självfallet talar det MOT syn.

Det känns som att vi är uppe mot set, topptvå eller sflushdrag.

Finns inte så många andra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...